• Idiial

    Nyligen gjort abort? =(

    Jag gjorde abort för två veckor sen, var i vecka 12.
    Vi hade försökt i 9 månader innan jag vart gravid.
    Någon månad innan jag vart gravid hade vi haft det jobbigt, vi bråka mycket osv. Sen några dagar innan jag fick veta att jag var gravid så var killen och jag nära på att göra slut.
    Sen plussade jag och vi stannade kvar hos varandra, allt vart bättre. Men sen kommer han i vecka tio och säger att han vill att jag gör abort.
    Jag mådde dåligt och åkte hem till mina föräldrar i Stockholm, killen och jag gjorde slut och efter mycket om och men så gjorde jag abort.
    Min realistiska sida känner att det var rätt val, men min "mamma-sida" saknar tryggheten jag kände när jag hade lillen i magen. När jag var gravid kunde jag känna mig trygg av att veta att lillen hade det bra i magen och ingen kunde göra den illa men nu känner jag mig tom. Jag saknar att vara gravid och ha min ängel i magen. Det är svårt att beskriva känslan..

  • Idiial

    Det är så jobbigt när sånt händer!
    Jag vet att jag en dag kommer få uppleva den tryggheten igen och få hålla mitt barn i famnen men det går inte att glädja sig det när man gjort abort, för jag vill ha det barnet i min famn just nu.

    Jag är glad att killen och jag inte är tillsammans längre, han var rent sagt en idiot.
    Han var otrogen mot mig, han misshandlade mig och lämna mig när jag behövde han som mest. Han var inte ens med när jag gjorde aborten.
    I efterhand kan jag inte förstå varför jag stannade kvar hos honom trots allt men sånt ser man bort när man älskar någon.
    Nu när jag skriver i min blogg eller pratar med någon så är jag noga med att säga MITT barn och inte vårt barn.

Svar på tråden Nyligen gjort abort? =(