• Uppåt

    Hur resa till CFC i Köpenhamn?

    Börjar närma sig för mig att ta mig till köpenhamn, eftersom det är snabba puckar undrar jag om någon här kan berätta hur man tar sig smidigast till CFC. Vi åker från Malmö och jag vill helst kunna åka direkt på morgonen därifrån. Någon som har tips på tåg, buss etc?

  • Svar på tråden Hur resa till CFC i Köpenhamn?
  • Bengalen

    Ta tåget till Köpenhamn C. Precis utanför går där bussar. Jag brukar ta nr 66 eller 5C. (66:an går fortast)
    Du kan se vilka tider bussarna går här:  www.rejseplanen.dk/
    Fyll bara i från Hovedbanegården, Tivoli till Nörrebro St.
    Från Nörrebro station är det bara ca 50 meter att gå. Kliniken ligger precis efter leksaksaffären BR och bredvid Vero Moda.  

  • Bengalen

    Lyck till båda två!
    Jag ska också börja en ny behandling i dagarna så det blir ett par resor dit nu i veckorna framöver.

  • Uppåt

    Bengalen: supertack! Dessvärre blir det nog inget för mig i dag såg Gyn bara två blåsor som växer till sig som de ska...får besked i morgon, suck, det här hade jag inte tänkt mig....börja om från början med de där jäkla sprutorna.

  • Uppåt

    Ja, alltså att msn får göra fler gånger förstår jag, men att inte ens slutföra processen och få ett el fler äggbexruktaze känns lite segt.

  • Sibylla71

    Hej o lycka till!
    Jag har också tittat på CFC och det lutar åt att det blir dem.
    Jag har tid för telefonsamtal den sista juli med läkare. Brukar de
    fråga något speciellt och ska jag förberede något?

    Vad händer sedan?`

    Tacksam för info för er som hunnit en bit på väg!

  • Sibylla71

    Tacksam info FRÅN er som hunnit en bit på väg menar jagFlört

  • Bengalen
    Uppåt skrev 2012-07-05 14:12:46 följande:
    Bengalen: supertack! Dessvärre blir det nog inget för mig i dag såg Gyn bara två blåsor som växer till sig som de ska...får besked i morgon, suck, det här hade jag inte tänkt mig....börja om från början med de där jäkla sprutorna.
    Vad tråkigt att höra! Rynkar på näsan Tyvärr har jag också råkat ut för det avbryts. Fast oftast först efter äggplock, att det inte blir något ET. Det är möjligt att CFC vill att du fortsätter ändå. De brukar inte avbryta vad jag har förstått. Vilken sprut-dos har du tagit och vilken stimuleringsdag är du på idag?
    Själv gör jag japanen på CFC vilket innebär att man blir stimulerad väldigt lätt så att man bara ska få mellan 3-5 äggblåsor fast med bättre kvalité.
  • Bengalen
    Sibylla71 skrev 2012-07-05 14:43:40 följande:
    Hej o lycka till!
    Jag har också tittat på CFC och det lutar åt att det blir dem.
    Jag har tid för telefonsamtal den sista juli med läkare. Brukar de
    fråga något speciellt och ska jag förberede något?

    Vad händer sedan?`

    Tacksam för info för er som hunnit en bit på väg!
    Jag skickade över alla mina gamla journaler både från utredningen och från alla tidigare IVF-försök redan innan så att de kunde förbereda sig lite. Läkaren föreslog vilket upplägg han hade tänkt och sen var det inte så mycket mer, men det är kanske olika från person till person. Därefter mailade han mig behandlingsupplägget direkt efter samtalet. Vi drog igång behandlingen på nästkommande cykel.
  • TyckOmMig

    Bengalen-lycka till imorgon!
    En dum fråga säkert men ändå-bussen till kliniken efter tågfärden-behöver man dansk valuta där eller går det som här hemma att använda/uppvisa tågbiljetten inom angiven tid tror det är 3 h för att få åka bussen?Börjar bli helt nojjig innan man åkt första gången som antagligen blir på tisdag om kroppen sköter sig punktligt.När brukar man få tiden med så kort varsel-när som helst under dagen antar jag?Vi har 2 h resväg som man måste ta hänsyn till...dag 2 verkar vara att föredra att åka på anser de jag fått svar från!Vad exakt kollar man detta tidiga UL efter känner mig väldigt mkt nybörjare måste jag säga!

Svar på tråden Hur resa till CFC i Köpenhamn?