• Greta Anna

    Hur fixa sovplatser till 1 åriga tvillingar på semestern

    Vi har hyrt en lägenhet i sommar en bra bit bort från där vi bor. 3 rum. 2 sovrum och ett vardagsrum med bäddsoffa.

    Vi har 4 barn
    6år, 3år och tvillingar 1år
    De stora barnen kan ligga i vanlig säng, men var ska de små ligga, vi kommer inte ha plats för spjälsäng/ar i packningen. De är extremt rörliga och jag kommer inte våga ha dem i egen säng för då tror jag att de trillar ur. Är det någon som har lite kreativa lösningar på hur man kan göra.
    Jag antar att vi måste fixa någon plats på golvet på något sätt.
    Bör man då öva dem i att sova på golvet innan?
    Skulle vara bra med någon typ av sarg så att de inte rullar ut på kalla golvet.

  • Svar på tråden Hur fixa sovplatser till 1 åriga tvillingar på semestern
  • Majsan70

    Antingen får de sova på madrass på golvet..kanske tar ett par dagar men de vänjer sig. Alternativt får de sova i vanlig säng där man bullar upp madrassen på yttersidan så de inte kan rulla över så lätt o sen lägger man mjukt på golvet bara. Samma principer som vid samsovning.

  • Pirum

    Madrass på golvet. Om det bara finns en madrass kan de ligga skavfötters. Under lakanet kan du lägga en rullad handduk så det blir en liten kant att rulla uppför innan de hamnar på golvet. 

  • Greta Anna

    Just typen av tips jag vill ha. Rullad handduk är bra, kom på att jag borde kunna ta med fodralen till de gamla amningskuddarna jag hade och fylla med handdukar/filtar eller kläder och lägga som sarg.

  • principessan

    De fick ligga skavföttes i dubbelsäng när vi var iväg. Mamma uppåt och pappa neråt.

  • mandelblomma

    Vi körde madrass på golvet i den åldern på resor till stugan exempelvis och i fjällen!

Svar på tråden Hur fixa sovplatser till 1 åriga tvillingar på semestern