• Anonym (Tveksam)

    Hur vet man om är en kille är seriös?

    Jag måste få veta hur man vet om en kille är seriös eller inte.

    Jag träffade en kille, många år yngre än mig för 1,5 månad sedan. Vi har setts 2 ggr på den tiden och vi har haft det trevligt när vi väl sätts.

    Sedan tog han avstånd och vi hade ingen kontakt alls i 2-2,5 vecka innan han helt plötsligt tog kontakt och började snacka att han saknat mig och tänkt på mig, men samtidigt började han snacka om att han ville ha sex med mig och ha ett slags KK-förhållande medan han vet att jag är ute efter ett riktigt förhållande.

    Jag berättade hur jag kände det att jag inte vill ha sex eller ett sådant förhållande alls.

    Nu ikväll vill han att jag kommer hem till honom och sover över. Jag skrev att jag vill men inte vill ha sex och inte känner mig redo för det och då svarade han att då har vi inte det utan jag vill bara ha sex om vi båda vill det jag kommer inte pressa dig eller tvinga dig.

    Jag svarade att du kommer ju vilja ha sex oavsett och jag orkar inte med att du kanske försöker övertala mig eller ligge roch pressar dig mot mig inatt med ett hårt stånd mot min rumpa/rygg. Jag känner mig inte redo och vet inte om jag kommer bli det överhuvudtaget och du kommer säkert tröttna på mig.

    Han svarade att jag väntar på dig tills du blir redo, jag är tänd på dig, jag vill ha dig.

    Hur skall man tolka detta? Är han kär i mig eller försöker han bara utnyttja mig?

  • Svar på tråden Hur vet man om är en kille är seriös?
  • Anonym (Tveksam)
    Border skrev 2012-07-06 21:40:07 följande:
    Jag tycker att du verkar vara en klok tjej. Uppmärksam och klok. Du verkar ha full koll
    Tack, har tyvärr blivit det av en massa tråkiga erfarenheter, bla killar som behandlat mig illa, känner igen mönstret lite från denna kille men ändå inte. Sedan blir man klokare med åren också
  • Anonym
    Anonym (Tveksam) skrev 2012-07-06 21:49:19 följande:
    Det är just det jag känner på mig att denna kille ska göra. Jag har sagt det till honom också innan jag startade denna tråd men han försäkrar mig att så är det inte. Jag har tom kört med att jag är katastof i sängen för att se om han skulle försvinna men han är kvar. han måste vara jävligt kåt stackaren, ha svårt att få komma till kanske eftersom han så envist hänger kvar.

    Hur länge kan killar visa falskt intresse innan dom tröttnar?
    Hur länge som helst, för de får sex av andra vid sidan av ändå så det är inte så ansträngande för dom att visa falskt intresse. Det går nog bara i farten. Och att han fastnat för dig beror förmodligen på att du inte är "lätt". Han vill ha utmaningen. Jag hade samma känsla som dig, men valde till slut att lita på killen för att han var så envis. Jag ångrar det otroligt mycket. Magkänslan har oftast rätt.
  • Anonym (Tveksam)
    Anonym skrev 2012-07-06 21:41:42 följande:
    Han kanske inte upplever sina tidigare relationer som falska, han verkar ju inte ha upplevt något annat eftersom han aldrig varit kär.

    Det är bra att du är rak på sak, men tänk också på vad som är rimligt att han svarar. Vad ska han säga lixom? "Jag är bara ute efter att playa dig?" Låt han kämpa, men var försiktig med ditt hjärta.
    Jag vill bara ha raka ärliga svar från han och han ska få kämpa, han kommer inte få komma in i mig förrän jag vet vad jag har honom. Vill han bara playa kan han glömma det.
  • Anonym (Tveksam)
    Anonym skrev 2012-07-06 21:45:29 följande:
    Jo jag förstod vad du menade, men att han jämför det han känner inför dig med det han kände inför sina tidigare flickvänner tycker jag inte säger så mycket. Det han kände har ju aldrig lett vidare till äkta kärlekskänslor ju. Han har haft ytliga relationer, och känner att han känner på samma sätt med dig som han gjort i början av de ytliga relationerna. Så slutsatsen är ju att även om han är ärlig med vad han säger så är det förmodligen allt du kan få. En ytlig relation. Killen har kanske någon form av svårigheter när det kommer till nära relationer,
    Jo han verkar ha svårt för det, men jag ska fråga honom när jag fått svar på den fråga jag ställde för en stund sedan till han men inte fått svar på än.
  • Anonym

    This boy love to hunt, det märker man på hans sätt,han vill bara ha dig i säng och ju mer du säger nej dessto roligare tycker han att det är att jaga.

    Stå på dig och säg nej om du känner att du inte är med på hans noter.     
    Föresten har ni gått ut,fikat,ätit el gåt på bio någongång?  

  • Anonym (Zooz)
    Anonym skrev 2012-07-06 21:45:43 följande:
    Vet inte hur pass bra du känner denna kille. Men alla killar jag har träffat, som tjej har jag alltid haft en känsla för vad killar egentligen vill. En seriös kille kan ta ett nej till sex utan att tjata. Han accepterar ditt beslut fullt ut utan att ifråga sätta dig även om han måste vänta en eller ett par månader innan du känner dig redo. Mitt tips är, börja dejta på allmän plats, ut och ta en fika, ta en drink, lite mat, en bio eller något annat ni vill göra. Känn efter hur du känner dig med honom. Hur är han mot dig? Mer som en kompis eller vill han vara nära dig hela tiden som att han verkligen är intresserad? Känner du dig avslappnad och har kul med honom eller känner du dig obekväm med honom i närheten? Lita på din magkänsla, den brukar sällan säga fel.
  • Anonym (Tveksam)
    Anonym skrev 2012-07-06 21:45:43 följande:
    Vet inte hur pass bra du känner denna kille. Men alla killar jag har träffat, som tjej har jag alltid haft en känsla för vad killar egentligen vill. En seriös kille kan ta ett nej till sex utan att tjata. Han accepterar ditt beslut fullt ut utan att ifråga sätta dig även om han måste vänta en eller ett par månader innan du känner dig redo. Mitt tips är, börja dejta på allmän plats, ut och ta en fika, ta en drink, lite mat, en bio eller något annat ni vill göra. Känn efter hur du känner dig med honom. Hur är han mot dig? Mer som en kompis eller vill han vara nära dig hela tiden som att han verkligen är intresserad? Känner du dig avslappnad och har kul med honom eller känner du dig obekväm med honom i närheten? Lita på din magkänsla, den brukar sällan säga fel.
    Vi har känt varandra sedan april, vi träffades på nätet, efter 1 månad där bestämde vi oss för att ses neutralt och vi hade jättetrevligt ihop ute på stan och vi kunde verkligen prata om allt och jag kunde skratta och känna mig avslappnad med honom. Vi sågs 3 dagar senare, då vill han sitta nära och kramas hela tiden och då kände jag mig bara blyg och generad och undrade vad vill ha nu. Jag känner mig rädd för närhet och sex också då jag inte lvet i en sådan relation på länge och jag vill vara säker på att när jag väl har sex att jag verkligen vill ha det och att det är en vettig kille och ingen som bara utnyttjar mig.

    Han vill att vi ska göra en massa, ut på stan, promenera, äta middag, fika, gå på bio, ha filmkväll hemma hos honom, bada bubbelbad osv och han säger att han pressar mig inte till sex, han vill bara ha sex om jag vill. Han tjatade mer förr.
    Ikväll skrev han kom hem till mig så jag får hålla om dig. Jag svarade att jag vill men jag känner mig inte för att ha något sexuellt med dig. han svarade bara med då har vi inte det då och sedan tilla han i ett nyss sms jag kommer aldrig pressa dig tvinga dig det måste du förstå. sex har jag bara om du och jag vill lika mycket.

    Jag ska ta tillvara på dina tips och ord här och göra som du föreslår och känna mig för och uppmärksamma hur han är mot mig.
  • Anonym (Zooz)

    Ts allt det du skriver om honom får mig att tänka playyyerrr/oseriös kille. Jag har sj varit med om några st, bl.a en som försökte övertala mig att om han ficjk ha sex med mig så skulle han helt säkert få känslor för mig, wtf?
    Varför ens ödsla tid på att diskutera med honom, dumpa o gå vidare skulle jag säga, han kommer inte att förändras. Det finns fler fiskar i havet.

  • Anonym (Tveksam)

    Nu är jag övertygad om fel sak enligt honom (att han bara smörar på för att få mig i säng) och då är det ingen idé att snacka med mig när jag är på det humöret och bara säger dumma saker.

    Det känns som en rejäl varningsklocka eller?

  • Anonym
    Anonym (Tveksam) skrev 2012-07-06 22:08:30 följande:
    Nu är jag övertygad om fel sak enligt honom (att han bara smörar på för att få mig i säng) och då är det ingen idé att snacka med mig när jag är på det humöret och bara säger dumma saker.

    Det känns som en rejäl varningsklocka eller?
    Japp. Glöm honom är mitt råd. Det enda han kan ge dig är ett krossat hjärta.
Svar på tråden Hur vet man om är en kille är seriös?