• Fairytale01

    Extremt tidigt plus med digital på BIM -6, ÄL+9, varför?!

    Hej,

    en kanske helt knäpp fråga men jag måste ställa den! Fick mens 11/6, ÄL på dag 12. Har en cykel på 28 dagar. Plussade svagt på BIM-8 kväll, riktigt tydligt på BIM -7, och med digitalt på BIM -6!!! Hur är det möjligt?! Sen har jag surfat runt lite och läst att är man över 35 är det större chans för tvillingar, samt om man fött fler barn tidigare (det är min nr 4 nu) och att hormonhalten är högre? Någon som har plussat tidigt med tvillingar eller plussat tidigt överlag och hur såg det ut då? Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Extremt tidigt plus med digital på BIM -6, ÄL+9, varför?!
  • chokladgroda

    Jag plussade lika tidigt som du. Fick igår veta att det var två bebisar från början men tyvärr är det nu bara en vid liv. Är dock överlycklig över detta lilla liv! Grattis till plusset:)

  • Blgebo

    Jag har plussat tidigt två gånger, 1 v. före BIM (barn två och tre). Det andra utav de testerna gjordes på gyn, och man passade då även på att göra vul. Det var så tidigt att det inte gick att se något annat än en förtjockad slemhinna. Men det var i alla fall bara ett barn varje gång Beror lite på skillnad hos olika tester, en del har högre känslighet än andra.

  • Fairytale01

    Chokladgroda: Tack så mycket och grattis själv beklagar dock att du miste den ene...
    När är du beräknad? Jag är på BIM -4 idag och lovade mig själv att inte testa mer efter BIM -6, men testade idag och det är ännu starkare idag. Helt sjukt!

    Blgebo: Ok, tack vilka tester har du använt då? Jag har använt CB, CB digital, testlagret, billiga testers stickor och stavar och you name it! Det är starka streck på alla! Insane!

    Kanske ska tjata mig till ett tidigt VUL då, vet dock inte när man kan tidigast se något...

  • Blgebo
    Fairytale01 skrev 2012-07-06 21:32:32 följande:
    Chokladgroda: Tack så mycket och grattis själv beklagar dock att du miste den ene...
    När är du beräknad? Jag är på BIM -4 idag och lovade mig själv att inte testa mer efter BIM -6, men testade idag och det är ännu starkare idag. Helt sjukt!

    Blgebo: Ok, tack vilka tester har du använt då? Jag har använt CB, CB digital, testlagret, billiga testers stickor och stavar och you name it! Det är starka streck på alla! Insane!

    Kanske ska tjata mig till ett tidigt VUL då, vet dock inte när man kan tidigast se något...
    RFSU's och så test hos gyn.
  • Frila2

    Jag testade iof så "sent" som på BIM-1 men det blev knallpositivt direkt. Var ett CB (inte digitalt) och plusset kom upp långt före kontrollstrecket visade att testet var giltigt. Det var tvillingar den gången :) När jag väntade dottern testade jag på BIM och visst var det positivt men inte så extremt som detta.

  • Fairytale01

    Tack för era svar! Jättespännande ska det bli att se vad det blir! Är på 4+1 idag och nu har det varit starka streck i en hel vecka, kanske ska slå till med ett digitalt till och se vad det står, om det står gravid 2+3 eller 3+? När (hur tidigt)  kan man se på UL om det är tvillingar?

  • hemulen

    Grattis till alla era plus! Jag är också helt förvirrad är idag på BIM -6 och har ett svagt, svagt plus. Brukar inte testa så tidigt men idag bara kände jag att jag måste göra det. För mig finns det risk att det är rester från mf som jag hade 2a maj, det är nu 10 veckor sedan och då mitt pos grav test inte försvann gick jag för att kolla upp det. Då fanns det en liten rest som skrapades bort i lokalbedövnig. Det var nu 16 dagar sedan och den dagen hade jag ett knappt synbart plus på gravtest. Det känns som att det borde hunnit försvinna (dumt att jag inte testade det strax efter äl). Tidigare grav testade jag positivt (ungefär som idag) på BIM -2.... Nu när jag skriver om det så känns det som att det är klart att det är pga tidigar mf, men lite hopp har jag ändå.

    Vet inte riktigt när man kan se om det är en eller två men i v5 kan man se hinnor och gulesäck så det borde vara då kanske...?  

  • Fairytale01

    Hemulen - vet inte heller vad de kan se så tidigt. Hoppas det är en ny liten som flyttat in hos dig!❤

    Själv är jag på BIM idag, och förvånar mig över digitaltestet jag tog idag som visar 3+ gravid? Hur kan det göra det om det är 28 dagar sedan förra mensen och jag VET att jag hade ÄL dag 12 el 13?? Snälla någon som kan förklara det för mig innan jag blir tokig?! Borde det inte stå 2-3? Det betyder ju att det är mer än 3 veckor sedan befruktning och det kan inte stämma? Kan det vara fler än en om det ser ut så här?

Svar på tråden Extremt tidigt plus med digital på BIM -6, ÄL+9, varför?!