• TigerLinn

    snabba tips på matsäck för lång bilresa med barn??

    I morgon åker vi på en lång bil resa med barn jag ska göra matsäck men fantasin står stilla kan ni ge mig enkla goda snabba tips ska åka och handla efter middagen.


  • Svar på tråden snabba tips på matsäck för lång bilresa med barn??
  • nea ea

    vi brukade alltid ha med mini baguetter med stekt ägg och bacon. gick hem hoss både oss ungar och de vuxna =)

  • Vit Lilja

    Pannkakor
    Kycklingsallad
    Baguetter/frallor
    Köttbullar
    Prinskorv
    Wraps
    Fruktsallad
    Grillspett som ska ätas kalla (kyckling tex)
    Ugnspannkaka
    Egengjorda chicken/fishnuggets

  • Masalian

    Tunnbrödsrullar med leverpastej och strimlad färsk gurka.
    Kalla pannkakor med jordgubbar.
    Kalla köttbullar.
    Melon i bitar av olika sorter, passar inte att äta i bilen utan när ni stannar och rastar. Gott om det är varmt eftersom melon innehåller så mycket vatten.

  • Queenie70

    Pitabröd med kyckling rödlök majs fetaost och lite gräddfil el cremefresh och strimlade soltorkade tomater.

  • Levendel

    Något som är jättegott är morötter i isvatten.  Det är visserligen inget mattips mer ett snackstips.
    Det är och läskande kylande och har fördelen att det inte är kladdigt.

  • vivianne

    Pannkakor, kalla köttbullar och lite gott kallskuret från delikatessen brukar få komplettera mackorna. Lite gurkstavar, cocktailtomater, frukt och dricka. Vi brukar inte orka laga mat mitt i packadet men tyvärr är färdiga pannkakor inte så goda kalla så det får man steka själv.

    Jordgubbar när det är säsong! Bara att passa på.

  • vivianne

    Kan tillägga att under min uppväxt fick var och en bre sina mackor när vi ändå satt vid frukostbordet. En tradition jag glatt fört över till min egen familj. Såååå roligt att bre mackor till fyra pers är det inte

  • Pippi Långstrump

    Köttbullar i liten mattermos. Då kan barnet plocka i sig varm mat under turen.
    ( testade idag- Bamse som matade draken samtidigt m köttbullar )

  • mandelblomma
    TigerLinn skrev 2012-07-09 15:36:12 följande:
    I morgon åker vi på en lång bil resa med barn jag ska göra matsäck men fantasin står stilla kan ni ge mig enkla goda snabba tips ska åka och handla efter middagen.
    Färskpotatissallad, så gott!
    lena-makeaheadfood.blogspot.se/2012/06/farskpotatissallad-gott-till-allt.html
    Lite kallskuret till eller köttbullar, prinskorvar kanske.

    Eller pastasallad om man hellre gillar det.
    lena-makeaheadfood.blogspot.se/2012/05/plockig-pastasallad.html

    Grillad kyckling till kanske?
    lena-makeaheadfood.blogspot.se/2012/05/grillad-kyckling-till-sondagens.html
  • TigerLinn

    Jag ska göra wraps till en utflykt i morgon aldrig gjort Eelams förr kan jag göra de ikväll eller är de bättre att göra dem just innan vi far i morgon?

  • klyban
    EE2017 skrev 2019-02-18 23:34:46 följande:
    Puffar upp denna tråd smile1.gif

    Vad är det du puffar eller vill veta?


     


    Det finns bara en sak som är viktigt med mat i bilen, och det är att se till den stannar där den är, eller hamnar enbart i magen.
    Wraps var det vanligaste och enklaste, tillsammans med någon frukt, nöt eller annat liknande.


    hur många meter var det?
  • modsey
    EE2017 skrev 2019-02-18 23:34:46 följande:

    Puffar upp denna tråd


    Gammal tråd, men gör reklam för kylbag med eluttag att ha i bilen för långa resor. Vi kommer bila i Europa i sommar ( har gjort tidigare) och det är perfekt att göra plats för en sådan!
Svar på tråden snabba tips på matsäck för lång bilresa med barn??