• syster yster

    min man snarkar

    Min man snarkar så att vi inte längre kan sova i samma rum! Han har gjort det.ett par år nu men det var för ett halvår sedan vi fick spva i olika rum. Jag e bara så förbannat irriterad på han för det. Kan inte hjälpa det! Nu kommer sommaren å man ska åka bort å bo hotell men jag ser verkligen inte fram emot det för jag får sova nån timma då per natt. Jättekul!! Å när man berättar detta för folk så skrattar han alltid å bara säger : ja jag störs ju inte av det iallafall. Förstår inte vad problemet är!!! Han var hos läkaren om det å det ända han kan göra är att gå ner några kilo i vikt så kommer peoblemet vara ur världen. Men han sover hellre i olika sovrum verkar det som .

  • Svar på tråden min man snarkar
  • La Lola

    Här har vi samma problem.
    Jag njuter när maken sover på soffan!


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • syster yster

    Öronproppar hjälper inte tyvärr. Hade det senast när vi sov på hotell och jag sov en timma när han börjat dra igång

  • hrewak

    Ja, det är verkligen superjobbigt! Här har vi också separata sovrum. Annars hade jag aldrig fått en blund!

  • hrewak
    syster yster skrev 2012-07-10 08:59:26 följande:

    E bara så trött på det nu! Så nu har jag varit irriterad och inte kunnat prata med han nästan! 



    Det problemet hade vi med. Jag vaknade och var så otroligt förbannad på honom för att jag inte fått sova! Visst, det kunde ju inte han hjälpa, men jag var ju helt slut! Skilda sovrum var enda alternativet, annars hade jag nog blivit galen!

    Visst, är vi iväg så måste vi ju ibland dela sovrum och då får jag ju bara försöka bita ihop. Men hemma hade det aldrig hållt i längden om vi inte delat på oss på nätterna. 
  • iMHotEP

    Min man snarkar alltid på rygg, när han börjar så knuffar jag till honom så han lägger sig på sidan, sen lägger jag mig rygg mot rygg med honom så han inte kan rulla tillbaka innan jag hunnit somna, sen får han snarka bäst han vill.

    Det finns både hjälpmedel, och läkemedel att köpa på apoteket, om det inte hjälper så kan en sömnutredning vara på sin plats, det är otroligt utmattande att snarka. En anhörig snarkade så han han var lika trött som efter ett maratonlopp varje morgon. Han kunde somna till stående i köer, i bilen, det fanns liksom ingen kontroll utan han somnade utan att märka det. Efter operation så var han en helt ny människa.

    Säger här inte att alla behöver operation, men i extrema fall så kan det vara ett måste. Men man börjar med att testa läkemedel, bettskenor, cpap. Snarkar personen bara på rygg, så sy fast en kloss i ryggen på nattsjortan, om man nu använder sån. Annars kan man lägga en kudde bakom snarkaren så den inte kan rulla bak på rygg utan sover på sidan, något som ofta hjälper.

  • seandra82

    min farsan snarkar har hört att det hjälper   att vissla eller smacka läst det i ngn tidning m sjkalrt  finns det massor på apoteket för snarkomaner

  • syster yster

    Problemet är att min man har några kilo för mycket! Han gick ner förra året ett par kilo och slutade helt att snarka men sen gick han upp igen och nu är det igång.
    Men är ju lagom irriterad när man inte får sin skönhetssömn och det får ju tyvärr inte han heller.
    SKönt att man har ett extrarum som han får sova i. Men nu har jag fått iväg han till gymmet så jag får hoppas han går ner snart.

  • hrewak
    syster yster skrev 2012-07-10 12:09:21 följande:
    Problemet är att min man har några kilo för mycket! Han gick ner förra året ett par kilo och slutade helt att snarka men sen gick han upp igen och nu är det igång.
    Men är ju lagom irriterad när man inte får sin skönhetssömn och det får ju tyvärr inte han heller.
    SKönt att man har ett extrarum som han får sova i. Men nu har jag fått iväg han till gymmet så jag får hoppas han går ner snart.

    Haha, faktiskt samma med min man. När vi blev ihop snarkade han ALDRIG. Då pratade han bara i sömnen till och från. Men några kilo senare så kom snarkandet som ett brev på posten. Han skall också börja träna, så vi får hoppas att det hjälper så att vi kan dela sovrum igen!
Svar på tråden min man snarkar