• glad i livet
    Äldre 12 Jul 12:10
    32886 visningar
    82 svar
    82
    32886

    Hur många orgasmer får ni under ett samlag?

    Vanligen mellan fem och femton. Min kropp lärde sig det efter trettio och efter jag fött barn. Innan dess kunde jah bara få orgasm av klitorisstimulans vid egen beröring.

  • glad i livet
    Äldre 12 Jul 12:47
    #5
    FrökenJag skrev 2012-07-12 12:31:48 följande:
    Men såna här trådar vill man inte läsa när man får kämpa för att få till EN eller kanske två orgasmer per samlag, då via klitorisstimulans! Hur gör ni? Ska man knipa på nåt särskilt vis eller kommer det bara av sig självt för er? Krävs det många "in o ut" på rad? Jag är Jä-ligt avundsjuk kan jag säga!!



    Testa att vara helt avslappnad och bara ta emot. Låt din man smeka, slicka och pulla dig i timmar utan att ge honom något. Rikta in er på din kropp. Utforska den tillsammans och hitta vad du njuter av. När det gäller vaginala orgasmer så är det lättare när man väl hittat g-punkten. När den väl är hittad ett par ggr behövs det troligen inte ett par timmars smekande. . Lycka till!
  • glad i livet
    Äldre 12 Jul 12:48
    #6
    FrökenJag skrev 2012-07-12 12:31:48 följande:
    Men såna här trådar vill man inte läsa när man får kämpa för att få till EN eller kanske två orgasmer per samlag, då via klitorisstimulans! Hur gör ni? Ska man knipa på nåt särskilt vis eller kommer det bara av sig självt för er? Krävs det många "in o ut" på rad? Jag är Jä-ligt avundsjuk kan jag säga!!



    Kan tillägga att jag inte lärde mig det här förrän för ett par år sen.
  • glad i livet
    Äldre 12 Jul 17:41
    #19
    Anonym skrev 2012-07-12 16:22:57 följande:
    Är det storleken som avgör om du får lättare vaginalorgasm ?
    Är väl snarare tekniken och formen. Beroende på var tex gpunkten sitter och vilka ställningar man använder sig av så njuter man ju olika mycket av själva samlaget. Sitter g-punkten snett upp till vänster är det ju en fördel om kuken pekar lite åt vänster tex.
    Gäller att hitta de ställningar som fungerar.
  • glad i livet
    Äldre 12 Jul 18:01
    #21
    Anonym skrev 2012-07-12 17:47:09 följande:

    Är man men nyfiken på vilka orgasmer som är skönast. Är lite olika bud. En del säger att klitorisorgasmer är skönast, andra tycker g-punktsorgasmer slår allt annat.


    Gpunktsorgasmerna är underbara iom att det går att komma igen och igen och igen...bli en enda lång njutning. Klitorisorgasmen är underbar att känna hur den byggs upp, men när den väl kommer kan den vara för intensiv och sen orkar man ingenting.

    Så är det för mig iaf. Så föredrar gpunktsorgasmerna io att de håller på längre och att jag inte blir känslig för beröring efteråt.
  • glad i livet
    Äldre 12 Jul 19:50
    #23
    Anonym (Överdriver) skrev 2012-07-12 19:38:30 följande:
    Har faktiskt svårt att tro på att man kan få 20 klitorisorgasmer som någon här sa under ett samlag. Överlag, hur lyckas man med att komma under vartannat juck...har ni knappar i underlivet eller något? Låter som en surhagga jag vet, men någonstans så tror jag att många överdriver och ska bräcka varandra i jakten på att vara en sexgudinna i sängen.



    Allas kroppar fungerar ju olika och vissa har haft lyckan eller får lyckan att träffa någon som kan locka fram rätt saker hos en. Det sitter ju i huvudet. . Ett tag var jag programmerad till att få orgasm av att min telefon pep. Det är jag inte längre som tur är. Var lite opraktiskt. Alla härinne överdriver inte.
  • glad i livet
    Äldre 12 Jul 21:35
    #35
    Anonym (Beror på mannen) skrev 2012-07-12 20:58:46 följande:
    Nu var det jag som skrev det och jag skrev inte 20 under samlag. Jag skrev att jag kan få det när jag smeker mig själv.

    Men jag skrev också att jag kan få så många att jag tappar räkningen, under samlag. Det händer bara med en man och sexet varar 4-5 timmar då vi ses, så det handlar inte om ett knull på 10 minuter.

    Vill man tro att jag överdriver eller inte kan skilja en orgasm från en annan, får man väl göra det.

    Jag är nöjd.    



    Första gången jag hade sex med.min karl höll vi på halva dagen, tappade räkningen vid runt fyrtio orgasmer då. Det var helgalet.

    Åkte hem dagen efter med grym träningsvärk i magen. Och ja, det handlar om flera orgasmer på rad. Ibland går de ihop i en enda med bara ett par sekunder emellan och ibland är det flera.minuter till nästa. Oftast tar det ju längst tid till första eller andra och sen går det av bara farten.

    Skönt att njuta och hänge sig är det iaf.

    Vid egen onani nöjer jag mig oftast med en och då är jag klar på femton sekunder. Max ggr i rad när jag.är själv är väl ca fem, när jag skulle provköra mina leksaker. Sex själv är ju för mig bara till för avslappning annars, inte för att ha kul, skönt och roligt.
  • glad i livet
    Äldre 13 Jul 09:39
    #46
    Anonym (Kille) skrev 2012-07-13 08:45:13 följande:
    Förstår hur du menar, men är fortfarande lite skeptisk. Misstänker att om jag skulle skapa en tråd där jag skriver avundsjuk på kvinnornas orgasmer så skulle jag få slåss med kvinnor om att killar minnsan har det bäst i sängen, jag skulle få höra hur många tjejer som inte kommer och vad jag tycker man ska göra åt det innan jag kommer o klagar. Ja de skulle tolka det som klagomål.

    Sen skulle jag behöva försvara vad jag gör för att kvinnorna ska få det bättre när det nu var jag som skrev att jag var avundsjuk. Tror också jag skulle få höra att tjejer minsann inte alls har det bättre osv.

    Jag är fortfarande skeptisk till det.

    Men en skillnad är ju att kvinnor kan ju lära av varandra..en kille kommer ju aldrig kunna få samma typ av orgasm som en kvinna. Vi är ju skapta olika...

    En kvinna som säger att hon är avundsjuk på en annan kvinnas orgasm kan ju få tips om hur hon ska göra för att hitta sin njutning. En man som är avundsjuk på en kvinnas orgasm kan liksom inte få samma handfasta tips.

    Istället för att rikta in dig på kvinnorna och vara avundsjuk på dem..så vänd dig till de män som hittat maximal njutning och fråga dem om hur de gör. Män och kvinnor kan njuta lika mycket fast på olika sätt.    
  • glad i livet
    Äldre 13 Jul 09:40
    #47
    Anonym (Kille) skrev 2012-07-13 08:45:13 följande:
    Förstår hur du menar, men är fortfarande lite skeptisk. Misstänker att om jag skulle skapa en tråd där jag skriver avundsjuk på kvinnornas orgasmer så skulle jag få slåss med kvinnor om att killar minnsan har det bäst i sängen, jag skulle få höra hur många tjejer som inte kommer och vad jag tycker man ska göra åt det innan jag kommer o klagar. Ja de skulle tolka det som klagomål.

    Sen skulle jag behöva försvara vad jag gör för att kvinnorna ska få det bättre när det nu var jag som skrev att jag var avundsjuk. Tror också jag skulle få höra att tjejer minsann inte alls har det bättre osv.

    Jag är fortfarande skeptisk till det.

    Kom på en sak till... Många män kan också få multipla orgasmer, med små mikro-orgasmer innan den stora utlösningen.
  • glad i livet
    Äldre 13 Jul 10:08
    #50
    Chipstern skrev 2012-07-13 09:54:02 följande:
    Ni kvinnor pratar om vaginala orgasmer och klitorisorgasmer, så dår tänkte jag förhöra mig på en sak, och det är väl kanske en fråga som riktar sig till de som ha abnalsex.

    Går det/kan ni få orgasm enbart genom analsex och utan stimulans av klitoris eller med dildo i fittan?
    Jag kan få orgasm av vad som helst om bara hjärnan är med. Analsex ger fina orgasmer.  Men som sagt sitter i skallen, när väl spärren släppt och jag visste att jag kunde få orgasm av vad som helst så blev det så. Behöver ingen stimulans alls utom den mentala för att kunna komma. Krävs ju en del ansträngning från min sida men det går. 
  • glad i livet
    Äldre 13 Jul 10:43
    #57
    Chipstern skrev 2012-07-13 10:31:49 följande:
    Hm...av vad som helst?
    För att dra det till sin yttersta spets, innebär att du t.ex kan få orgasm av att sitta och titta på porr och bli upphetsad och sedan få orgasm utan att vidröra dig? Antar att svaret är nej på den frågan.

    Men det måste vara via penetration av antingen fittan eller analen? Det räcker inte med enbart bröststimulans?

    Jag kan få orgasm utan någon fysisk stimulans. Ex av att telefonen piper till (om jag först lärts upp att få orgasm av det...går att programmera sig till detta likt pavlovs hundar), eller av att andas, knipa, tänka. Viskar min älskade i mitt öra och ber mig komma så kan jag göra det på befallning om omständigheterna är de rätta.
    En kyss ger mig lätt orgasm, samma sak om jag får röra Hans kuk. Smeka mina bröst kan också ge mig orgasm. Det är skönt att kunna andas mig till orgasm ja.

    Sitter som sagt i hjärnan, och kräver en del ansträngning samt att koppla bort alla spärrar och bara vara i nuet.

    Porr ger mig inte den stimulansen. Behöver kontrollbiten för att det ska gå. Biten där jag lyder och visar hur duktig och väldresserad jag kan vara.         
  • glad i livet
    Äldre 13 Jul 10:53
    #59
    Anonym (Kille) skrev 2012-07-13 10:42:14 följande:
    Jo fast att vara avunsjuk tycker jag man kan få vara i alla fall och ska inte behöva ligga till grund för smutskastning. Känns mer som att kvinnor känner sig hotade av att nån är avundsjuk på dem.

    Sen din sista mening så är den tyvärr fel, det finns forskningar gjorde på att kvinnor o män inte alls kan njuta lika mycket.

    Men jag förstår hur du menar.

    Smutskastning är aldrig bra. Det håller jag med om. Och förstår inte varför man ska känna sig hotad om någon är avundsjuk. Känner mer tacksamhet för att jag vet hur min kropp fungerar och hoppas kunna ge några tips till någon.
  • glad i livet
    Äldre 13 Jul 13:35
    #74
    Anonym (tanten) skrev 2012-07-13 13:20:01 följande:
    Såja, såja, inte bli så upprörd! Simulering eller stimulering eller what ever så tycker JAG att det är åtminstone på gränsen till otäckt men det är ju vad JAG tycker, eller hur? Jag brukar bli nöjd och ganska slut efter 2-3 orgasmer så jag GISSAR att de som får 20-30 st efter varann inte får så särskilt starka men visst kan jag ha fel. Det har hänt förr



    Jag kan ju bara prata för.mig själv och kan helt klart säga att när jag får tio och uppåt under en och samma session så varierar de i styrka. Många små, några mellan och sen brukar det avslutas med två tre rejäla som gör att jag däckar. De små är trevliga och sköna de med. Tjugo jättrstora på följd skulle nog få till följd att jag hamnade på mentalsjukhus. .

    Och som sagt vaginala, fontänorgasmer är vad jag föredrar. Och är kroppen slut är det ju bara att låta bli att få orgasm, svårare än så är det inte.
Svar på tråden Hur många orgasmer får ni under ett samlag?