• HonHarPlattMage

    Hur reagerar du om din son dejtar en nudist?

    Föreställ dig det här scenariot:
    Din son på 17 år frågar om han får bjuda hem en tjej som han har träffat mycket på sistone. De har bl a varit på 5 dejter.
    När du träffar tjejen får du reda på att hon är 25 år gammal och nudist; hon är naken i alla sammanhang där det är lagligt att vara det.

    Hur reagerar du på detta?  Förbjuder du sonen att fortsätta träffa denna tjejen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur reagerar du om din son dejtar en nudist?
  • lille Birger
    Whitetrash86 skrev 2012-07-12 12:07:24 följande:
    jag reagerar mer på att hon är 25 och han 17
    Du har alltså inget emot att hon är så pass utförlig i sin nudism?
  • cloudberry79

    Det känns inte bra, utifrån att hon är så mycket äldre. För övrigt är det jag som sätter reglerna hemma hos mig och hos MIG går man inte naken till vardags, förutom mellan dusch och garderob.


    Sur, grinig och på smällen.
  • Whitetrash86
    lille Birger skrev 2012-07-12 12:15:39 följande:
    Du har alltså inget emot att hon är så pass utförlig i sin nudism?
    så länge jag slipper se henne springa runt naken exp, i mitt hem osv... så nej, varför skulle jag bry mig? 
  • The Ultimate Grizzy

    Skulle tycka att hon är lite väl gammal, vad ska hon med en liten 17-åring till? Förutom det har jag alltid trott att nudister är nakna bland likasinnade, och naturligtvis hemma hos sig själva, men inte alltid och överallt. Skulle inte vilja ha någon springande här hemma med allt hängande ute, och absolut inte på släktmiddagar och liknande Förvånad.

  • Lufsan

    Det är inte att hon är nudist, det är att hon är 25, Jag hade satt stopp för det omedelbums!


    En dag i sänder.
  • Lufsan
    cloudberry79 skrev 2012-07-12 12:16:38 följande:
    Det känns inte bra, utifrån att hon är så mycket äldre. För övrigt är det jag som sätter reglerna hemma hos mig och hos MIG går man inte naken till vardags, förutom mellan dusch och garderob.
    Håller med. Hon får vara nudist om hon vill. Men hemma hos mig har vi kläder på oss. 
    En dag i sänder.
  • tahira

    Så länge hon respekterar att man har kläder på sig i mitt hem så hade jag varit okej med nudist-biten. Ålderskillnaden däremot, hade jag haft svårt för.


    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • stresss

    Att förbjuda en 17-åring tror jag inte är en bra strategi, och en nudist är inte så farlig...

    Hade nog inte jublat över åldersskillnaden, men hade nog hållit god min. Hemma hos mig hade hon fått behålla kläderna på, och överlag i mitt sällskap.

  • maaammaaa

    Var går hon naken då förutom duschen och bastun i simhallen och någon enstaka halvövergiven nudiststrand? Någon nakendansös, poserare, frivilligt prostituerad, lösaktig kvinna som far från man till man och webcamgirl hade jag nog varit negativ till. Visst är det sonens liv och han får  ha henne men jag hade inte uppskattat hennes livsstil något vidare oavsett hur söt och trevlig hon är. Hade han gjort henne gravid och hon ville behålla barnet hade jag nog stöttat eftersom jag antar att barnet kommer att behöva ännu mera stöd i livet från far och morföräldrarna. Jag tycker synd om tjejer som far illa i sexindustrin och hade sonen kommit hem med en stackars sate som en sådan tjej hade jag tagit ett djupt samtal med dem båda. Jag vill ju inte att någon av dem ska bli utnyttjade på något sett, vare sig sexuellt eller ekonomiskt.

  • Whitetrash86
    maaammaaa skrev 2012-07-12 13:39:43 följande:
    Var går hon naken då förutom duschen och bastun i simhallen och någon enstaka halvövergiven nudiststrand? Någon nakendansös, poserare, frivilligt prostituerad, lösaktig kvinna som far från man till man och webcamgirl hade jag nog varit negativ till. Visst är det sonens liv och han får  ha henne men jag hade inte uppskattat hennes livsstil något vidare oavsett hur söt och trevlig hon är. Hade han gjort henne gravid och hon ville behålla barnet hade jag nog stöttat eftersom jag antar att barnet kommer att behöva ännu mera stöd i livet från far och morföräldrarna. Jag tycker synd om tjejer som far illa i sexindustrin och hade sonen kommit hem med en stackars sate som en sådan tjej hade jag tagit ett djupt samtal med dem båda. Jag vill ju inte att någon av dem ska bli utnyttjade på något sett, vare sig sexuellt eller ekonomiskt.
    hur kan du få en vanlig nudist till någon som låter sig bli sexuellt utnyttjad och inte skulle kunna ta hand om ett barn utan extra mycket stöd från andra?
  • maaammaaa

    Hon är naken i alla sammanhang där det är lagligt att vara det.

    Jag tänker - Vad är en nudist, var är det lagligt att gå naken och tja på strippklubbar kanske. Det är ju säkert kvälls-nattjobb och då behövs barnvakt. Vem får vara naken på en stripp klubb. Alla? Dansöserna? Jag glömde Thai-massage bordellerna. Där får man ju vara naken.

  • Whitetrash86
    maaammaaa skrev 2012-07-12 16:57:01 följande:
    Hon är naken i alla sammanhang där det är lagligt att vara det.

    Jag tänker - Vad är en nudist, var är det lagligt att gå naken och tja på strippklubbar kanske. Det är ju säkert kvälls-nattjobb och då behövs barnvakt. Vem får vara naken på en stripp klubb. Alla? Dansöserna? Jag glömde Thai-massage bordellerna. Där får man ju vara naken.
    men herregud.. nudism och strippklubbar, dansöser och thai-massage är INTE samma sak. Nudism är en livsform inte något man blir genom ett yrke.

    Naturismnudismnakenkultur, en filosofi och ett levnadssätt där kläder används i så liten utsträckning som möjligt. Naturister upplever harmonin i naturen och ser fysiska, psykiska och ofta även ideella värden i nakenliv och naken rekreation i naturen. Inom den naturistiska föreningsrörelsen är gemensam nakenhet,humanistiska värderingar samt kroppens och själens sundhet de centrala begreppen.

    och vart det är lagligt att vara naken, tja hemma på ens egna privata tomt, nudism bad...
  • Seroster
    maaammaaa skrev 2012-07-12 16:57:01 följande:
    Hon är naken i alla sammanhang där det är lagligt att vara det.

    Jag tänker - Vad är en nudist, var är det lagligt att gå naken och tja på strippklubbar kanske. Det är ju säkert kvälls-nattjobb och då behövs barnvakt. Vem får vara naken på en stripp klubb. Alla? Dansöserna? Jag glömde Thai-massage bordellerna. Där får man ju vara naken.
    Nudist =! Strippa.
    Vad du än tror är sant nu kommer du förmodligen inse är fel.
  • nagev

    verkar väldigt udda att en 25 årig tjej skulle ha ihop det med en 17 årig kille.Så frågan blir nog aldrig aktuell.Eller har du ngt exempel  irl

  • Seroster
    nagev skrev 2012-11-26 17:04:39 följande:
    verkar väldigt udda att en 25 årig tjej skulle ha ihop det med en 17 årig kille.Så frågan blir nog aldrig aktuell.Eller har du ngt exempel  irl
    Ack denna sexism.
    Googla "Cougar" och kom sen tillbaka.
    Vad du än tror är sant nu kommer du förmodligen inse är fel.
  • Leea2012

    Ja vad skulle man kunna göra åt det? Sålänge tjejen i fråga behöll kläderna på under familjemiddagar och andra tillfällen då familjen är samlad så skulle det inte störa mig direkt faktiskt. Om dom är kära och vill vara ihop så är det ok för mig, kärleken sitter väl knappast inte i kläderna.

  • LivingEasy

    Hade jag varit pappa till grabben hade jag varit grön av avund och undrat vad han gör rätt och jag fel..

    Fast nu när jag tänker efter så hade jag typ en sambo som gärna visade sig naken för grannen som spikade på taket å sånna grejer... Hon va dock en Cougar 5 år äldre än mig. Och visst fanns det nog ett mått av avund till min fördel den gången... 

    Hypotetisk fråga såklart . Vad är "värst" Nudismen eller ålderskillnanden?

    Jag säger som nekenstruttande singelman att va ihop med nån som lever ut nudismen så andra än ens partner ser en. Är mindre socialt accepterat än åldersskillnand. Numera är det ju mode att man har åldersskillnad i förhållanden.  

Svar på tråden Hur reagerar du om din son dejtar en nudist?