• Idaho

    Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!

    Denna eviga längtan och väntan!

    Berätta ert allra första graviditetstecken, hur tidigt kom det och hur kändes det? :)

  • Svar på tråden Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!
  • irmaqueen

    Gud så fort man glömmer.. men jag är ganska säker på att det allra första var att jag kände små stick och så i livmodern, kanske någon knapp vecka efter befruktningen. Sedan vet jag att vårtgårdarna blev svullna och mer utåtstående tidigt också, innan BIM.

  • minchans

    För mig var det en enorm trötthet som slog till redan en vecka efter befruktning, vet inte om det berodde just på det men jag tror det för den tröttheten satt i ungefär fram till vecka 10 kanske. Jag kunde inte hålla ögonen öppna efter 19.00 i princip ;)


    be awesome
  • Bouganville

    Ett barn, ett par missfall och nu gravid! Alla påbörjade graviditeten börjar med små blödningar några dagar innan mensen skulle ha kommit!

  • snuurran

    Dagen innan jag skulle haft mens hade jag VÄLDIGT tydliga blodådror på brösten. 
    Tänkte inte mer på de just då. Dagen efter mådde jag lite illa o ingen mens kom.
    Gjorde då gravtest som visade positivt direkt  :) 

  • UmmHamza

    Vaknade med huvudvärk och gick in på toan och spydde.

  • katalysator

    Ingen mens. Första tecknet därefter var illamående som satte in i slutet av vecka 5.

  • Fru Zäll
    En ganska vanlig mamma skrev 2012-07-18 23:01:39 följande:
    Otroligt trött, allt luktade illa, illamående och tydliga ådror på brösten. Allt innan BIM med båda barnen...
    det där med ådror på brösten har jag tänkt på med men har nyss förstorat brösten kanske kan bero på det...
Svar på tråden Ert absolut tidigaste graviditetstecken tack!