• Anonym
    Äldre 25 Jul 20:57
    50777 visningar
    47 svar
    47
    50777

    Hur blir man av med celluliter?

    Det enda sättet som är bevisat ät fettflrbrännande träning som får fart på cirkulationen och som tar bort alla slagg produkter, som tex spinning är det bästa.. Funkar utmärkt på mig.. Gå in på google och sök finns bra med information:)

  • Anonym
    Äldre 25 Jul 22:27
    #5

    Det är inte så mycket som hjälper mot celluliter vad jag vet. Inga dyra krämer i alla fall.
    Men du kan motverka så du inte få fler genom att äta en kost med lite fett och och lite socker.

    Jag skippar t ex margarin på brödet, äter väldigt lite socker och har också väldigt lite celluliter fast jag börjar närma mig 40. Det är socker i nästan allt idag, yoghurt, bröd, juice osv. Välj naturell yoghurt och smaksätt själv med frukt/bär och välj en musli utan socker. Finax har en god som heter sunt och gott har jag för mig. Man kan välja rågbröd som inte är sötat. Fazers rågbröd är gott t.ex. Sedan hjälper motion. Allt möjligt, men styrketräning är kanon. Man får inte stora muskler om man inte lyfter så tungt. Friskis har tex gruppträning som heter skivstång och det är kul att träna i grupp. Rör på dig 1-2 timmar varje dag. Cykla till jobbet eller promenera och variera träningen, med spinning, skivstång, indoor-walking kanske, box? Ja, allt möjligt. Så träning och rätt kost gäller. Visst är det ibland lite motigt att ta sig upp ur soffan för att träna men det är det värt. På köpet får man en god hälsa och ett glatt sinne för man blir glad av att träna. Lycka till!

  • Anonym
    Äldre 25 Jul 23:38
    #6
    Anonym (cellulit) skrev 2012-07-25 22:13:58 följande:
    Spinning är så himla jobbigt, men kanske värt ett försök.
    Det är ju lite det som är syftet med träning.
    Anonym skrev 2012-07-25 22:27:45 följande:
    Det är inte så mycket som hjälper mot celluliter vad jag vet. Inga dyra krämer i alla fall.
    Men du kan motverka så du inte få fler genom att äta en kost med lite fett och och lite socker.

    Jag skippar t ex margarin på brödet, äter väldigt lite socker och har också väldigt lite celluliter fast jag börjar närma mig 40. Det är socker i nästan allt idag, yoghurt, bröd, juice osv. Välj naturell yoghurt och smaksätt själv med frukt/bär och välj en musli utan socker. Finax har en god som heter sunt och gott har jag för mig. Man kan välja rågbröd som inte är sötat. Fazers rågbröd är gott t.ex. Sedan hjälper motion. Allt möjligt, men styrketräning är kanon. Man får inte stora muskler om man inte lyfter så tungt. Friskis har tex gruppträning som heter skivstång och det är kul att träna i grupp. Rör på dig 1-2 timmar varje dag. Cykla till jobbet eller promenera och variera träningen, med spinning, skivstång, indoor-walking kanske, box? Ja, allt möjligt. Så träning och rätt kost gäller. Visst är det ibland lite motigt att ta sig upp ur soffan för att träna men det är det värt. På köpet får man en god hälsa och ett glatt sinne för man blir glad av att träna. Lycka till!
    Som tjej får man inte stora muskler av tunga vikter heller om man inte bulkar och tränar svinhårt. Skivstång är inte styrketräning, det är nåt slags mellanting mellan kondition och styrka inte både och utan snarare varken eller. Våga stå vid hantlarna och skivstängerna och ta i, det ger snyggaste kroppen.
  • Anonym
    Äldre 26 Jul 09:39
    #7
    Anonym skrev 2012-07-25 22:27:45 följande:
    Det är inte så mycket som hjälper mot celluliter vad jag vet. Inga dyra krämer i alla fall.
    Men du kan motverka så du inte få fler genom att äta en kost med lite fett och och lite socker.

    Jag skippar t ex margarin på brödet, äter väldigt lite socker och har också väldigt lite celluliter fast jag börjar närma mig 40. Det är socker i nästan allt idag, yoghurt, bröd, juice osv. Välj naturell yoghurt och smaksätt själv med frukt/bär och välj en musli utan socker. Finax har en god som heter sunt och gott har jag för mig. Man kan välja rågbröd som inte är sötat. Fazers rågbröd är gott t.ex. Sedan hjälper motion. Allt möjligt, men styrketräning är kanon. Man får inte stora muskler om man inte lyfter så tungt. Friskis har tex gruppträning som heter skivstång och det är kul att träna i grupp. Rör på dig 1-2 timmar varje dag. Cykla till jobbet eller promenera och variera träningen, med spinning, skivstång, indoor-walking kanske, box? Ja, allt möjligt. Så träning och rätt kost gäller. Visst är det ibland lite motigt att ta sig upp ur soffan för att träna men det är det värt. På köpet får man en god hälsa och ett glatt sinne för man blir glad av att träna. Lycka till!
    Glömde tillägga att jag äter lagad mat två gånger om dagen och äter minst 5 gånger om dagen om man räknar med mellanmål.:) Viktigt att äta ganska mycket men bra om man ska orka träna. Äter man inte orkar man inget och får brist på viktiga ämnen i kroppen. Däremot skippar jag som sagt kakor, bullar, chips, pizza, godis o annat. Efter ett tag är man inte sugen längre.:)
  • Anonym
    Äldre 27 Jul 10:00
    #9
    Anonym (cellulit) skrev 2012-07-27 09:36:34 följande:
    Tack för tipsen!

    Jag är ändå rätt hälsosam av mig, därför känns det extra svårt. Jag har visserligen inte tränat på 1 månad, men jag rör ändå hyfsat mycket på mig. Äter sällan godis/glass/chips/pizza etc. Till frukost äter jag fullkornsbröd utan socker med ägg, ost, skinka, tomat. Äter en normal lunch och middag (ofta varierande kost, mycket protein och fett visserligen, men inte socker). Jag är aldrig direkt sugen på något. Skulle kunna äta mer frukt, dricka mer vatten och dricka mindre kaffe, men annars ser jag mig som en "över-medel-hälsosam".

    Min mamma har mycket celluliter, trots att hon är helt normalviktig. Jag antar att det är ärftligt? Jag vet många överviktiga personer som inte har en enda celullit. Samtidigt, i mitt fall, när jag varit lite större så har jag haft ännu mer celulliter.
    Ok, ja alla har vi något i vårt utseende som vi inte är nöjda med. Det är nog så för alla. Man får göra det bästa av det och acceptera sig själv och vara glad över att man har hälsa i behåll men vet att det är svårt.
    Kaffe och alkohol är nog inte heller någon höjdare med tanke på hud/celluliter.
  • Anonym
    Äldre 22 Jan 13:33
    #12

    Hej på er. Jag har massa celluliter. Vet inte riktigt varför jag fått det, min mamma är 48 år gammal och har inte en enda cellulit! Det här är något jag verkligen mår DÅLIGT över. Vågar knappt visa min kropp för någon....

    Jag är 168 cm och väger 62 kg så jag är inte tjock heller...Däremot röker jag men det väl inte vara anledningen?  


    Har försökt leta info om behandlingar.Det känns som det enda alternativet för mig just nu. Hittade faktiskt en bra sida som skrivit om behandlingar som har effekt på celluliter.

    Här är den: www.plastikoperationer.net/behandling-bort-celluliter

    Då undrar jag om någon av er har testat någon behandling? Om ja, vilken då och hur blev resultatet? Man får ju göra ett par behandlingar för att se resultat..Det kommer kosta mig mycket! Men bara dessa celluliter försvinner/reduceras :(


    Kram


Svar på tråden Hur blir man av med celluliter?