• Äldre 26 Jul 10:07
    2496 visningar
    12 svar
    12
    2496

    Har aldrig gått över med 8 dgr innan!

    Jag är 45 och haft svårt att bli gravid  i alla år samt 6 mf. Har nu tappat tron på att få barn och sedan förra veckan än mer sedan jag blev singel.

    Har nu inte fått min mens och vet inte varför......Jag vill inte köpa ett  till gravtest (slösat bort pengar till ingen nytta) bara för att jag tror att jag möjligtvis är gravid och samma dag eller dagen efter kommer mensen.
    De jag gjort innan är ju att jag trott jag varit gravid och nu tror jag ju inte det men var är mensen? 

    Har mellan 27-29 dgr emellan nu har det gått 36 dagar. Känner inte igen något förutom att jag har molvärk och det känns verkligen som mensen är på G! Men INGET händer.

    Har eran mens krånglat så någon gång?? 

  • Svar på tråden Har aldrig gått över med 8 dgr innan!
  • Äldre 26 Jul 17:20
    #1

    Ja det har den. Varje gång jag har hållit på med hormoner till IVF eller behandlat endometriosen.
    Men håller tummarna att det är ett + !!

  • Äldre 26 Jul 19:53
    #2

    Två gånger efter m.f hade jag så att mensen var sen-jättesen dessutom,men absolut inte så det kändes som mensen skulle komma. Molvärk har jag bara haft när jag varit gravid! Håller en tumme,man vet faktiskt aldrig! Solig Har en bekant som fick barn efter många år vid 47,5.

  • Äldre 28 Jul 01:37
    #3

    Tog ett graviditetstest idag men visar negativt. Så jag vet inte var min mens är.... 38 dgr har gått och 10 dgr över tider idag. Vill inte att det ska krångla....vill inte hamna i klimakteriet ännu.....Blir ledsen om det är så.

     

  • Äldre 4 Aug 11:24
    #4

    Det där är min skräck, jag är 37 men det har visat sig att jag inte har ägg i ens var fjärde äggblåsa..

  • Äldre 5 Aug 20:58
    #5

    18 dagar har nu passerat inget händer.... Känner mig stressad över de här..... Ska ringa gyn i morgon då de åter öppnar.

  • Äldre 6 Aug 10:47
    #6

    18 dagar är mycket!!
    det tråkiga bara är ju att mensen inte kommer när man är för stressad..

    När jag gick och kollade upp med vul så såg de att mensen var på väg och då slappnade jag av och samma dag så kom den.

  • Äldre 6 Aug 23:09
    #7

    Ska till gyn i veckan. Har inte varit stressad då jag har haft 4 lata semesterveckor den här tiden. Hoppas på samma fenomen som dig då i såfall. De känns som den ska komma varje dag men så kommer inget! Bläää

  • Äldre 25 Aug 09:15
    #8

    35 dagar över...... Var är den???? Hoppat över andra mensdagen nu oxå.....

  • Äldre 26 Aug 14:56
    #9

    Hurra... Nu är den här!

  • Äldre 27 Aug 14:02
    #10

    SKÖNT!!
    Har du fått någon förklaring??

  • Äldre 29 Aug 15:39
    #11

    Ja fick till svar att ju äldre man blir så produserar hormonerna och äggstockarna mindre ägg som släpper varje månad. Jag var inte i klimakteriet!!!! De kan hända att de blir fler uteblivna mens men hon såg äggblåsor så de är ingen fara på taket. Sedan uppmanade hon att ha mycke sex så kommer kroppen att försena klimakteriet. Så sexa på om inte med någon partner så med dig själv. Orgasmer är bra!

  • Äldre 3 Sep 14:11
    #12

    Låter konstig att sex skulle ha med det hela att göra. Det har ju pratats om när (åldern) man får mens.

    Men du kan ju be om att ta ett AMH test, det mäter äggrecerven i kroppen. Jag tog testet idag, det är nämligen så att äggblåsorna kan vara tomma.

Svar på tråden Har aldrig gått över med 8 dgr innan!