• Anonym

    fortsätta graviditet efter mifegyne!?

    Hejsan!

    Igår tog jag min första mifegyne tablett 200 mg..Skulle fullfölja aborten imorgon MEN nu har jag ändrat mig.
    Har varit hos läkaren idag som talade om för mig att det oftast inte blir några komplikationer MEN att kroppen kan framkalla ett missfall självt av denna tabletten!. Inga skador blir det på fostret utan det ända som kan ske är att man får ett missfall senare.... Är i vecka 14 nu och mår så dåligt över detta.

    Är det NÅGON som har avbrytit en abort pådetta sätt och som vill dela med sig av sina historier?!
    är sååå orolig...

     

  • Svar på tråden fortsätta graviditet efter mifegyne!?
  • Anonym

    Åh.. har ingen erfarenhet av det tyvärr.. Men jag hoppas att det går bra för dig iaf & att du får behålla det lilla livet!!

  • Anonym

    man blir ju så kluven om man vågar ta chansen att fullfölja detta :(...men jag ångrar mig så mkt att jag tagit detta piller... :(

  • Anonym (Jag har!)

    Jag gjorde precis som du - svalde en mifegynetablett i v.7. Detta var ett drygt år sedan. Vår lilla dotter ligger i skrivande stund och snarkar i sin säng - snart 8 månader gammal och frisk som en nötkärna! :) Inga komplikationer alls under grav, bortsett från att vi fick gå på extra ultraljud.
    Hoppas det går lika bra för dig! 

  • Anonym

    Åh  vad underbart det var att få höra en riktig solskenshistoria där det gått superbra! :). Hoppas verkligen att det går samma för mig!!... Hur många extra ultraljud fick du gå på och gör de några med undersökningar?
    vad kul att det gick bra för er!! :)
    KRAM!! 

  • Anonym (Jag har!)
    Anonym skrev 2012-07-26 23:53:37 följande:
    Åh  vad underbart det var att få höra en riktig solskenshistoria där det gått superbra! :). Hoppas verkligen att det går samma för mig!!... Hur många extra ultraljud fick du gå på och gör de några med undersökningar?
    vad kul att det gick bra för er!! :)
    KRAM!! 

    Jag tror vi var på ultraljud ca en gång i månaden. Det var först och främst för att kolla tillväxten - att bäbisen växte som den skulle. Jag fick göra andra extraundersökningar pga att jag haft en sjukdom tidigare i livet så minns inte helt vilka undersökningar som berodde på vad om jag ska vara ärlig.. :P Men jag thar för mig att det bara var extra ultraljud vi fick gå på pga mifegynet. :)
    Kram!!
  • Anonym

    Det går bra en så länge. Har inte börjat blöda eller känt något lustigt!. Har graviditetsymtom kvar och mår precis som innan så jag hoppas och tror att det inte har hänt något .. Ska till läkaren på Tisdag och göra Ultraljud för att se så fostret lever och har det bra.. Håller alla tummar och tår för att fallet är så!. Annars lär man aldrig förlåta sig själv....

  • Anonym

    hej,jag hade gjort som du i vecka 9,ångrade så att jag ville dö,gick redan nästa dag på Ul och allt såg bra ut,sedan i vecka 16 blev det organscreening och allt var bra,är så glad för mina tvillingar som föddes helt friska för en månad sedan,läkare sa till mig att det finns många som gör samma sak och sedan ångrar,men tyvärr den första som jag träffade blev hård med sina ord och sa att nåt sånt är aldrig testat på kvinnor,massa annat som jag vill inte berätta men det var svårt och tänka på hennes ord genom hela graviditet.Lycka till med din bebbe:)

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-29 22:17:58 följande:
    Det går bra en så länge. Har inte börjat blöda eller känt något lustigt!. Har graviditetsymtom kvar och mår precis som innan så jag hoppas och tror att det inte har hänt något .. Ska till läkaren på Tisdag och göra Ultraljud för att se så fostret lever och har det bra.. Håller alla tummar och tår för att fallet är så!. Annars lär man aldrig förlåta sig själv....
    Men då ska jag okcså hålla alla tummar & tår för dej dej!!!
    Jag tror det kommer att gå bra!!Glad
    Du får uppdatera på tisdag!Skrattande
  • Anonym (Jag har!)

    Håller tummarna för dig, det kommer säkert gå fint! :)
    Kram!

Svar på tråden fortsätta graviditet efter mifegyne!?