• Anonym

    Var jag otrogen eller blev jag sexuellt utnyttjad?

    När jag hade varit tillsammans med min nuvarande kille i 3 veckor så var jag ute med en väninna.
    Vi gick först ut på en krog där jag drack mängder med alkohol, därefter gick vi hem till min väninnas barndomsvän och efterfestade. Då var jag redan så full att jag knappt kunde stå men fortsatte ändå att dricka groggar. Till slut blev jag så full att jag kände att jag var tvungen att "gå därifrån och lägga mig".
    Jag gick in i killens kök och la mig på köksgolvet, allt snurrade för mycket. Då kom killen som ägde lägenheten och plockade upp mig, tog med mig in i sovrummet och tog av mig kläderna och inledde sex.
    Jag var så onykter men jag sa inte nej. Jag vet att jag tänkte på min kille och hade dåligt samvete medan det pågick men jag gick inte därifrån. Själva akten är fylld av minnesluckor. Efteråt så deckade jag och på morgonen vaknade jag tidigt, med ångest och smög därifrån. Detta är något som fortfarande spelas upp i mitt huvud och jag undrar lite vad som egentligen hände den där natten? Jag har inte vågat berätta för min kille..... 
    Var jag otrogen eller blev jag utnyttjad? 

  • Svar på tråden Var jag otrogen eller blev jag sexuellt utnyttjad?
  • Inteutanproblem

    Jag klassar det där som våldtäkt. Att plocka upp en i princip medvetslös tjej från köksgolvet för att gå och lägga henne i en säng för att sedan sätta på? Ursäkta men vem fan gör så om man inte är totalt empatilös och tänder på att tjejen är helt oförmögen till att göra något åt situationen?!

    Korkat att dricka så mycket, men det är fortfarande inte en anledning för någon till att ha sex med en person som ej gett sitt samtycke. Okej om ni flörtat hejdlöst med varandra, kyssts och tagit på varandra under kvällens gång att han i spritruset fått för sig att det var fritt fram - alltså missuppfattat då. Men även om det vore fallet krävs det ett riktigt uselt svin till att göra det han gjorde, absolut inte okej! Känner ingen vettig kille som ens skulle kunna tänka sig att ha sex med sin egen flickvän under ett sådant scenario eftersom att det är FEL! Det är att utnyttja.

  • MrSmith

    Svårt att avgöra på de fakta du angett.
    Kan vara så att han var medveten om att du var ett hjälplöst tillstånd och utnyttjade!

    Kan även vara så att du "var med på det" men har för att skydda dig själv skapat och föträngt att du ville ha sex men dagen efter när konsekvenserna av vad du gjort var det enklare med en "våldtäkt" än en otrohet.
    Men vi som inte var med och såg hur händelsen gick till kan bara spekulera.

    Hade en godvän som för ca 10 år sedan blev anmäld för våldtäkt av en kvinna.
    Han hade varit på krogen och festat med några vänner. Där träffat en kvinna han dansat med. När stängningen närmade sig tackade han för kvällen och hans gäng började dra sig utåt. Hon tjatade om att få hänga med satt sig mer eller mindre i taxin (buss) de var 5 st som var ute. Och följde med på efterfesten!
    Där så tog det ca 1 tim innan hon och han försvann iväg och hade sex. Därefter kommer de tillbax och pratar har trevligt och ca 2 Tim senare dvs runt 6 på morgonen lämnar hon och han lägenheten. De åker via mcdonald äter frukost och sen säger de hejdå utanför restaurangen och han åker hem och däckar!
    Vi 12 ringer det på dörren och utanför står polisen. Han är anhållen för våldtäkt och ska följa med direkt! Det blir raka vägen till sjukhus och för väntar tekniker som skrapar och klistrar tejp på han.
    Någon tim senare blir det ett första förhör där han ska berätta vad som hänt under natten. Han berättar vad som hänt och förhörs ledaren säger inte så mycket utan han går knalla in i en cell och lägga sig. Dagen efter får han höra att han hade tvingat tjejen att följa med till lägenheten där våldtagit henne och sedan vägra släppa iväg henne. Problemet var att 1 vakten på krogen hade hört henne tjata om att gå följa med han hade inte på nått sätt uppmuntrat henne till det. 2 i lägenheten hade de sjungit karaoke på datorn och spelat in några låtar med webcamen på en film ser man henne hå ut lämna förren öppen hon röker och går sen in igen och sätter sig i hans knä.
    Han släpptes men var fortfarande misstänkt.
    Efter ytligare en vecka blev han avskriven från alla misstankar. Då väcktes istället åtal mot henne om falskangivelse. Då hon fick genomgå en psykologisk utredning kon läkaren/polis fram till att hon hade varit berusad men med största sannolikhet när hon hade umgänget med min vän velat och varit med på det med dagen efter när hon nyktrat till insett att vänta nu var jag otrogen. Så blev den pressen så stor så hjärna skapade ett minne av att hon nog blev med lurad ändå och nog tusan våldtog han mig. Och enda anledning till att jag var kvar var att han tvingade mig! Hon blev inte heller åtalad för brott. Men ibland kan hjärnan skapa och förtränga samt förvränga händelser som man upplevet!

  • Anonym (Skärp er)

    Många av oss har väl på fyllan gjort saker och bland dem haft sex med någon eller på ett sätt som vi aldrig skulle haft i nyktert tillstånd.

    Ett exempel. Var ute och festade, träffade på krogen en tjej som var i Sthlm på kurs med jobbet. Hon var flörtig, vi fick kontakt. Mer och mer berusade, lite diskret hångel på krogen och sen snubblar vi ut sent på natten och rätt var det är så smyger vi in på hennes hotell.

    Fnittrande säger hon att vi ska vara tysta så ingen kollega hör, snart är vi på hennes rum. Fram med lite mer från minibaren och efter rätt dimmiga minnen kommer jag ihåg att jag vaknar till, svinottan, undrar var jag är, smyger ut och sen hem.

    Har hennes visitkort i fickan och hon har tydligen fått mitt för hon ringer och har världens ångest. Hon är gift, undrar om vi haft sex. "Vet inte men tror det svarar jag". Kommer inte heller ihåg om vi verkligen hade fullbordat samlag eller inte. Hon har världens ångest över att 1. Blivit smittad av något. 2. Blivit gravid och vill såklart inte för något i världen att maken ska få reda på något.

    Det hela slutade väl antar jag, hörde aldrig av henne igen så antar att hon inte var gravid och smittad av något blev varken hon eller jag. Det hela kunde dock - inser jag i efterhand - ha slutat med anmälan för våldtäkt. Och, jag hade förmodligen åkt dit.

    "Utnyttjande av hjälplöst tillstånd". Problemet är bara att vi båda i sådana fall var lika hjälplösa. Hjälplöst fulla, dumma och kåta. Men, bara jag, mannen förväntas alltid kunna ta ansvar, inte bara för mig själv utan även för henne. Hon däremot behöver inte ta något ansvar, det är jag som borde förstått att det inte är vettigt att ha sex när man är så berusad.

  • Dominant
    Anonym skrev 2012-07-29 01:50:00 följande:
    Var jag otrogen eller blev jag utnyttjad? 
    Behöver du ens fråga det?

    Två berusade personer har sex. Ena eller båda personerna ångrar sig i efterhand och vill inte ta ansvar för sitt agerande utan skyller det istället på den andre. Uppenbarligen så var du i tillräckligt god sinnesstämning för att under akten reflektera över att detta gav dig "dåligt samvete" men att du sedan beslöt dig för att ändå fortsätta.

    Ja, du var med det otrogen.
  • 100kgpappa

    Om TS var så berusad så att hon behövde bäras in till sängen, då tycker jag det är våldtäkt. Anmäl svinet!


    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • CygnusX1

    Kan en full kille, som har sex, ångra sig - och anmäla kvinnan för våldtäkt?Obestämd

  • pluvdo

    Om det gick till så som du beskriver så anser i alla fall jag att det är sexuellt utnyttjande.

  • Anonym (basjorven)

    Det NI mina stackars små blå blommor i tråden missat är en grundläggande principiell lag som alla kvinnor besitter, nämligen: självömkan
    Man vill inte ha skulden själv utan försöker hitta "något/någon" att skylla på. :)
    En tjej/kvinna som innerst inne vet om sanning (för det är bara individen själv som har vetskap om den egentliga sanningen) och nu mår dåligt för det tyder det enbart i mina ögon på att hon således ångrar ett snedsteg. Hade det nu stämt att han våldtog henne skulle väl ändå en polisanmälan vara å¨sin plats med hennes nuvarande kille med i rättsalen så han också kunde få höra på bägges berättelser.

    Varför anmäler du inte till polisen om det du nu säger är sant?
    (eller har du bara ågren för fyllan och ett snedsteg?) vilket som så verkar det som att du ångrar dig i alla fall och det är positivt.

  • stresss
    Dominant skrev 2012-07-29 11:32:24 följande:
    Behöver du ens fråga det?

    Två berusade personer har sex. Ena eller båda personerna ångrar sig i efterhand och vill inte ta ansvar för sitt agerande utan skyller det istället på den andre. Uppenbarligen så var du i tillräckligt god sinnesstämning för att under akten reflektera över att detta gav dig "dåligt samvete" men att du sedan beslöt dig för att ändå fortsätta.

    Ja, du var med det otrogen.



    Du menar att eftersom hon var fortfarande vid medvetande och var medveten om att det som skedde var fel borde hon väl också ha klarat av att avsluta det hela? Trots att hon inte orkade stå på benen ens?

    Det är skillnad på två berusade personer har sex eller om en berusad person kånkar iväg en annan och knullar den utan den andres medverkan. Och visserligen kan Ts minnas fel, och det kanske är något helt annat som har hänt, men det mest sannolika är ändå att hon minns rätt.
Svar på tråden Var jag otrogen eller blev jag sexuellt utnyttjad?