• Anonym (orolig mamma)

    mjölkallergi?

    Läste för någon vecka sedan om mjölkallergi och har anat att mitt barn på 3½ månad kanske har det. 
    Då hon har några av dess symptom som stod på nätet bla. Problem med andningen, lös i magen, kliande ögon, spytt ofta och dålig viktuppgång. 
    På vårat bvc har de hela tiden sagt att så små barn inte kan ha allergier. Fast de har inte heller vetat alla symptom tyvärr så har jag inte förstått att hon har vart dålig i magen fören jag läste om allergin.

    Nu har jag inte ätit några mjölkprodukter på 4 dagar och tycks redan märka skillnad
    Hon har inte svårt med andningen (skrovlar bara lite fortfarande men inte ens i närheten av vad de gjort), magen är bättre (knappt slem i avföringen alls), spyr ca 2-3 ggr på 1 dag i stället för 15. Igår och idag har jag bara märkt skillnad.

    ögonen kliar hon fortfarande i fast knappt gjort det idag alls.

    är det förtidigt att säga att det är mjölk allergi? kan det vara en allergi eller är det kanske något annat? försökte boka tid för jag ville dom skulle kolla upp detta men dom sa att jag ska vänta tills min tid om en vecka.

    Tacksam för svar

    Mvh 

  • Svar på tråden mjölkallergi?
  • Anonym (orolig mamma)

    åt ägg nudlar i förrigår och igår så 3 gånger totalt. Hon spydde då massor på kvällen och hade även diare i natt och på morgonen idag. Så nu äter jag ris, kött och grönsaker.! Kan det vara gluten? kan jag kräva att de gör allergi tester när jag kommer dit? Hur går sånt till ? Mvh

Svar på tråden mjölkallergi?