• Äldre 1 Aug 08:41
    20865 visningar
    28 svar
    28
    20865

    Fruktansvärd fotsvett/lukt,HJÄLP??

    Som rubriken lyder så lider jag av en fruktansvärd fotsvett och då är det lukten som är värst. Får köpa nya skor hela tiden. Skorna luktar illa efter typ 2 dar. Som tjej och 24 år gammal så skäms man något oerhört.

    Har testat fotbad med te - funkar inte
    Har testat fotspray - funkar inte
    Har testat - Absolut torr funkar inte
    Har testat en fotkräm - funkar inte
    (Har ingen fotsvamp eller liknande)

    Finns det någon som lider av samma problem eller någon som vet vad jag ska ta mig till?

  • Svar på tråden Fruktansvärd fotsvett/lukt,HJÄLP??
  • Äldre 1 Aug 08:45
    #1

    Det borde gå att få botox i fötterna som ska hindra svettningen, men det är troligtvis dyrt.
    Är det någon skillnad om du använder tunna strumpor och/eller sandaler, eller är det samma ändå?

  • Äldre 1 Aug 08:58
    #2

    Botox, aldrig hört kanske värt att kolla upp. Spelar ingen roll om de är tunna eller tjocka lika illa iallafall. Använder alltid tunna ändå skönast.

    Testade att köpa vanliga sandaler till jobbet (Kontor). Hade strumpor och ibland barfota. Men efter några dagar så va de äckliga de me. Så trött...

    Barfota är det enda som hjälper, men funkar ju inte året runt.

  • sjöjun­gfru
    Äldre 1 Aug 09:48
    #3

    Har det kommit plöstligt eller du har haft det länge

  • Äldre 1 Aug 10:04
    #4

    Om jag tänker tillbaka så har jag alltid haft mer fotsvett än andra, men att det började lukta mycket mycket illa började nog någon gång i 14-15 års åldern. Funderar på om det kan vara hormonerna som gjort allt detta?

  • sjöjun­gfru
    Äldre 1 Aug 12:15
    #5
    MissSegerQ skrev 2012-08-01 10:04:17 följande:

    Om jag tänker tillbaka så har jag alltid haft mer fotsvett än andra, men att det började lukta mycket mycket illa började nog någon gång i 14-15 års åldern. Funderar på om det kan vara hormonerna som gjort allt detta?


    Antagligen.. du får gå till en fotvårdare o höra...
  • Äldre 1 Aug 13:53
    #6

    Lustigt att du nämner det. Jag gick en till fotvårdare eller vad man ska säga i december förra året. Och pratade om detta under tiden hon fixade till miona fosingar. Frågade vad jag ska ta mig till? Hon svarade att hon inte visste, kanske någon sula eller nått. Tror jag byter till en annan istället. Känns ju lite oproffsigt, jag menar hon jobbar ju ändå med föttar varje dag + utbildad och borde väl höra nått.

  • Äldre 5 Apr 13:05
    #7

    Här finns litet info om fotlukt: athletefootlotion.se/fotsvamp.htm

  • Chokla­d1332
    Äldre 24 May 22:15
    #8

    Hur går det? Har du fortfarande problem med fotsvett? Och om inte, hur löste di problemet??

  • Äldre 7 Jun 19:11
    #9
    -1
    MissSegerQ skrev 2012-08-01 08:41:55 följande:

    Som rubriken lyder så lider jag av en fruktansvärd fotsvett och då är det lukten som är värst. Får köpa nya skor hela tiden. Skorna luktar illa efter typ 2 dar. Som tjej och 24 år gammal så skäms man något oerhört.

    Har testat fotbad med te - funkar inte
    Har testat fotspray - funkar inte
    Har testat - Absolut torr funkar inte
    Har testat en fotkräm - funkar inte
    (Har ingen fotsvamp eller liknande)

    Finns det någon som lider av samma problem eller någon som vet vad jag ska ta mig till?


    Jag är också nyfiken hur löste det sig älskar kvinnors fotsvett.
  • Äldre 7 Jun 19:21
    #10

    Det finns sulor med aktivt kol (tror jag) som ska motverka lukt.

Svar på tråden Fruktansvärd fotsvett/lukt,HJÄLP??