• wmtd1987

    BB väskan?

    Hur tidigt packade ni eran BB-väska? Och vad packade ni? Hur länge brukar man få stanna på bb när man får tvillingar?

  • Svar på tråden BB väskan?
  • Twinpeak2012

    Vi blev rådda av bland annat Svenska Tvillingklubben att vara redo från v.25. Vi hade packat ungarnas del av väskan när vi gick in i vecka 26.
    Sen packade jag mina grejer lite allt eftersom. 
    Neccessären packade jag tidigt, köpte miniatyrflaskor på apoteket och ny tandborste/tandkräm, så den var helt klar.
    Kläder som jag ville ha med började jag ha i en hög på en stol och var noggrann med att om jag använde något av plaggen så skulle dom tvättas och läggas tillbaka på stolen igen.

    I slutet av januari (jag hade BF 21:a februari) så packade jag ner kläderna i en väska.
    Jag köpte dextrosol och godis. (Eller ärligt talat godis köpte jag redan i vecka 26 kanske men jag åt upp det och köpte nytt, packade i BB-väskan, fick en craving, åt upp det, köpte nytt och ja du fattar... Flört men sen slutet av januari så fick det ligga kvar.)

    När jag blev inlagd för preeklampsi lite hastigt och lustigt några dagar innan det planerade snittet så kunde jag alltså be sambon gå hem och hämta BB-väskan och min väska. Då hade jag några ombyten och allt jag ville ha.
    Sen dagen innan snittet eller om det var samma dag (vad fort man glömmer) så tog sambon med påfyllning av kläder till mig.

     


    Mamma till Herman & Finn födda den 7/2-2012
  • Twinpeak2012

    Vi stannade i 5 dagar på BB. Mycket för att amningen skulle komma igång (gick inte så bra, men jag hade ammat båda i typ 2 minuter så jag visste att det skulle kunna fungera med övning hemma), men också för att jag skulle få hämta mig efter snittet. 

    Jag packade till mig:
    Neccessär med det nödvändigaste
    Några bindor (som jag inte använde)
    Två amnings bh-ar och två amningstoppar
    Pyjamas
    mjukbyxor
    mammabyxor
    bok, mobil, kamera, laptop

    Sambon packade neccessär, kläder, kamera, bok och mobil 

    Till tvillingarna:
    2 bodysar var
    1 par byxor var

    två mössor och två par strumpor var.

    Det jag saknade var ett extra ombyte till ungarna. Dom fick åka hem i delvis nedkräkta kläder...

     


    Mamma till Herman & Finn födda den 7/2-2012
Svar på tråden BB väskan?