• Äldre 1 Aug 20:37
    8462 visningar
    12 svar
    12
    8462

    USB-port funkar inte!!

    Har två USB-uttag, varav det ena inte funkar, när jag stoppar i något i det uttaget så reagerar inte datorn över huvudtaget. Jag har gått in i enhetshanteraren och märker inget fel där, det står "Den här enheten funkar korrekt" på alla.

    Vad är felet?! :( klarar mig inte med en port.
    Är inte bra på datorer heller, så gärna så enkla förklaringar som möjligt tack :)

  • Svar på tråden USB-port funkar inte!!
  • Äldre 1 Aug 21:34
    #3
    mrsStatham skrev 2012-08-01 21:22:55 följande:
    www.amazon.com/High-Speed-Flexible-4-Port-Spl...
    Tack för tipset :)
    Men vet du vad som kan vara felet till att den andra porten inte fungerar?
    slazh skrev 2012-08-01 21:23:07 följande:
    Du måste ha en bärbar dator om du bara har två USB-portar eller? Man kan koppla in en USB-hub så kan du koppla på fler USB-enheter på den
    Ja, det är en bärbar dator.
    Ska kolla efter en USB-hub. tack för tipset.
    Vet du vad felet kan vara till att den andra porten inte funkar?

  • Äldre 1 Aug 21:45
    #6
    slazh skrev 2012-08-01 21:40:50 följande:
    Vad kör du för Windows version? Om du dubbelklickar på  "USB Root Hub" i enhetshanteraren och klickar på fliken Power så kan du se om det levereras ut nån ström via porten när du ansluter nåt.
    Jag har Windows 7, när jag går in på enhetshanteraren så finns det 6 stycken USB-rotnav (hub).
    Klickar jag på den översta, och trycker på strömförsörjning står det först "3 portar tillgängliga - 0 m A"
    0 m A står under NÖDVÄNDIG STRÖMSTYRKA.

    Men det står även att navet har tillgänglig strömstyrka högre upp.

    Fattar ingenting..
  • Äldre 1 Aug 21:46
    #7
    slazh skrev 2012-08-01 21:43:49 följande:
    Har du alltid haft det här felet eller när uppkom det? Vad är det för dator, är den gammal?
    Nej, jag märkte det idag, tror inte felet kan ha varit i mer än ett par dagar, max nån vecka.
    Datorn är kanske 1,5 år gammal, en HP pavillion, Windows 7.
  • Äldre 2 Aug 10:38
    #10
    slazh skrev 2012-08-02 09:27:22 följande:
    För att testa om det är nåt problem med din Windows-installation som orsakar felet kan du göra följande:
    Har du skivan till Windows så kan du starta upp installationen med en mus i den "trasiga" USB-porten och se om musen fungerar i installationen (du behöver inte installera om utan bara för att testa om det är nåt fel på din Windows-installation).

    Om du inte har skivan så finns det länkar på sidan nedan (längst ner på sidan under rubriken Officiella nedladdningslänkar från Microsoft) för att ladda ner och bränna ut en Windows-skiva (helt lagligt så länge du har en licens) alternativt lägga ut Windows-installationen på ett USB-minne.

    www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-...
    Tack så mycket för hjälpen :)
    Testade USB-porten nu på morgonen och tryckte till sladden jättehårt i uttaget, & nu funkar uttaget igen!!
    Kan det vara något glapp? Har även haft datorn avstängd under natten.

    Men om det händer igen ska jag testa din länk & göra det du skrev :)
    Tack igen!
  • Äldre 2 Aug 11:03
    #12
    slazh skrev 2012-08-02 10:47:36 följande:
    Det är bra om kontakten sitter i ordentligt ja Skrattande
    Ja, fast det gjorde den igår också, vet inte hur många gånger jag tryckte in och ut den ur uttaget igår.
    Men tänkte att jag trycker till extra hårt idag för att se om något händer, & vips, nu funkar det!
Svar på tråden USB-port funkar inte!!