• Tub

    Ljusbrun hårfärg på gult hår?? Hjälp!

    Hejsan allihoppa
    Jag hade färgat håret hos frisören för en månad sedan och det blev inte som jag ville. Jag ville ha det chokladbrunt men blev typ kopparblond/brun (www.fashionfame.com/wp-content/uploads/2011/04/whitney-port-2011-red-hair.jpg så här var det)

    Jag blekte mitt hår hemma med loreal perfect blonde avfärgning förrigår och nu är mitt hår gult ca 10 cm från rötterna och resterande längderna är lite mörkare åt det orangea hållet. Jag köpte toningen loreal creme casting 600 i mörkblond (shop.discountdrugstores.com.au/img/products/109657.jpg egentligen ljusbrun).

    Jag vill inte riskera att få gröna eller andra konstiga färger i håret. Vad tror ni händer om jag färgar med toningen?


  • Svar på tråden Ljusbrun hårfärg på gult hår?? Hjälp!
  • lillnosie

    Du får grönt hår. För att få bort det gula måste du ha färg med röda pigment i.. alltså mer åt kopparhållet.. sedan tona brunt och därefter göra slingor så det blir ljusare.

  • Lacey

    Eh för att få bort det gula måste du ha en rg/toning med blåa/silvriga pigment. En askig toning som drar åt just grönt kan fungera, men viktigt att inte ha den in för länge.

    Röda pigment förstärker det gula och kan göra det orange.

    Så länge toningen drar åt det kalla hållet kan det fungera. Och eftersom du kommer köra en mörkare färg på det gula/orangea lär det täcka rätt bra.

  • Lacey

    För att just få bort gula toner finns silver schampo och White toner, men det lär du inte behöva då håret ska färgas mörkare.

  • Lacey

    För övrigt borde du gått tillbaka till frisören och bett denne göra om det då resultatet inte blev det du bett om och du är missnöjd.

Svar på tråden Ljusbrun hårfärg på gult hår?? Hjälp!