• atool

    Hur tvättar ni era bh?

    De som är vadderade förlorar formen så fort, så hur gör ni då ni tvättar dom?

  • Svar på tråden Hur tvättar ni era bh?
  • Miss P71

    Jag lägger mina i tvättpåse och in i tvättmaskinen. sedan torkar jag dem i torktumlaren. Har alltid gjort så.Skrattande

  • Vinxen

    Handtvättar alltid mina BHs och låter dom torka på galge. Alltid gjort så och då håller dom i princip hur länge som helst.

  • Kjellgren

    Tvättpåse, 40 grader och hängtorkas. Har inga problem med att de tappar formen.

  • atool
    Kjellgren skrev 2012-08-05 16:46:16 följande:
    Tvättpåse, 40 grader och hängtorkas. Har inga problem med att de tappar formen.

    Ingen cetrifugering alls, eller?
  • Kjellgren
    atool skrev 2012-08-05 17:12:45 följande:

    Ingen cetrifugering alls, eller?
    Jo, 1400 varv eller vad nu tvättmaskinen har. De går ju tillsammans med den andra tvätten.
  • atool

    Tack för era svar! 

    Ni andra som tittat in på denna sidan, bevaras formen lika efter varje tvätt för er också?

    Vad gör jag för fel, tro?

  • Wimlan

    Tvättpåse 40 grader, normal centrifugering. Det viktigaste är att inte använda sköljmedel för då kan de tappa formen.

  • ZuMa

    Jag handtvättar alltid bh:ar. De håller sig jättefina då.

  • Blgebo

    Handtvättar fina bh:ar, och maskintvättar övriga i tvättpåse. De håller rätt bra då med tycker jag. Aldrig sköljmedel, och så hänger jag upp och torkar i torkskåp, inte torktumlare då jag tror det blir för varmt (men vet inte om det är så). 

  • Themis

    40 grader, tvättpåse och aldrig sköljmedel.


    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Cecese

    40 grader i tvättmaskin. Har bara utan bygel så då är det smidigast att tvätta i maskin, skulle jag ha bygelbh skulle jag handtvätta.

  • Caysa

    Oj då... Va många som tvättar sina BH i 40grader!? Jag tvättar mina i dubbla tvättpåsar vanligt program 60grader och hängtorkar. Fina BH blötlägger jag i ättika+vatten i någon timma och sedan ljummet vatten+ lite tvättmedel.

  • Hippie

    jag tvättar mina med all annan tvätt, på 40 grader och sen torkas dom i torkskåp :) aldrig mist sin form

  • sextiotalist

    30 eller 40 grader i tvättpåse i maskinen med liknande tvätt, hängtorkar. Jag torktumlar inget annat än trosor, kalsonger och strumpor.

Svar på tråden Hur tvättar ni era bh?