• mikiss­en
    Äldre 8 Aug 13:39
    1820 visningar
    3 svar
    3
    1820

    Otroligt trött och extrema humörsvängningar..

    Hej allihopa,

    Jag vet inte vart jag ska vända mig, så jag kollar om någon härinne kan komma med tips/råd/hjälp.

    Jag har en son på snart 6 månader som helammas (bortsett från lite gröt innan nattning).
    Han vägrar somna om han inte får bröstet, sitter i bilen, eller ligger i vagnen som ska röra sig och vara utomhus.

    Min sambo försöker lägga honom både på dagarna och kvällarna, men han blir fly förbannad för att han vill ha bröstet.

    När han ska nattas så får jag knappt lämna rummet när han äntligen somnat och släppt bröstet. Han vaknar upp till 5 ggr per natt och vill snutta.

    Han tar inte napp, inte nappflaska och har inte knutit an till någon speciell snuttis.

    Jag är så otroligt trött på att ligga i sängen flera gånger om dagen för att han ska sova. Jag är trött på sömnbristen, trött på att inte få sova sammanhängande, trött på mina humörsvängningar.

    Vad ska jag göra..?

     

  • Svar på tråden Otroligt trött och extrema humörsvängningar..
  • mikiss­en
    Äldre 8 Aug 19:06
    #1

    Är det verkligen ingen som känner igen sig eller kan hjälpa mig med råd? :/

  • mikiss­en
    Äldre 11 Aug 11:49
    #3
    Riotflickan skrev 2012-08-08 19:30:13 följande:
    Jo, jag känner igen mej. Ganska exakt. Vet inte om det är det svar du vill ha, men min lösning var att sluta amma. Helt. Bebis somnade bara vid bröstet och i bilen. Ibland i vagnen. Dessutom ammade jag med 1-2 timmars mellanrum. Hela dygnet. Nu äter hon EN gång per natt. Snart 5 månader.
    Trappade du ner på amningen eller slutade du tvärt? Antar att din lilla inte har något emot flaska då, som min har? :/

    Hur somnar hon nu? 
Svar på tråden Otroligt trött och extrema humörsvängningar..