• Lilla Mia

    Ni som fött barn på Näl!!!

    Hej! Väntar mitt första barn i början av okt. Har inte varit direkt orolig förrän jag läste att många varit missnöjda med förlossningen och med  bb på Näl. Ni som nyligen varit där,hur upplevde ni det? Bemötande,omvårdnad,smärtlindring... ja allt. Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Ni som fött barn på Näl!!!
  • Propellen

    Hej! Berättade nyss om mina upplevelser (enbart positiva) från NÄL i en annan tråd.
    "någon som fött på NÄL?" tror jag den hette. Kan inte länka från telefonen men kolla upp det :)

  • Smulan 89

    Jag har hört både bra och dåliga saker ifrån folk som födde på Näl hösten 2010. Jag födde själv mina två pojkar i Fredrikstad i Norge, då jag bara hört bra om dem. Där var det super att föda. Skulle varit på Näl annars, men hade möjligheten att välja.

  • Nina 27

    har fött alla mina 3 barn på NÄL och tycker det har varit superbra på förlossningen iaf =) underbart bemötande..däremot har jag inte varit så nöjd med själva BB sen.. där tycker jag de varit lite griniga.
    Väntar mitt fjärde barn nu och har fått åka in till förlossningen några gånger på kontroll och allt har varit bra då också i bemötande och så =)  

  • Gabuski

    Födde på NÄL i fredags och de var underbara! De lyssnade och stöttade och såg till att min förlossning blev en fin upplevelse. Fick all smärtlindring jag bad om och jag är jättenöjd med personalen både på förlossningen och på bb.

    Jag har fött på NÄL tidigare och mina förlossningar -98 och -01 var inte alls samma, då kände jag mig rätt överkörd. Då skulle jag inte rekommendera NÄL men nu gör jag det absolut!

  • Momalicious

    Jag valde att föda på Mölndal för att jag fick sånt dåligt bemötande på NÄL när jag var där med prematura sammandragningar. Har en del kompisar som fött på NÄL och en del är nöjda och andra inte. En har blivit så förlossningsrädd efter den upplevelsen att hon aldrig vill föda vaginalt igen.

  • zemer

    Jag ska födda på näl nu i slutet av augusti och jag har bara hört positivt om dom (sista åren i alla fall). Åh när jag fått åka in med minskade fosterrörelser så har dom vart mycket trevliga :)

  • sinfulmist

    Har fött alla mina 5 barn på NÄL och ska föda mitt 6 där i December. Jag tycker dom flesta är bra fick en otrevlig vintern 07 men jag bad om att få byta för vi kunde inte prata med varandra. Jag fick en ny barnmorska. Annars har jag bara haft bra. 1 av barnmorskorna har förlöst 3 av mina barn då jag frågat efter henne och hon jobbat just dom gångerna =) En favorit heter Elisabeth Tampree ( vet inte hur det stavas) hon jobbar numera på BB så vill ni prata eller fråga om något eller behöver något kan ni leta upp henne.

    Nu vet jag inte längre hur det ser ut på Förlossningen och BB då dom renoverat jätte mycket sedan 2010 när jag var där sist. Men hoppas att man känner igen lite personal när det är våran tur igen.

  • J Carlsson

    Vi har valt ett annat sjukhus, just för att den personal vi fick träffa på ett möte där var så himla otrevlig mot oss.

  • Lilla Mia

    Tack till er som tagit er tid att svara. :) Verkar vara blandade upplevelser och intryck. Verkar som ni flesta varit nöjda iaf. Grattis Gabuski till bebis! :D Längtar så efter min ängel nu. Fyll gärna på om ni är  fler som vill dela med er av era upplevelser.

    Ta hand om er!

  • Southern Belle

    Jag har doulat på NÄL och har bara stött på jättefina barnmorskor! Det viktigaste är sällan VAR man föder, utan hur det klickar med personalen. Och klickar det inte utan man känner sig missnöjd och otrygg har man rätt att be om en annan barnmorska. Det händer titt som tätt så nöj dig inte med nåt annat än det bästa! Lycka till!


  • sofie88

    På förlossningen  på Näl var de underbara jag födde 2011, fick all smärtlindring och hjälpmedel jag behövde, och min "egen" fina barnmorska:). BB-avdelningen var mindre kul, just då var de lite griniga och stressade, samt kunde varit lite vänligare mot min man som ju också blivit med barn. 

    En god nyhet är att de byggt om bb och förlossningen i trollhättan, och gjort nya rum med badkar osv!  Så förmodligen får man ett eget bb-rum den här gången. :) Det kanske underlättar för personalen och gör dem mindre stressade också.

     

  • sofie88
    Southern Belle skrev 2012-08-30 14:44:39 följande:
    Jag har doulat på NÄL och har bara stött på jättefina barnmorskor! Det viktigaste är sällan VAR man föder, utan hur det klickar med personalen. Och klickar det inte utan man känner sig missnöjd och otrygg har man rätt att be om en annan barnmorska. Det händer titt som tätt så nöj dig inte med nåt annat än det bästa! Lycka till!
Svar på tråden Ni som fött barn på Näl!!!