• Anonym (regnbågsfamiljen)

    min föredetta fästmö litar inte på mig..

    Hej!

    För ca 5 veckor sen tog det slut mellan mig och min fästmö då jag varit otrogen. Ingenting fysiskt hände. Men jag gick bakom ryggen på henne genom att prata på helt fel sätt med en annan kvinna.. jag ångrar detta snedsted så obeskrivligt mycket, och jag kan inte ens förstå varför, eller HUR jag kunde göra som jag gjorde! För att försöka förklara någorlunda så känns det som att det inte va "jag" som gjorde detta. Det känns som att någon annan gjorde allt detta.

    Jag älskar min fd. fästmö, och jag vill inget hellre än att hon ska kunna lita på mig igen. Jag har alltid vetat att hon är den rätta för mig, enda sen vi sågs första gången. Vi träffas som ett par nu också, men hon är väldigt splittrad i sina tankar och känslor då lögner och svek är något hon tar som hårdast på. Hon är inte ens säker på om hon klarar av att kämpa för vårat förhållande..

    Vad ska jag göra? Vad kan hjälpa i såna här situationer, parterapi?

  • Svar på tråden min föredetta fästmö litar inte på mig..
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Parterapi kan hjälpa. Det är mycket viktigt att du försöker förstå varför du gjorde som du gjorde, vad som drev dig. Det är viktigt för både dig och henne. Om de frågorna förblir obesvarade kommer det ständigt att finnas en oro att det skall upprepa sig och det är omöjligt att leva med. Det kan vara svårt att hitta svaren själv, därför är parterapi en bra idé.

    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden min föredetta fästmö litar inte på mig..