• Anonym (Förba­nnad)
    Äldre 14 Aug 21:07
    246690 visningar
    456 svar
    456
    246690

    Min man är otrogen med grannens dotter

    Jag har varit gift med min man i 18 år. Vi har ett utfluget barn.

    De senaste månaderna har jag haft på känn att något inte är som det brukar.
    Min man har varit annorlunda helt enkelt.

    Vi har, sedan vi flyttade in i huset för fyra år sedan, umgåtts med ett grannpar i mellan åt som är i vår ålder. Det vill säga 40+. De har en dotter på 18 år som är välutvecklad och väldigt vacker. Jag är inte jättegod vän med mamman i familjen men vi träffas någon gång ibland över ett glas vin eller liknande.

    För cirka 9 månader sedan började min man att spendera väldigt mycket tid inne hos dessa grannar. Två-tre dagar i veckan blev till slut 5-6 dagar i veckan. Till en början brydde jag mig inte då jag fann det roligt att min man hittat en vän (pappan i grannfamiljen). Ska tillägga att min man är egen företagare och jobbar hemifrån.

    I maj spenderade han 3 dagar, från morgon till kväll, inne i detta hus och till slut frågade jag vad de gjorde när de umgicks med  varandra. Han berättade då att han hjälpt grannpappan med dennes dator (min man arbetar med datorer) jag vet att detta är tidskrävande och tänkte därför inte mer på det.

    Tills jag igår var ute på middag med mamman från familjen. Jag berättade för henne att jag och min man nog behövde liva upp vårt förhållande på något sett och frågade om hon hade några goda råd. Hon berättade då för mig om en resa till Barcelona som hon och hennes man gjorde i maj. De var bara borta i 3 dagar men hade haft det underbart. Jag kom då att tänka på att det var i maj som min man varit inne hos dem för att laga grannpappans dator och jag frågade vilka datum de varit bortresta. Och visst var det så. Under dessa 3 dagar som min man påstått sig ha hjälpt till att laga en dator så var de bortresta. Jag sa givetvis inget till henne.

    Vi började prata om annat vilket till slut ledde in på ett samtal om dottern i familjen. Mamman berättade för mig att hennes dotter verkade ha en pojkvän men var väldigt hemlighetsfull med detta. Hon berättade också att dottern aldrig var hemma längre och ofta kom hem sent eller sov borta. Jag reser mycket i jobbet och har ingen koll på vad min man gör när jag inte är hemma.

    När jag sedan kom hem igår så gjorde jag något jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag snokade i min mans mobil. Där fann jag inte bara kärleksfulla och erotiska sms utan även nakenbilder där denna flicka (för mig är hon fortfarande en flicka) smeker sig själv. Jag bläddrade vidare och fann sedan en video inspelad när flickan utför oralsex på min man.

    Jag blev så stum och kände mig så äcklad att jag packade väskan och åkte tidigare på min tjänsteresa utan att säga något till min man. Han har försökt ringa mig men jag har inte svarat utan bara skrivit ett sms att jag behöver egen tid ett tag.

    Nu sitter jag här på ett hotellrum 18 mil hemifrån och undrar om min man är tillsammans med denna flicka just i detta nu.

    Snälla ni. Har ni några goda råd till mig. Jag vet varken ut eller in och i morgon är det dags för mig att åka hem igen.

  • Svar på tråden Min man är otrogen med grannens dotter
  • Husmam­man
    Äldre 15 Aug 11:50
  • Anonym (mothe­r)
    Äldre 15 Aug 11:51

    Verkar som att det finns många MEN (inte alla, men många) på denna tråd som tycker att detta är okej.
    Det är aldrig okej, inte ens om TS sket totalt i sexlivet. Man löser problemen eller separerar, så enkelt är det.
    Sedan HUR man löser problemet är olika för alla, men att TS man låg med den 18 grannflickan i smyg är inte att lösa ett problem.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 15 Aug 11:53

    Jag förstår att människor har sin drifter, som att någon tog upp det där med chokladkakan så är det ändå skilnad på att vara barn och säga emot sin förälder till att vara vuxen och vara ärlig mot sin partner, jag förstår inte alls varför människor är så förbannat fega och lata? "jaha nu ger inte frugan mig sex igen, hm 2mån sen sist, kanske ska gå till granntjejen då!?" istället för att konfrontera sin fru och säga det att jag behöver sex oftare än vad vi har, vi måste lösa detta på något vis. Är frugan nöjd men inte du, nä då kanske ni inte längre passar ihop då, men vill ni båda så går det ALLTID att lösa. 

    SLUTA VARA SÅ FÖRBANNAT FEGA!!
    detta gäller såklart bägge könen. 

  • Äldre 15 Aug 11:55
    Anonym (Man) skrev 2012-08-15 11:43:24 följande:
    Visst i teori har du rätt.  I praktiken en annan sak.

    Låt oss säga att det mesta i en relation fungerar hyfsat bra men inte i sängkammar´n.  Kanske är det då inte busenkelt att lämna sin partner.   Låt oss säga att man försöker lösa även det problemet men inte kommer någon vart.

    Allt är så enkelt när man hör ena sidan ge sin bild av det inträffade som i just detta fall är ett solklart övertramp av mannen.    Min poäng är och var att hennes agerande bör reflektera a) Hur stor del av det inträffade som hon kanske har en liten del i b) Huruvida det finns andra aspekt i relationen som gör det värt att se om det går att ta sig igenom denna fruktansvärda situation c) Sist men inte minst - gubbens reaktion på avslöjandet. 


    Har man problem bara i sängkammaren så försöker man lösa det också,på bästa sätt,inom förhållandet. Fungerar det ändå inte så får man försöka komma fram till en lösning. Kanske kan ett öpet förhållande vara lösningen t ex. Det är det inte för alla,men kanske för en del.
    Men fortfarande så finns inga ursäkter för att försöka lösa det genom otrohet.
    Så även om TS kan ha en del i det hela så ska hon ändå inte skuldbeläggas för sin mans handlingar. Det är hans eget ansvar att ta upp saker som han ser som ett problem i deras förhållande,om hon själv inte ser dem. Han ska inte gå iväg och ligga med grannens 18-åriga dotter för det.  
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • ius lexis
    Äldre 15 Aug 11:56
    Anonym (Man) skrev 2012-08-15 11:43:24 följande:
    Visst i teori har du rätt.  I praktiken en annan sak. Låt oss säga att det mesta i en relation fungerar hyfsat bra men inte i sängkammar´n.  Kanske är det då inte busenkelt att lämna sin partner.   Låt oss säga att man försöker lösa även det problemet men inte kommer någon vart. Allt är så enkelt när man hör ena sidan ge sin bild av det inträffade som i just detta fall är ett solklart övertramp av mannen.    Min poäng är och var att hennes agerande bör reflektera a) Hur stor del av det inträffade som hon kanske har en liten del i b) Huruvida det finns andra aspekt i relationen som gör det värt att se om det går att ta sig igenom denna fruktansvärda situation c) Sist men inte minst - gubbens reaktion på avslöjandet.  D 

    Självklart har ts del i sitt förhållande, men absolut inget ansvar i sin mans val av agerande. Det väljer man själv, och om man vill söka efter ursäkter och möjligheter att skylla ifrån sig sitt ansvar så finns det och kommer alltid att finnas massa ursäkter som är lämpliga att ta till, men det betyder inte inte att de är Sanna och att det tar bort egenansvaret. Jag har varit otrogen flera g i tidigare förhållanden, men skulle aldrig få för mej att lägga skulden på killarna jag bedrog, jag äger mina handlingar själv.
  • Äldre 15 Aug 12:00

    Hej TS....ja du har verkligen ett problem av dignitet att lösa och att göra det på ett adekvat vuxet sätt är svårt med så mycket känslor inblandade.
    Ilska, svek osv....

    Jag har läst att flera anser att det rätta att göra är att göra detta till en offentlig grej i bägge familjerna, vilket jag personligen anser är helt galet. Hämnas alltså.

    För det första har ER gemensamma dotter inget att göra med era äktenskapliga problem av denna sort. Hon behöver definitivt inte veta vad hennes pappa sysslar med.
    Han kan vara en underbar far för henne och deras relation gagnas INTE av att hon ovanpå denna kris som givetvis påverkar även henne, veta vad den beror på.

    Att ge henne detaljer om sin pappa och grannflickan som är hennes väninna är grymt!!!!

    Och den viljan finns nog bara hos hatiska kvinnor som själva blivit bedragna och vill vända barnen mot mannen. Man är inte gift med sina barn och det är inte dem man bedrar och sviker vid otrohet.

    Hans roll som pappa och rollen som äkta man har inget med varandra att göra.

    Det som Danne skriver är däremot klokt och förnuftigt. Du behöver finna ut vad DU vill och hur er relation var innan.

    Otrohet är ofta ett symptom, inte alltid men ofta, på att relationen faktiskt inte är bra.

    Alla behöver vi bli sedda och bekräftade och om man låtit (bägge parter alltså) relationen gå i stå så slutar det ofta med att någon höjer blicken och tittar utåt.

    Vi bär alla ett ansvar gentemot den vi lever med och kan närhelst det börjar barka iväg åt det hållet, välja att inte "falla" för frestelsen och det ansvaret kan man inte prata sig ur.

    Vad det gäller flickan kan jag bara säga att det visst kan vara en fjäder i hatten för henne att ha lyckats med bedriften att få en vuxen gift man. Och givetvis är hon stor och vuxen nog att förstå att det är fel att ge sig in mellan två människor även om det hade varit han som förfört henne.

    Att blanda in hennes föräldrar tror jag inte på. Vad ska de göra?

    Det är du och din man som har problem. Han får ta konsekvenserna och även han fråga sig själv varför det hände.

    Jag önskar dig lycka till och hoppas att du finner stöd i det vi skriver här. För stöd och vägledning kan vara bra även om det är du själv inom dig som måste känna och fatta de beslut du kan leva med.

  • Anonym (Man)
    Äldre 15 Aug 12:03

    Molly50 + Anonym (Hm)

    Jag tror inte otrohet är någon lösning.  Jag förespråkar inte otrohet.  Om han nu förälskat sig i grannflickan om än så osmakligt med åldersskillnaden hade det snyggaste sättet att gå tillväga varit att först avsluta förhållandet med frun, sedan inleda på allvar med grannflickan om han nu tror det är något att bygga på.

    Det är lätt att peka finger hit och dit.  Denna typ av otrohet är bland den mest upprörande.   Men jag ville nyansera svaren lite men snart får jag väl på mig varenda kvinna här  

  • Anonym (23)
    Äldre 15 Aug 12:08

    En 18-åring är inte ett litet barn utan vet i regel mycket väl om när denne gör något som i regel anses som moraliskt fel. En 18-åring har heller inga problem med att förföra en 40+ man eftersom att allt man får höra är att ytlighet är allt och att alla män vill ha en tajt liten 18-åring.  En 18-åring är heller inget litet offer, även om hon inte är den som gjort MEST fel i detta sammanhang.

    Skriv ett brev till väninnan, typ:
     Jag borde ta detta öga mot öga med dig, men jag är för upprörd och sårad för att göra det. Jag har beslutat mig för att skilja mig från min man då det kommit fram att han varit otrogen, med ingen annan än Er dotter. Jag har fått mina bevis så det räcker och blir över efter en snabb oros-koll i hans mobil och känner ändå att Ni har rätt att veta om detta, även om xxx-namn är myndig. Jag är så otroligt besviken på min man som kan utnyttja en ung flicka på detta sätt och även om hon har varit medveten om sina handlingar så är det ändå min man som har gjort det stora felet. Jag tycker ändå att ni har rätt att veta så att ni får en chans att tala henne till rätta och visa henne att hon förtjänar en trogen kille i sin egna ålder och inte ska satsa på mitt otrogna kräk till man. Han förtjänar att vara ensam.
    Jag ber om ursäkt att jag inte berättar det här öga mot öga, men det är för tätt inpå och för mycket känslor som svärmar inom mig. Nu vet Ni läget i alla fall.

    __________
    Sedan kan jag hålla med många andra att han inte ens förtjänar en förklaring utan gott kan få skilsmässopapprerna uppkörda i ansiktet. Därefter så kan han få förklara sig för dig TS så att du kan få svar på alla dina frågor så att du kan gå vidare sedan och känna att detta är avklarat. Att unna dig en resa tycker jag också låter som en bra idé. Antingen själv eller med någon väninna! 

  • Äldre 15 Aug 12:10
    Anonym (Man) skrev 2012-08-15 12:03:40 följande:
    Molly50 + Anonym (Hm)

    Jag tror inte otrohet är någon lösning.  Jag förespråkar inte otrohet.  Om han nu förälskat sig i grannflickan om än så osmakligt med åldersskillnaden hade det snyggaste sättet att gå tillväga varit att först avsluta förhållandet med frun, sedan inleda på allvar med grannflickan om han nu tror det är något att bygga på.

    Det är lätt att peka finger hit och dit.  Denna typ av otrohet är bland den mest upprörande.   Men jag ville nyansera svaren lite men snart får jag väl på mig varenda kvinna här  

    Jag håller med dig i det du skriver nu. Jag menar bara att TS inte kan och ska skuldbeläggas för sin mans handlingar. Den delen får han stå till svars för själv.
    Precis som du själv skriver nu så borde han ha tagit upp ev problem med TS istället för att hoppa i säng med grannens dotter.  Det är han som bär det största ansvaret här,för det han har gjort,och det ska han också ta konsekvenserna för.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Äldre 15 Aug 12:12
Svar på tråden Min man är otrogen med grannens dotter