• Anonym (Mz)
    Äldre 15 Aug 19:45
    805 visningar
    1 svar
    1
    805

    Irriterad, vet vad som är rätt men handlar inte så

    Hej har sedan någon månad  blivit tillsammans med en 28 årig tjej, är själv ca 10 år äldre. Undra vad man ska göra när hennes ex är med i bilden å hör av sig sena nätter efter han slutat sitt krog jobb å messar henne vid 1-3 på nätterna å säger han saknar hennes röst mm. har pratat med tjejen å hon vill inte ge upp honom som kompis å för mig går det inte då jag blir svartsjuk pga av massa mess å telefonsamtal mitt i nätterna, han sa även efter han såg på fecesbook att vi blivit ihop att han ville sova hos henne en sista gg. hon försvarar honom med att kompisar kan sova över mm å att han inte menade allvar. men det fick han inte, jobbar norge månd-torsd å känner ständig ångest vad hon gör när jag inte är hemma då hon ibland känner sig ledsen mm känner jag.jag har ställt ultimatum om att dom inte ska ha kontakten annars skiter jag i det, men älskar henne så det gör ont.har även sagt upp min kontakt med mitt ex ex som varit kompisar i 5 år för att hon ska få något tillbaka, dom var nyligen ihop å känt varandra i endast 8 månader. men ändåså vill hon ha honom som kompis å mår dåligt!!! hon vägrar efter 6 veckor sova ho sig så sovit hos mig ca 30 dagar å jag har inte ens fått sova 1 dag hos henne fast jag tom bönat å bett!! vad ska jag göra, hon går i försvarsställning direkt jag diskuterar med henne, har hänt mer sakaer som späder på min svartsjukelista men för mycket skriva, har du tips !? ska jag bara ge upp allt eller vad? mvh

  • Svar på tråden Irriterad, vet vad som är rätt men handlar inte så
  • Äldre 20 Aug 20:41
    #1

    Hej!

    Det kan vara OK och fungera att ha kvar sitt ex som kompis under förutsättning att det enbart är en vänskapsrelation. I din tjejs fall går f d över gränsen när han messar på nätter och sedan vill sova över. Hon går i försvarsställning och ni kan inte prata om detta som är så svårt för dig. Du mår inte bra av detta och behöver hennes förståelse men den uteblir. Hon får nog välja, dig eller före dettingen om det skall bli bra. Kan hon inte sätta gränser för honom får du överväga att bryta.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Irriterad, vet vad som är rätt men handlar inte så