• Anonym
    Äldre 16 Aug 09:55
    863 visningar
    0 svar
    0
    863

    5 månaders som äter sällan och börjat plana på viktkurvan.

    Hej! Vår dotter är snart 5 månader. Hon föddes i v.36+4 och vägde då 2700g och var 48cm lång. Hon fick långdragen gulsot pga AB0-immunisering och det dröjde 3 veckor innan vi slapp nästan daglig solning. Pga gulsoten behövde hon tillmatas och min mjölk räckte inte till så hon delammades fram till 4 månaders ålder men sedan dess totalvägrar hon bröstet och får därför mest ersättning men även den lulla mängd mjölk jag kan pumpa ut. De första 3 månaderna hade hon en spikrak viktuppgång. På sin 3-månadersdag vägde hon 5655g. Nu 2 mpnader senare vöger hon 6610g relativt nyäten och är 63cm. Hon har alltså bara ökat max 955g (jag tror hon väger max 6.5kg eftersom magen var full vid vägningen). Utöver den enligt mig sparsamma viktuppgången så har hon den senaste veckan börjat äta enbsrt 4ggr om dagen och endadt 150-190ml åt gången. Igår såg mattiderna ut såhär: 7,12,18.30,22.30. Är jag ute och cyklar när det känns som om att hon äter för sällan och lute för lite? Det går absolut inte att få i henne mat förrän hon visar att hon är hungrig. Hon är en helt go och glad och nöjd tös dom rullsr runt, pratar, nästan sitter helt själv och försöker krypa.

Svar på tråden 5 månaders som äter sällan och börjat plana på viktkurvan.