• Anonym (Kaffedraken)

    1,5 åring som GRÅTER, SKRIKER och är konstant missnöjd!

    Jaha så var det igång igen! Så fort vi kommer innanför dörren efter ha varit ute tex så börjar detta gnället, gråten, skriken! Hon är inte nöjd över någonting förutom utomhus (oftast)! Hon är inte hungrig heller utan det ska bara gnällas hela tiden. Går man från ett rum till ett annat så följer hon efter som en svans. Om jag går på toaletten tex så får jag skynda mig att stänga dörren annars kommer hon och ska in på toa också. Och när jag stänger dörren börjar hon skrika! Öppnar jag en låda i köket så springer hon genast dit och ska rota. Tar jag bort henne så blir det skrik och gråt och inget finns att göra för att trösta! Har sett att fler tänder börjar att komma så det kan ju vara det eller tidig trotsålder! Jag vet inte...

    Det är så frustrerande att man inte kan få stopp på gnället när det väl har börjat! Fy så trött jag blir!
    Nu somnade hon tillslut efter att ha bråkat i en timme säkert!

    Vad ska man göra? Fler som känner igen detta?

  • Svar på tråden 1,5 åring som GRÅTER, SKRIKER och är konstant missnöjd!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hon låter ganska otrygg tycker jag, annars är det väl ett ganska normalt beteende..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Låter som vår tjej just nu men jag tror på att det beror på att hon är helt slut efter att ha börjat på dagis. Hon sover inte helt bra där än och mycket nya intryck = orolig sömn även på nätterna.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym skrev 2012-08-16 17:13:30 följande:
    Hon låter ganska otrygg tycker jag, annars är det väl ett ganska normalt beteende..
    Ja hon klarar liksom inte att vara för sig själv så mycket. Hon är lite klängig ibland men inte alltid.
    Vad kan man göra åt det eller finns det ens något att göra?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Låter som ett helt normalt barn.. Gnället kan ju komma som en motreaktion på hur du är?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym skrev 2012-08-16 17:14:49 följande:
    Låter som vår tjej just nu men jag tror på att det beror på att hon är helt slut efter att ha börjat på dagis. Hon sover inte helt bra där än och mycket nya intryck = orolig sömn även på nätterna.
    Okej okej. Vår går inte på dagis ännu men det kan vara tänderna som kliar och har sig. För hon har inte alltid varit såhär utan att det går i perioder.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Du kanske behöver ge henne mer uppmärksamhet just nu? Och varför stänger du henne ute från toaletten!? Självklart blir en 1,5-åring ledsen och arg.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym skrev 2012-08-16 17:17:40 följande:
    Låter som ett helt normalt barn.. Gnället kan ju komma som en motreaktion på hur du är?
    Jo alltså jag är väl kanske inte världens mest pedagogiska just nu då jag själv är höggravid. Jag försöker ändå med allt verkligen för jag vill ju att hon ska vara gladare men det kanske bara är såhär för barn i denna åldern. Att det är en gnäll och skrikfas som dom måste gå igenom?

    Andra kommenterar att dom tycker att vår dotter är så lugn och fin (?). Då kan jag bara tänka mej hur andra har det om dom tycker så! Kanske är jag lite extra känslig för jag är gravid också men men..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Glöm inte bort att det är OK att hon gråter och gnäller. Ibland behöver barnen helt enkelt gnälla av sig så låt henne göra det När man själv är sjuk och mår jävligt så är det ju inte ovanligt att man ligger i sängen och bara gnäller för det känns lite bättre då. Bara håll henne när du kan. Sitt i lugn och ro och vila eller se på TV tillsammans. Det kan absolut vara tänderna som är jobbiga just nu och då finns det ju tyvärr så mycket du kan göra. Lägg in bitringar i frysen som hon kan ha i munnen, det är skönt när tänderna kommer fram.


    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Alfonsina skrev 2012-08-16 17:20:03 följande:
    Du kanske behöver ge henne mer uppmärksamhet just nu? Och varför stänger du henne ute från toaletten!? Självklart blir en 1,5-åring ledsen och arg.
    Va?

    Varför skulle hon få följa med mig in på toaletten om jag ska skita tex? Förvånad Herregud då hade hon ju rivit ner halva badrummet medan jag satt fast på toan plus halkat på golvet och slått huvudet i golvet där vi har kakel.

    Inte en bra ide!
Svar på tråden 1,5 åring som GRÅTER, SKRIKER och är konstant missnöjd!