• Anonym
    Äldre 16 Aug 23:19
    878 visningar
    1 svar
    1
    878

    Oljud på nätterna.

    Hej Jag flyttade ihop med "dröm-mannen" för ungefär 1,5 år sedan. Hans barn bor hos oss varannan vecka. I början reagerade jag inte så mycket, men nu när jag är gravid och vaknar ofta på nätterna för toa-besök, har alla oljud blivit till ett problem för mig. Det är så att min sambo praktiskt taget varje natt somnar till film eller TV i sovrummet, han märker inte när han blir trött utan somnar bara ifrån. Jag har lärt mig att kunna somna när T V:n är på, men har svårt att somna om. Jag brukar i och för sig stänga av, men det tar längre tid att somna om, speciellt när jag får leta efter fjärrkontroller. Ibland vaknar jag även av plötsliga höga ljud från T V:n. Jag vill ju gärna somna tillsammans med honom. De gånger jag bett honom titta på TV i vardagsrummet, har jag fått somna själv och vaknat av att han kommer i säng fram mot morgontimmarna när han vaknat i soffan. Hans minsta barn kan inte somna utan att ha radion på och det är så högt att jag kan lyssna på deras radio flera rum bort. Hans äldsta somnar i sin säng med datan på surrande hela natten. Alla dessa oljud gör att jag har svårt att somna om när jag vaknar på nätterna. Jag har alltid haft tyst och mörkt när jag ska sova. Så nu har alla dessa oljud blivit ett stort irritationsmoment för mig. Tacksam för råd.

  • Svar på tråden Oljud på nätterna.
  • Äldre 21 Aug 20:39
    #1

    Hej!

    Du bör ta ett allvarligt samtal med din sambo om att du blir väldigt störd av alla dessa oljud. Han bör ta hänsyn och hjälpa dig att lösa det på ett annat sätt. Det handlar mycket om att du behöver hävda dina behov och få gehör för dem. En annan gång kan det ju vara hans behov det gäller. Jag tycker inte att du skall kompromissa för mycket för dina synpunkter är helt rimliga. Man skall dessutom ta varandras bekymmer på allvar och absolut inte nonchalera.
    Hälsningar
    Gerd   

Svar på tråden Oljud på nätterna.