• Anonym (tjej)

    Gjorde jag rätt att bryta kontakten mellan oss?

    Hej kan börja att berätta om mig själv jag är en kille i 20 års åldern som har helt bra liv och har ett fast jobb som jag trivs med och en bra familj som stöttar mig och har en stor kompis krets och folk verkar trivas i min omgivning och jag ser inte dålig ut heller skulle jag påstå, men till saken är att jag har aldrig nästan fått känna kärlek i mitt liv, har knappt haft ett förhållande bara haft några kortare romanser som har aldrig varat länge nog. Har aldrig haft ett förhållande pga det är sällan jag som vågar ta första steget om jag tycker om någon pga mitt dåliga självförtroende och min blyghet. Tolka mig inte som en dålig människa efter ni har läst det här även fast jag låter som en idiot jag vill bara veta om jag har gjort rätt eller fel för mig.

    Det hela började att jag träffade en tjej på fest på fyllan allt gick bra och det hela slutade att vi låg och kysstes och myste sedan när vi åkte hem så bytte vi mobil nummer med varandra. Efter så ringde och sms vi varandra och bestämde att vi skulle ses igen men efter tiden som gick så fick jag veta mera om henne t.ex att hon va arbetslös hade ingen utbildning och några andra problem men tänkte inte mera på det, veckorna gick och vi träffades när jag kom in i lägenheten fick jag en chock hon sa att hon hade städat 1 hel vecka men det såg endå ut som ett bombnedslag. Märkte redan första kvällen som jag var där att hon var riktigt tänd på mig men jag ville vara ärlig och sa att jag va oskuld vill ta det lungt ( Ville inte ligga med henne bara  för att bli av med den i fall det inte skulle bli nått i mellan oss så hon skulle tro att jag uttnytjade henne). Jag märkte redan här att hon var väldigt lat och omotiverad att göra saker och det kändes redan här som att jag nästan var hennes pappa + hon kunde bli lätt arg och iritterad och jag sa detta till henne att det skrämde mig lite men hon sa att det va inget att bry sej om och hon aldrig skulle kunna göra mig illa, och redan här kände det som jag blev över körd i bland. Sedan så åkte jag hem 1 vecka och tog det lite lungnare ringde och sms inte så mycket med henne. Tiden gick och jag åkte dit igen även fast jag hade konstig känsla, redan första kvällen så frågade hon om något hade hänt för hon tyckte att jag hade inte varit mig själv sa till henne att jag va lite rädd för henne men vågade inte påpeka att jag inte visste om det skulle funka mellan oss pga hon va lat och omotiverad och jag kanske inte vilja bli ihop med henne, och denna gång var det ännu mera stökigt hemma hos henne även fast hon visste att jag skulle kom och hälsa på och hade sagt att hon skulle städa . Och redan på 1,2 dejten presenterade hon mig för hennes familj och släkt. Det kändes som redan nu hon ville pressa på mig ett förhållande men hon sa att hon kunde vänta och vi behövde inte ha sex om jag inte va redo. Jag åkte hem igen tänkte över detta men vågade inte säga att jag ville ta det lungare eller bryta upp kontakten helt för att det inte kändes rätt men körde på detta trots allt jag ville ju att detta skulle funka. Märkte nu på hennes sms att hon hade fått riktigt starka känslor för mig och jag besvarade dom till en viss del som jag nu ångrar (märkt redan tidigt i vårt dejtande att hon tyckte mycket om mig på sms jag fick av henne, och hon var på hela tiden så blev nästan tvungen att svara för att jag ska må bra även fast vi knappt kände varandra). Men nu efter 1 1/2 månad så kände att jag var tvungen att berätta hur det var så sa jag till henne kommer kanske inte bli någon mellan oss för kändes inte rätt för mig och visste inte vad jag ville hon tog dock detta väldigt hårt frågade om det var hon som hade gjort nåt fel men jag sa till henne att jag inte visste vad jag ville och allt kändes så fel för mig. Skulle det blivit något mellan oss så tror jag det skulle bara blivit en massa bråk t.ex om pengar, vem som ska städa och diska, tvätta eller så hade jag varit tvungen bara hålla med om allting så det inte skulle blivit en massa bråk, och jag kan inte tvinga mej till att starta eller stanna i ett förhållande som jag inte mår bra av. Just nu känns allt bara jobbigt jag borde ha sagt tidigare att det inte kanske skulle bli nåt mellan oss eller i alla fall inte ha besvarat hennes känslor så mycket, men det känns som jag har gjort rätt för allt känns lättare nu även fast jag saknar henne hemskt mycket ibland och jag vet att hon mår dåligt men det gör även jag och det var värre innan. När jag frågade om jag skulle komma förklar varför det inte kommer att fungera för mig så sa hon ville att jag skulle komma men just nu känns även det fel för jag vet redan nu till nästa 100% att det inte kommer att funka för mig, jag har redan sagt över mobilen att det inte funkar för mig eller borde jag sms också. kan man må så här dåligt över att bryta kontakten med någon? eller borde jag ha stannat kvar och se om det hade blivet bra mellan oss trivdes jätte bra när vi t.ex myste men i bland fick jag bara panik att vara där.

    En förtvivlad kille....

    Ursäkta för alla stav fel

    Gjorde jag rätt eller?

  • Svar på tråden Gjorde jag rätt att bryta kontakten mellan oss?
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Jag tror att du gjort helt rätt som litat på dina egna känslor att det inte skulle funka. Du gav det också lite tid för att känna efter och du kan absolut inte klandras för det. Jag tycker att du varit mycket modig som varit ärlig mot henne och mot dig själv. Du kan inte ta ansvar för att hon är ledsen, det är sådant som händer i relationer. Du är ung och klok och du kommer att få många, många chanser i ditt liv. Lita på ditt eget omdöme och dina känslor så kommer det att vägleda dig. Blyghet och osäkerhet växer bort i takt med att du skaffar dig fler erfarenheter i livet.

    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Gjorde jag rätt att bryta kontakten mellan oss?