• Anonym (Ledsen)

    Imorgon blir jag tvingad till abortmottagningen av min sambo

    Jag har längtat så efter det här barnet, och även om det har varit dåligt emellanåt så har jag tänkt att jag och min sambo kanske kan lösa det. Kanske pausa från varandra för att sammanstråla igen när barnet är fött ihop med massa andra tankar. Nu blir jag ivägtvingad till abortmottagningen imorgon för undersökning och tidsbeställning för en abort, och får inte behålla det jag längtat efter så och som jag trodde att jag inte skulle få uppleva.
    Hur kan han ta det här ifrån mig? Han vet att jag inte har ekonomi och förutsättningar att klara barnet själv, och jag behöver alltså hans stöd... Nu blir jag berövad allting. Hur ska jag kunna fortsätta efter det här om jag trodde skulle bli lyckan i livet?

  • Svar på tråden Imorgon blir jag tvingad till abortmottagningen av min sambo
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Du är inte tvingad att göra någonting som du inte vill. Tänk dig för mycket noga. En abort måste du leva med i resten av ditt liv. Det är ett faktum som inte går över. Förstår inte att din sambo kan tänka sig att tvinga dig. Du kan boka tid för ett samtal med kurator innan du fattar ett beslut, det tror jag är klokt i den här situationen. Beslutet är ditt, det är din kropp även om ni båda två är berörda. Er relation utsätts för stor fara om ni inte kommer överens i den här frågan.
    Hälsningar

    Gerd  

Svar på tråden Imorgon blir jag tvingad till abortmottagningen av min sambo