• Äldre 21 Aug 12:51
    10401 visningar
    7 svar
    7
    10401

    Finns det någon som är föräldrarledig i södra delarna av Stockholm?

    Hej!

    Jag är föräldrarledig med vår lille kille på 18månader, det är idag två månader sedan vi fick honom i Seoul.

    Det skulle vara så trevligt att träffa andra mammor i samma situation och låta barnen leka.
    Vi bor i Nykvarn.

    (jag provade att "annonsera" på facebook, men det gav inte så mycket så jag provar här oxå, hoppas på bättre tur)

  • Svar på tråden Finns det någon som är föräldrarledig i södra delarna av Stockholm?
  • Äldre 21 Aug 14:13
    #1

    Bor i Järna, har en dotter på 6 månader. :)

  • Äldre 21 Aug 15:14
    #2

    Du kan få kontakt med massor av adoptivföräldrar i din närhet genom tex AC´s lokalavdelningar.

    För Stockholm Södra har de 1500 medlemmar och dubbelt så många  om du räknar in resten av Stockholm också. De har massor av träffar, kursdagar och andra trevligheter!

    Värt att bli medlem, för träffarna om inte annat Solighttp://www.adoptionscentrum.se/sv/avdelningar/

    {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 21 Aug 15:18
    #3

    Förresten: Du kan träffa andra adoptivfamiljer varje vecka på de öpnna förskolorna för just adoptivfamiljer:

    http://www.adoptionscentrum.se/sv/avdelningar/Stockholm-Soder/Oppna-forskolor/

    {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 22 Aug 22:12
    #4
    koalabjörn skrev 2012-08-21 15:18:20 följande:
    Förresten: Du kan träffa andra adoptivfamiljer varje vecka på de öpnna förskolorna för just adoptivfamiljer:

    www.adoptionscentrum.se/sv/avdelningar/Stockh.../

    {#emotions_dlg.flower}

    Hej! Tack för tipsen, vi är redan med i AC det var via dem vi adopterade, jag tycker inte att de verkar ha så jätte mycket aktiviter faktiskt... en grilldag i början av året på Lida brukar de annonsera om så den ska vi gå på då såklart.
    Jag ringde till Spria som verkade så bra men dit är vi inte välkommna eftersom vi inte bor i Stockholm, men jag har nu fått reda på att en öppen förskola i Hudding ha r en adoptivgrupp så dit ska vi imorrn ;) 
  • Äldre 22 Aug 22:13
    #5
    Sthlm Cicci skrev 2012-08-21 14:13:32 följande:
    Bor i Järna, har en dotter på 6 månader. :)

    Trevligt, har ni adopterat henne?
  • Äldre 23 Aug 07:43
    #6

    Nä, men det tog tre år att tillverka henne. ;)

  • Äldre 26 Aug 14:57
    #7
    Sthlm Cicci skrev 2012-08-23 07:43:51 följande:
    Nä, men det tog tre år att tillverka henne. ;)
    Grattis till prinsessan! Vi har köat i 5 år för vår lille prins.
Svar på tråden Finns det någon som är föräldrarledig i södra delarna av Stockholm?