• Anonym (Ts)

    Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

    Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

  • Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 22:20:02 följande:
    En fråga?

    Du som förälder, hur gjorde du med din barnledighet?  

    1, all brotslighet är inte våldsbrott, eller hur?

    2. Tog du bort det ekonomiska icitamentet som kvinnojourerna lever på blev de nog dramatiskt färre de med!  
          Det är mer en fråga om ekonomi än om mansroller.

    3. Egentligen lika relevant som att nästan alla jordens resurser förbrukas av Några få länder i väst-världen?
        Men varför blir man rik, troligen för att man vågar ta risker?
        Och hade det varit knutet till någon form av manligt "Räkmacke-försteg" borde inte fler och fler män bli rika?
         Tvärt om så blir fler och fler kvinnor rikare och rikare,

    4.Att få en styrelsepost kräver som sagt att man vill ha den och kämpar för att komma dit. Kvinnor vill inte kämpa lika hårt = färre kvinnor som blir utvälda.

    Dock speglar antalet kvinnor i ledningar ofta väl procentuellt antalet utexaminerde från högre utbildningar. 

    Alltså bör antalet kvinnor i ledande positioner fortsätta och öka eftersom det nu är fler kvinnor som tar examen än män!

    5, Det som är av nyhetsvärde dokumenteras, ju större händelse, desto mer nyhetsvärde.  Enkel regel,     Om man inte utmärker sig märks man inte =.  (jag tror att det är det konskolestudenterna lär sig, att synas. Inte att göra konst!)

    6.Varför skall staten lägga sig i hur man sköter samspel och ansvar i familjen? Eller menar du att att alla kvinnor som vill ta ut full ledighet är könsförädare och inte vet sitt eget bästa vilket ni feminister gör?

    Eller är det så att ni inte klarar av att prata med varandra i ert förhållande?

    .

    varför hörde vi aldrig demonstrationer om att ni ville ha obligatorisk kvinlig värnplikt?

    varför hör vi inte att ni strider för att mansjourer skall ha lika stora bidarg (på samma lösa vilkor som kvinnojourer)

    varför har vi aldrig att ni strider för alla pappors rätt till delad vårdnad.

    Jag hade gärna varit styrelseledamot i styrelsen på jobbet, men den kommer jag inte att få om jag inte kämpar och visar mig värdig den. Inget patriarkat eller könsdominans kommer att ge mig den.

    Det är bara om jag visar mig tillräckligt duglig.

    Ps, nuvarande styrelsechef är kvinna. Dock en politiker som är invald          

               

             

                 
    Nej, all brottslighet är inte våldsbrott, men männen står för den stora andelen där också. Nu håller tack och lov samhället (i Sverige) på att förändras så pass att våld allt mindre ses som maktmedel. Det är en positiv riktning.

    Det handlar om föreställningar om män och kvinnor som gör att kvinnorna får mera medel till sina jourer än män. Män förväntas inte behöva stödet och ses dessutom som förövare (och därmed inte i lika behov av hjälp). Jag förstår inte varför du argumenterar emot detta. Det går helt i linje med det du uttryckt tidigare i tråden.

    Det lättaste sättet att skapa sig en liten förmögenhet är att börja med en stor. Det ligger en del i det. Men det handlar inte bara om risktagande. Det handlar också om att tro på sig själv (vilket män oftare förväntas göra), att kunna jobba massor av timmar per dygn (vilket mammor sällan kan göra) och att män anlitar folk i det nätverk de har kring sig redan (vilket då vanligen är män). Att det är fler kvinnor nu som är rika visar att vi är på väg åt rätt håll, men vi är inte där ännu.
    Att pengar är makt vet vi också.
    Men åter igen: det här handlar väldigt mycket om att förändra våra roller. När det blir tillräckligt mycket kvinnor på en plats eller styrelse (eller tvärtom) så går rekryteringen av dem automatiskt. Det som krävs är enligt min erfarenhet någon eller några föregångare, sedan följer resten på utan vidare ansträngning. Sannolikt är det detta förhållande som råder i den manliga styrelsesfären, mer än att de är risktagande och har stora fötter.

    Vad som är nyhetsvärde är en subjektiv bedömning, precis som det som anses vara värt att dokumentera i historien. Fattiga människor och kvinnor är regelmässigt mindre beskrivna i historien än de med makt, pengar och rätt kön.

    Varför skulle vi vilja ha kvinnlig värnplikt? Det är mycket bättre att alla får slippa den skiten. Brukar du demonstrera för att få en hink bajs över dig?

    Sedan ligger det i sakens natur att människor främst arbetar för saker som berör dem. Varför arbetar inte män för delad vårdnad? Det finns inget som hindrar en man från att vara feminist och göra detta (för övrigt känner jag några som gör det). Det är en märklig inställning att andra skall göra allt jobb hela tiden, annars är det orättvist. Gör som oss - arbeta för saken! Jag kommer inte att motarbeta dig.

    Jag menar inte att kvinnor som tar ut all föräldraledighet är könsförrädare. Det står var och en fritt att göra det. Däremot skall inte staten betala för att skapa ojämlikhet.

    Mina partners tar ut all föräldraledighet, utom de dagar jag enligt regelverket inte får överlåta.
  • Västjämtland

    Nu polypond klev du ner dig!  Tyvärr.

    Jag har redan släppt ett frislag för dig. men nu blir det allvar!

    Svar kommer, men först måste jag hjälpa hantverkarna.  Men du kan förbereda dig på att försvara dig för att du dömmer ut värnplikten som en hink bajs. "Illa illa"

    Snart säger du väl att du är för MP, och mot jakt och att du gillar SNF med?       

  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-14 11:34:52 följande:
    Nu polypond klev du ner dig!  Tyvärr.

    Jag har redan släppt ett frislag för dig. men nu blir det allvar!

    Svar kommer, men först måste jag hjälpa hantverkarna.  Men du kan förbereda dig på att försvara dig för att du dömmer ut värnplikten som en hink bajs. "Illa illa"

    Snart säger du väl att du är för MP, och mot jakt och att du gillar SNF med?       
    Så fånigt. Varför kan du inte försöka ägna dig åt en seriös debatt istället?

    Jag ser definitivt allmän värnplikt som något negativt. Försvaret skall inte vara något tvång. Det verkar otroligt korkat att arbeta för att alla skall tvingas till värnplikt utifrån den inställningen, eller hur?
    Av vilken anledning ser du det som något positivt att ovilliga människor skall utgöra vårt försvar?

  • Västjämtland

    Märkligt att ett demokratiskt beslut kan anses vara dåligt?

    Men det är ju typiskt för feminister, allt skall vara 50/50. Men inte om det är något som inte ger status!

    Gärna kvotera in kvinnor i högstatus jobb och så. Men att kräva att det skulle kvoteras in 50% kvinnor i värnplikten Det är ju inte intressant!

    Värnpliktens vara eller icke vara är ovesäntligt, utan säger du att det skall vara kvotering till högstatusjobb, då skall det vara det till det andra med! Det kan du inte komma ifrån hur mycket du än slingrar dig!

    Fast feminister gillar ju selektiv demokrati. Dvs. bara när det ger dem fördelar.

    För dem som inte vet vad det är för kvalificerad rappakalja som Eva Lundgren fantiserade ihop kan ni läsa om det här.
    http://www.pellebilling.se/2012/09/uppsala-universitet-anvander-slagen-dam-som-kurslitteratur-for-aklagare/

    Och här kan ni se exempel på hur kvinnor får rabatt i statsfeminismens rättsväsende.
    http://maukonen.wordpress.com/2012/09/14/det-behovs-ingen-sarskild-straffrabatt-for-kvinnor/

    Och nä du. Ikväll kommer dte en liten "sveda" på dina slingerbultar! Bäste "Polypond"

    Och seriös debatt, det var inte jag som drog in "Avskräde" i ordväxlingen!

    Du börjar närma dig Godwins lag tycker jag?

  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-14 15:41:17 följande:
    Märkligt att ett demokratiskt beslut kan anses vara dåligt?

    Men det är ju typiskt för feminister, allt skall vara 50/50. Men inte om det är något som inte ger status!

    Gärna kvotera in kvinnor i högstatus jobb och så. Men att kräva att det skulle kvoteras in 50% kvinnor i värnplikten Det är ju inte intressant!

    Värnpliktens vara eller icke vara är ovesäntligt, utan säger du att det skall vara kvotering till högstatusjobb, då skall det vara det till det andra med! Det kan du inte komma ifrån hur mycket du än slingrar dig!

    Fast feminister gillar ju selektiv demokrati. Dvs. bara när det ger dem fördelar.

    För dem som inte vet vad det är för kvalificerad rappakalja som Eva Lundgren fantiserade ihop kan ni läsa om det här.
    www.pellebilling.se/2012/09/uppsala-universit.../

    Och här kan ni se exempel på hur kvinnor får rabatt i statsfeminismens rättsväsende.
    maukonen.wordpress.com/2012/09/14/det-behovs-.../

    Och nä du. Ikväll kommer dte en liten "sveda" på dina slingerbultar! Bäste "Polypond"

    Och seriös debatt, det var inte jag som drog in "Avskräde" i ordväxlingen!

    Du börjar närma dig Godwins lag tycker jag?
    Det finns många demokratiska beslut jag anser dåliga. Tycker du att alla lagar vi har är bra?

    Jag förstår inte vad du menar. Inte arbetar man väl för lagförändringar som man anser vara sämre? Nu slipper ALLA som vill värnplikt, det är väl bra? Jämställt också.

    Jag är fullständigt seriös i mitt debatterande och du har inte svarat på frågan.

  • Västjämtland

    Har du gjort värnplikten?

    Nyfiken, trots att detta är en total ickefråga!

    Hur dåligt ett demokratiskt beslut än är, så skall du ändå följa det!

    För det har du i demokratisk ordning själv bestämt.

    H

  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-14 16:00:39 följande:
    Har du gjort värnplikten?

    Nyfiken, trots att detta är en total ickefråga!

    Hur dåligt ett demokratiskt beslut än är, så skall du ändå följa det!

    För det har du i demokratisk ordning själv bestämt.

    H
    Nej, jag skulle ta mitt fängelsestraff istället.

    Ditt resonemang här är obegripligt. Om man jobbar för en lagändring så arbetar man väl för en som man anser skulle vara bra? Frivillig värnplikt tycker jag är bra. Allmän värnplikt anser jag vara mindre bra.
  • Västjämtland

    Med andra ord vet du ingenting om vad alla tusentals unga som gjort värnplikten tycker?

    Utom möjligen några rödvins-vänster-tyckare som övervintrar på något universitet någonstans.

    Jag raljerar, jag vet. Men du vet inte, du bara antar att det inte är bra.

    Jag vet eftersom jag jobbade med värnpliktiga i 15 år!

    Visst fan har du rätt att jobba och vara politiskt aktiv för att ändra något du anser vara fel eller dåligt,  det är en rättighet som X antal miljoner svenskar varit villiga att ofra sig för.

    Men det var ett demokratiskt beslut hur mycket du än slingrar dig från det!

    Det kanske är så att jag anser att vi borde införa allmän värnplikt igen, men då så att enbart kvinnor gör värnplikten. (För att det skall vara "Rättvist"

    Men nog om det. för det är inte relevant och jag berör det inte mer.

    Skall man kvotera, (Eller som ni omskriver det) utöva positiv särbehandling. så skall det vara helt och hållet digitalt.

    Alla kurser på universitet och så blir 50/50 vilket betyder att en "Jävla" massa tjejer tvingas bort från utbildningarna då platserna tar slut.  

    De provade "positiv särbehandling" på vetrinärhögskolan" och då var det ju så så synd om de stackars tjejerna som blev utan platser för att "dumma killar" fick dem istället.

    Varför skulle det då vara rättvist att kvotera in kvinnor i en styrelse? Att sitta i en styrelse är ingen rättighet.

    Däremot har alla möjlighet att jobba för att få en plats i en styrelse. Eller hur? Det finns inga lagar som hindrar dig att göra det i detta landet.

    Lika litet som det finns några lagar eller hinder för ungdomar i förorterna att plugga och bli läkare om de vill. Vill man inte och är "fes-lat" så kan man ju skylla på samhällets "strukturer" men det ända stället du har ett hinder är i dina tankar!

    Jag tänker inte gå så långt som att göra några "syftningar till olika politiska genre" men det är märkligt vilket förakt feminismen har för demokrati när det går dem emot? Låter väldigt mycket "1984"

    Ju mer du tjorvar och slingrar dig desto mindre trovärdig blir du.

    Ströms bok om de feministiska myterna är ett bra exempel på när era teser möter fakta och ni förlorar "fett"

    Du frågade om vi inte gör något själva. jo då  det gör vi!

    Se bara Billings och ströms pubträff" där  AOA och vissa feminister störde mötet!

    Se på hur det gick när papparätsgruperna hade möte och Feministerna engagerade delra ur EX, AFA att dokumentera och registrera deltagarna för att "kartlägga" motståndet.

    Synd att FI tappade sina fina frontfigurer bara, De hade gjort bättre nytta om de stannat kvar där de var.

    H

  • Västjämtland

    Mycket av den feministiska trosrörelsens grundvalar vilar ju på myten om att alla män misshandlar sina flickvänner.


    Detta falsarium infördes av just denna Eva Lundgren via en uppdiktad och felaktig skrift (Slagen dam)


    Denna ligger till grund för otaliga felakiga slutsatser som används för att "bevisa" det  patrialkala våldet.


    Denna skrift har granskats vid uppsala universitet och bevisats var just "rapakalja"


    Här har ni en beskrivning av den, och de konsekvenser den ger då den används för att sprida missandri i det svenska samhället.

    http://aktivarum.wordpress.com/2011/12/13/vi-ser-feministiska-galen-dam-teorier-i-massmedia-igen/

    H

  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-14 17:11:41 följande:
    Med andra ord vet du ingenting om vad alla tusentals unga som gjort värnplikten tycker?

    Utom möjligen några rödvins-vänster-tyckare som övervintrar på något universitet någonstans.

    Jag raljerar, jag vet. Men du vet inte, du bara antar att det inte är bra.

    Jag vet eftersom jag jobbade med värnpliktiga i 15 år!

    Visst fan har du rätt att jobba och vara politiskt aktiv för att ändra något du anser vara fel eller dåligt,  det är en rättighet som X antal miljoner svenskar varit villiga att ofra sig för.

    Men det var ett demokratiskt beslut hur mycket du än slingrar dig från det!

    Det kanske är så att jag anser att vi borde införa allmän värnplikt igen, men då så att enbart kvinnor gör värnplikten. (För att det skall vara "Rättvist"

    Men nog om det. för det är inte relevant och jag berör det inte mer.

    Skall man kvotera, (Eller som ni omskriver det) utöva positiv särbehandling. så skall det vara helt och hållet digitalt.

    Alla kurser på universitet och så blir 50/50 vilket betyder att en "Jävla" massa tjejer tvingas bort från utbildningarna då platserna tar slut.  

    De provade "positiv särbehandling" på vetrinärhögskolan" och då var det ju så så synd om de stackars tjejerna som blev utan platser för att "dumma killar" fick dem istället.

    Varför skulle det då vara rättvist att kvotera in kvinnor i en styrelse? Att sitta i en styrelse är ingen rättighet.

    Däremot har alla möjlighet att jobba för att få en plats i en styrelse. Eller hur? Det finns inga lagar som hindrar dig att göra det i detta landet.

    Lika litet som det finns några lagar eller hinder för ungdomar i förorterna att plugga och bli läkare om de vill. Vill man inte och är "fes-lat" så kan man ju skylla på samhällets "strukturer" men det ända stället du har ett hinder är i dina tankar!

    Jag tänker inte gå så långt som att göra några "syftningar till olika politiska genre" men det är märkligt vilket förakt feminismen har för demokrati när det går dem emot? Låter väldigt mycket "1984"

    Ju mer du tjorvar och slingrar dig desto mindre trovärdig blir du.

    Ströms bok om de feministiska myterna är ett bra exempel på när era teser möter fakta och ni förlorar "fett"

    Du frågade om vi inte gör något själva. jo då  det gör vi!

    Se bara Billings och ströms pubträff" där  AOA och vissa feminister störde mötet!

    Se på hur det gick när papparätsgruperna hade möte och Feministerna engagerade delra ur EX, AFA att dokumentera och registrera deltagarna för att "kartlägga" motståndet.

    Synd att FI tappade sina fina frontfigurer bara, De hade gjort bättre nytta om de stannat kvar där de var.

    H
    Jag har en aning om vad somliga som gjort värnplikten tycker. Merparten av svenskarna vill inte göra värnplikt och nu är den som sagt avskaffad. Varför stör det dig att folk som inte vill göra den slipper?
    Det har tagits ett demokratiskt beslut om detta också.

    Ditt raljerande slår bara tillbaka på dig själv.

    Själva idén med att vara kritisk till att skapa sociala kön (genus) handlar om att de själva hindrar människor från att göra allt det här som det inte finns lagar emot, men som ändå separerar upp folk. Är detta svårt att förstå? Detta är ett betydligt viktigare arbete än kvotering.

    Försöker du på allvar att göra en koppling mellan feminister och AFA?!

    Varför vill du hellre arbeta mot än med oss?

  • Västjämtland

    Som sagt berör jag inte det ämnet något mer.

    Här kommer några exempel på hur feminister (Högt aktade av statsfeminismen) uppträder och hanterar kritik.

    http://www.pellebilling.se/2012/03/mycket-lyckad-pubtraff-i-gar-kvall/

    http://genusnytt.wordpress.com/2012/03/06/feministisk-invasion-pa-jamstalldistisk-pubtraff/

    http://alltatalla.com/stockholm/operation-dicken-kukmatning-med-par-strom

    Och här är svaret på din fråga vad feminismen har att göra med AFA.

    http://www.daddys-sverige.com/3/post/2012/05/hata-grna-men-se-till-att-ni-gr-det-korrekt.html

    Hopas att du är nöjd med det svaret!

    MVH

    H  

        
       
       
                

  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-18 16:30:32 följande:


    Och här är svaret på din fråga vad feminismen har att göra med AFA.

    www.daddys-sverige.com/3/post/2012/05/hata-gr...

    Hopas att du är nöjd med det svaret!

    MVH

    H  

        
       
       
                
    Ingen som störde alltså, konstaterar jag. Men antifeministerna är kanske rädda för att bli utsatta för den granskning de själva gärna gör?
  • Västjämtland

    Det är ju bra att ni inte förnekar er i allafall.

    Det skall du ha erkännande för

    MVH  H   

  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-19 15:52:55 följande:
    Det är ju bra att ni inte förnekar er i allafall.

    Det skall du ha erkännande för

    MVH  H   
    Ni?
    Vad har jag med detta att göra?!

    Jag gillar inte ens AFA. (även om han av vad jag förstått inte är med där längre)
  • Victor 598

    Hur har detta utvecklat sig nu då? Det har ju gått ett halvår. Går din kille fortfarande omkring i klänning eller har han kommit på ett nytt sätt att protestera? 

  • BookLady
    Victor 598 skrev 2013-02-19 13:49:03 följande:
    Hur har detta utvecklat sig nu då? Det har ju gått ett halvår. Går din kille fortfarande omkring i klänning eller har han kommit på ett nytt sätt att protestera? 
    Vill också veta Skrattande.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!