• Anonym (Tacksam för svar)

    10,5 månaders som inte leker tittut eller vinkar. Orolig!

    Jag är orolig för min son som är 10,5 månad. Han är en glad och social kille som ler stort, stavelsejollrar och har en god förståelse för ord och kan även enkla uppmaningar. Det jag oroar mig för är att han inte tycker om tittut. Om jag gömmer mig kan han ibland skratta, men oftast blir han antingen arg, letar upp mig eller leker med något annat. Själv tar han inte initiativ till tittut. Det har hänt två gånger att han upprepat att kika fram bakom en dörr när jag sagt tittut. Om jag lägger en filt över honom och säger tittut börjar han bara snutta på den och upprepar inte. Han är inte heller road av att härma mig vinka och har bara gjort det en gång. Han jollrar en del men härmar inte om jag säger mamma utan säger bara dada. Han har alltid varit en bestämd kille med en egen vilja. Han härmar om jag slår ihop två klossar. Vad ska jag tänka kring detta? Är jättetacksam för svar eftersom jag känner mig orolig. BVC-sköterskan sa bara att det nog kommer, men lät lite förvånad över att han inte leker tittut.

Svar på tråden 10,5 månaders som inte leker tittut eller vinkar. Orolig!