• Äldre 28 Aug 19:02
    6154 visningar
    50 svar
    50
    6154

    Cinderella kryss

    Har en fråga till er som rest med Cinderella Viking linne på helgen nyligen. Måste man checka in sina väskor när man går på fortfarande? Alltså att de tittar igenom alla väskor så ingen alkohol tas med? Är taxfree butiken fortf stängd på utresan?

  • Svar på tråden Cinderella kryss
  • Äldre 28 Aug 19:42
    #3

    Haha. Jo jag funderar på det då jag har strikt budget. Men ingen ide att försöka om det är obligatorisk genomscanning av väskor som det var förut minns jag. Men de har alltså tagit bort detta nu?

  • Äldre 28 Aug 20:17
    #15

    Jag får väl smuggla i schampo flaska då. Tack för alla svar.

  • Äldre 28 Aug 20:38
    #18

    Ja visst finns det skåp att låna där annars?

  • Äldre 28 Aug 21:32
    #21

    Missen73- Jag har inte tänkt att pimpla sprit i hytten. Sen var det främst vin jag tänkte ta med i väskan om det går. Jag föredrar baren när jag har råd men jag är ganska barskrapad för tillfället. Har egentligen inte råd att åka.

  • Äldre 28 Aug 21:52
    #23

    Missen- Nej det är det inte. Vore ju ganska ologiskt då de inte skulle tjäna någonting på att sälja öl/vin/sprit till "systemetpriser" Typ 1 öl för 15 kr.

  • Äldre 28 Aug 22:04
    #28

    Ja dricker man i buffén blir det billigt men du sa baren och det håller jag inte med om blir billigare. Men det är givetvis bra mycket billigare där i baren än vad det är på krogen annars.

  • Äldre 29 Aug 18:08
    #45

    Micromat- Jo det alternativet finns ju men jag är ju gift.

  • Äldre 29 Aug 20:40
    #47

    Missen73- Jodå det kan och har jag. Men om jag ska bli bjuden en hel kväll krävs det ganska mycket flirt. Det är ju svenska män vi talar om.

  • Äldre 29 Aug 20:56
    #50

    Ja det är möjligt. Har inte hållt på med så mycket sånt sen jag haft en man som betalat för mig. På båten är det ju ganska billigt så folk kanske blir mer givmilda då. Kom på att jag faktiskt blev bjuden ganska mycket sist jag var ute av olika män. Utan flirt. Får väl köra på det så blir det en billig kväll!

Svar på tråden Cinderella kryss