• Plainlazy

    snälla hjälp

    Min son på tre månader har skrikit i fyra dagar nu. Oavbrutet. Började i fredags när han vaknade. Han skriker och skriker. Det tar aldrig slut. Jag är för det mesta själv med honom och varken min kropp eller huvud orkar mera. Någon som vet om det är vanligt eller är något fel?


  • Svar på tråden snälla hjälp
  • fabbemam

    Tråden ligger under adoption, du får nog fler svar på annan plats. Jag skulle råda dig att ringa sjukvårdsupplysningen tel: 1177,( bara de fyra siffrorna, konstigt nummer men så är det). Det kan ju vara så att han har JÄTTE ONT någon stans!

  • redsaga

    Håller med övriga: ring 1177 nu på kvällen. Bebisar skriker oftast av en anledning. Min son skrek jättemycket de första månaderna, förmodligen för att han hade ont i magen. Det kan vara så att din son har ont någonstans och då kan BVC eller läkare förhoppningsvis lista ut vad det är som inte stämmer.

    Oftast är det ju inget farligt, även om det förstås är jättejobbigt och tråkigt att barnet har ont. Har du provat olika bärställningar? Hjälper det att ha honom i bärsjal? Prova att massera magen lätt (googla babymassage, finns bra instruktioner).

    Hoppas han (och du!) känner sig bättre snart!

  • Lillstoran

    Ring läkare skulle jag säga. Nu. Genast imorgon så att det inte är något allvarligt.

Svar på tråden snälla hjälp