• Boombabymamman

    Malmömamma i vinter?

    Halloj!
    Det är väl lika bra att jag själv startar tråden jag letar efter då?
    Väntar du barn nån gång i vinter och bor i Malmö?
    Jag väntar vårt andra barn med BF 20/1 och letar sjyssta tjejer att mammahänga med. Finns du där ute?
    Jag hittar en himla massa Skånetrådar men ingen just för Malmöööee.  

  • Svar på tråden Malmömamma i vinter?
  • Boombabymamman

    Härligt! Då är vi två!
    Jag hängde här under min förra graviditet också, men det var ju "före Facebook" så det var lite mer tryck i trådarna då. Men vi var ett helt gäng som träffades ibland på typ fiket på Konsthallen. 
    Var du också med in nån Malmötråd? 

  • HelenFr

    Ja jag hängde också här då, vi träffas fortfarande lite då och då, men vi gick ju också över till Facebook... :) träffades nästan alltid på Entre, Waynes och Mormors bageri i början sedan lekland när de blev lite äldre och ute i parker på sommaren... Tyckte att det var helt fantastiskt att ha dessa träffarna, gjorde mammaledigheten ett snäpp bättre, och hoppas verkligen på att det kommer att bli så denna gången också...

  • Boombabymamman

    Vi får jobba på det.  
    Har du koll på om det finns nån grupp på Fb för föräldralediga i Malmö så där allmänt? Har kollat lite men om man inte vet vad de kallar sig så är det ju lite klurigare, samtidigt är det också en poäng med att barnen är lite i samma fas...

  • HelenFr

    Nej jag har inte hittat något men sedan kan man ju ha slutna grupper och då är de ju inte sökbara heller... Ja det är ju speciellt när barnen är i samma ålder ungefär, i min förra så träffade jag en på BB då våra döttrar föddes samma dag :)... Alla föddes i januari 2010 utom en som kom på nyårsafton :)

  • Kat

    Hallå på er!
    Jag bor i Malmö och är beräknad till 16 mars 2013. Vore jätteroligt med en mammagrupp att hänga med! Första barnet! - Känns pirrigt och roligt...men även lite nervöst.

  • HelenFr

    Oj jag är i v17 och min mage har redan blivit jättestor... :) men det är ju verkligen stor skillnad på hur magar ser ut...

Svar på tråden Malmömamma i vinter?