• Äldre 3 Sep 22:49
    18729 visningar
    92 svar
    92
    18729

    Söker du en Doula?

    Jag har startat en grupp nu där jag ska försöka samla in alla de doulor som jag träffat under åren för att kvinnor och män lättare ska kunna hitta oss, Fråga gärna om ni undrar över något!

  • Svar på tråden Söker du en Doula?
  • matink­us
    Äldre 3 Sep 23:05
    #1

    Hej
    Jag och min sambo skall börja med bebisverkstan nu men jag är intresserad av att ha en doula men är vet inte vad det kostar så min fråga är då vad kostar det att ha en doula?

  • Äldre 3 Sep 23:05
    #2

    Jag är inte i behov av den doula men är väldigt intresserad att jobba som en sådan.
    Vad för slags utbildning bör man ha?

  • Äldre 3 Sep 23:05
    #3

    Hej Eva!

    Tack för starten av gruppen, du är så himla snabb

    För er som inte vet vem jag är: hej, jag heter Juli och är verksam doula i Västmanland (dock flexibel om så önskas). Just nu väntar jag dock själv barn (mitt sjätte barn, bf december) och kommer därav ligga lite lågt ett tag framöver med att ta uppdrag. Jag finns dock gärna tillgänglig via telefon och mail för frågor eller pepp (mindoula@home.se)

    Ha det bäst!


    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Äldre 3 Sep 23:12
    #5
    matinkus skrev 2012-09-03 23:05:01 följande:
    Hej

    Jag och min sambo skall börja med bebisverkstan nu men jag är intresserad av att ha en doula men är vet inte vad det kostar så min fråga är då vad kostar det att ha en doula?



    Vad roligt att ni ska börja bebisverkstan!

    Det är lite olika vad det kostar att anlita en doula. En som är under utbildning (absolut inte sämre, bara inte färdig certifierad) brukar inte ta mer än reseersättning medan en som har haft många uppdrag kan ta upp till 6.000 kr. Så allt däremellan
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Äldre 4 Sep 06:48
    #6

    Ja, precis. Jag behöver ett par förlossningar till och avsluta utbildningen innan jag tar betalt.:)

  • Äldre 4 Sep 08:16
    #7

    Härligt att du är så "på" Eva! Tack vilken bra idé Solig Hälsningar Åsa

  • matink­us
    Äldre 4 Sep 09:29
    #8

    Okey. För jag är sjukt intresserad av att ha en doula och då jag inte har en bra ekonomi så är det skönt att de finns billigare. För mig då alltså.

  • Äldre 4 Sep 15:57
    #9

    Just nu är det många som går utbildningen som jobbar ideellt. Annars kan man ta på avbetalning! En färdig Doula kostar allt mellan 3000-6000:- ska jag försöka hjälpa dig att hitta någon i närheten? Du kan ju ta kontakt med doulan och ta ett första möte och efter det bestämma om du vill ha henne med.:)

  • Äldre 4 Sep 22:25
    #10

    Hej hej! Jag heter Åsa, är doula och förlossningspedagog. Det här är en tråd helt i min smak!  


    Lilith Inanna skrev 2012-09-03 23:05:02 följande:
    Jag är inte i behov av den doula men är väldigt intresserad att jobba som en sådan.
    Vad för slags utbildning bör man ha?
    www.doula.nu hittar du information om doulautbildningar i landet. Kursen sträcker sig över två helger med självstudier däremellan. Efter godkänd kurs får man ett kursintyg som säger att man har gått en av ODIS godkänd utbildning. Efter att ha deltagit vid tre förlossningar och skrivit ett prov kan man även bli sk ODIS-doula, dvs en dokumenterat erfaren doula. Det är fantastiskt att vara doula så go for it!  

     
  • Äldre 6 Sep 10:30
    #11

    Hej!


    Här har ni en till doula! Jag gick min kurs på födelsehuset i göteborg hösten 2011 och finns med på www.doula.nu under Halland!


    Jag är i dagsläget också "gratis" då jag fortfarande behöver 3 förlossningar för att få bli kallad ODIS-doula! Jag doular i göteborg och varberg! Hör gärna av er!


     


    ~¤~Ally 090617 Eddy 110205~¤~ jagochyna.blogspot.com/
Svar på tråden Söker du en Doula?