• Äldre 6 Sep 13:31
    1916 visningar
    22 svar
    22
    1916

    Vilken bank har du idag och varför den?

    Du kan inte betala räkningar via appen på swedbank med bara den personliga koden. Kan vara annorlunda om du har laddat ner ett e-leg på telefonen men då måste du ha den koden också.
    Och det ser jag som något bra. Hur kul vore det om du tappade telefonen och vem som helst kunde föra över pengar var som helst?
    Förstår hur du tänker med smidigheten för dig men banken tänker på din säkerhet.

  • Äldre 6 Sep 15:18
    #15

    Japp, en personlig kod på 4 siffror som du väljer

  • Äldre 6 Sep 16:01
    #17

    Mupp familjelivsapp!!
    Jag hade skrivit ett långt inlägg och bara det där kom med :(

    Det jag skrev var iallafall att jag ser hellre att det är säkert gällande mina pengar än enkelt just för att för dom som vill/kan är det inga problem att knäcka en 4-siffror kod. Därför har jag ej med mig dosan heller. Skulle den bli snodd tillsammans med telefon är det otur men då har jag gjort vad jag kunnat.

    Det som jag ursprungligen svarade på var att ts blev glad när ts trodde att det fanns en bankapp helt utan kod.

    Sen är det ju lite olika, jag har ju inget behov av att betala räkningar direkt utan allt kan vänta tills jag kommer hem. Skulle det någon gång vara superduper akut att betala nåt och jag inte kan ta mig hem så ringer jag nån som kan betala så länge och betalar sen tillbaka när jag kommer hem.
    Men det är klart att alla har ju olika behov och det förstår jag. Men för mig är säkerheten viktigare.

Svar på tråden Vilken bank har du idag och varför den?