Inlägg från: Anonym (Jag också...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag också...)

    medicin mot ångest och "tvångstankar" som man kan ha när man ammar!

    Jag åt Sertralin innan jag blev gravid och tyckte den fungerade riktigt bra mot min oro.

    Nu är min dotter 2 månader och funderar om jag måste börja igen för jag mår riktigt uselt av oro... Dock ammar jag så jag har samma fundering som du, har inte kontaktat min läkare ännu- skriv gärna vad du får för svar i eftermiddag om amningen 

  • Anonym (Jag också...)
    Anonym skrev 2012-09-07 09:16:35 följande:
    okej, kanske ska fråga honom om Sertralin då....!  ni har som ätit den hur lång tid tar det innan den verkar?

    Tycker att den verkade ganska fort men jag fick höja några gånger, 75 var en bra dos för mig har jag för mig... min läkare sa att man brukar prova med 50 först.
    Jag fick dock myrkrypningar i benen som biverkning i början, lite svårt att sova men det gav sig efter några nätter.
  • Anonym (Jag också...)
    Anonym skrev 2012-09-10 16:57:55 följande:
    jag fick nu venlafaxin utskrivet då den fungerat förut och han rekommenderade att jag i såfall slutar amma(fanns ingen medicin av denna typ som man bör amma med enligt min läkare)

    har inte börjat ta den ännu men nu vet jag iallafall att jag har en, fick också imovane och lergigan.

    Tack för info! Då får man helt enkelt sluta amma om man ska ta medicin, har läst lite andra trådar här med lite andra svar men samtidigt vill man ju vara 100% säker på att bebisen inte påverkas....
Svar på tråden medicin mot ångest och "tvångstankar" som man kan ha när man ammar!