• Anonym
    Äldre 17 Sep 10:03
    10022 visningar
    9 svar
    9
    10022

    Frysa bort kondylom? Hjälp!

    Jag har fått kondylom och fick Condyline utskrivet av gyn. Ska gå ner till apoteket idag tänkte jag och hämta ut det, men jag vet inte om hag vågar använda det. Condyline (precis som wartec) har ju en tendens till att torka ut underlivet och vissa tjejer får vestibulit. Jag har redan ett väldigt skört underliv och gyn sa för ett år sen att hon "nästan skulle säga att jag fått vestibulit". Jag är livrädd för att mitt problem ska bli värre nu om jag använder det här.. kan idag inte ha sex utan att vara öm 90% av gångerna efteråt. Har ju hört att man både kan frysa, bränna och operera bort det. Att frysa bort vårtorna låter ju som det mest lindriga av dom. Ska man ringa gyn och prata med dom? Eller påverkar dom där alternativen underlivet på samma sätt som Condyline?

  • Svar på tråden Frysa bort kondylom? Hjälp!
  • Anonym
    Äldre 17 Sep 10:11
    #1

    Jag provade frysa bort mina och det gick inte.. några läkemedel fungerade inte heller... det slutade med att de fick söva mig och använda laser... de försvann, men jag är än idag väldigt öm i det området. Det är 19 år sedan jag gjorde detta.....

  • Anonym (Tvärt­om)
    Äldre 17 Sep 11:52
    #2
    Anonym skrev 2012-09-17 10:11:18 följande:
    Jag provade frysa bort mina och det gick inte.. några läkemedel fungerade inte heller... det slutade med att de fick söva mig och använda laser... de försvann, men jag är än idag väldigt öm i det området. Det är 19 år sedan jag gjorde detta.....

    Jag tog också bort mina med laser under narkos men läkte bra och hade sex två veckor senare utan att vara det minsta öm eller känslig. Bara så du vet TS.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 17 Sep 12:31
    #3

    Tack för svar! :) Men är laser eftktivare än att frysa? Hur påverkar laser och frysningen underlivet? Tänkte att om det också kan leda till vestibulit så kan jag ju lika gärna chansa på Condyline och sen bara hoppas på att mitt problem inte blir värre. Funderar på om jag ska ringa gyn och fråga dom, men jag har varit där så mycket på senaste så börjar känna mig besvärlig nu. :P

  • Anonym (Tvärt­om)
    Äldre 17 Sep 13:38
    #4
    Anonym skrev 2012-09-17 12:31:39 följande:
    Tack för svar! :) Men är laser eftktivare än att frysa? Hur påverkar laser och frysningen underlivet? Tänkte att om det också kan leda till vestibulit så kan jag ju lika gärna chansa på Condyline och sen bara hoppas på att mitt problem inte blir värre. Funderar på om jag ska ringa gyn och fråga dom, men jag har varit där så mycket på senaste så börjar känna mig besvärlig nu. :P



    Jag har använt både laser och Wartec och inte fått problem efter någon av metoderna. Wartec har funkar bra men jag hade ett par vårtor innanför slidmynningen och det var de som lasrades bort. Vid frysning bildas en blåsa under vårtan och det lär nog kännas tills den läkt ut. Har bara gjort det på hälen men skulle inte låta frysa något i underlivet!
  • Äldre 17 Sep 13:46
    #5

    Jag gjorde en frysbehandling för 12 år sen och har inte haft några som helst men efter den. Däremot var det fruktansvärt obehagligt, mest för att de inte informerade ordentligt om vad som kunde hända...
    Själva behandlingen var inte särskilt smärtsam, men efter den märkte jag att de försökte hålla mig kvar en stund (massa kallprat från läkaren som kändes udda med tanke på att de oftast har bråttom till nästa patient). Jag undrade varför tills jag plötsligt kände en skärande smärta genom hela kroppen så att jag vek mig som en fällkniv (jag stod upp och försökte komma därifrån) samtidigt som jag drabbades av total dödsångest.
    DÅ berättade läkaren at det är en ganska vanlig reaktion när nerverna som varit frysta vaknar till liv igen.
    Jag fick lugnande och låg i fosterställning på en brits i 45 minuter innan jag kunde gå därifrån. Efter det hade jag inte särskilt ont någonstans

  • Anonym
    Äldre 17 Sep 13:48
    #6

    Det jag gjorde till sist var att smeta på ricin olja och dom försvann inom en vecka! Jag hade massor av vårtor, vid öppningen och lite runtom. Men, det försvann! Hade även två vårtor ute vid låren, som jag frös bort själv med frys grej man tar bort vanliga vårtor på händer och fötter med. Nu är det ett år sen, inget har kommit tillbaka! Googla på just ricin olja, eller castor oil som det heter på engelska och genital warts. Testa det först, gör inte ont alls, oljan känns inte ens, är bra och vårdande. Innan du går och gör ingrepp som laser, vilket kan göra dig permanent känslig. Du har ju knappast nåt att förlora. Äppelcidervinäger är också effektivt, men jag pallade inte eftersom det sved så in i helvete, trodde hela underlivet skulle trilla av. Testa det inte om du nu är så känslig! Lycka till, vet att kondylom är ett helvete.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 19 Sep 22:05
    #7

    Va och frös bort vårtorna idag. Jag va så fruktansvärt nervös innan men det sved ju bara till ett par gånger och efteråt har jag inte känt något alls. Tittade efter nu och det syns ju fortfarande, ska jag ta det som att frysbehandlingen inte fungerade eller tar det ett tag innan vårtorna "rammlar av"?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 16:44
    #8

    ingen som vet hur det fungerar? ser iaf en vårta som är helt oförändrad, kanske redan nu ska boka tid för en ny frysning? 

  • Anonym (Anony­m 3)
    Äldre 28 Nov 18:38
    #9

    Hej alla!
    Är det någon som har fått mörka ärr av att frysa? Jag har fått det :(

Svar på tråden Frysa bort kondylom? Hjälp!