• Mamma Anna 87

    35 kg ska bort med hjälp av modifast

    Nu ska gravidkilona bort. Jag har aldrig haft problem med att hålla vikten. Dock har jag gått upp massa under mina två graviditeter och ligger nu på 35kg övervikt. Nu har jag bestämt mig och är väldigt motiverad. Har köpt hem massor av modifast och har redan börjat. Började redan i helgen att äta pytte små portioner och har gått ner 2 kg. Har bunkrat upp kylen med cola zero för att kunna dämpa sötsug och få i mig vätska ordenligt.

    Mitt program är uppdelat i fyra delar:

    Del 1: Byta ut alla mål mot modifast, promenera 30min 5ggr / veckan, tills jag gått ner 10 kg.

    Del 2: Äta middag och resten modifast tills gått ner ytterligare 10 kg. Motion som ovan plus att jag ska återuppta step up träning en gång i veckan.

    Del 3: Äta frukost, middag och resten modifast tills gått ner ytterligare 10kg.

    Del 4: Byta ut ett mål modifast / dag tills jag gått ner de sista fem kilona.

  • Svar på tråden 35 kg ska bort med hjälp av modifast
  • Petronilla

    Hejja hejja dig.

    Jag kommer att heja på dig.

    Själv vill jag bli av med 30 kilo.

    Jag började för 5 veckor sedan genom att dra ner på sötsaker och snacks.
    det har resulterat i -4.5 kg.
    Ska vi hjälpas åt?

    Lycka till!

  • Mamma Anna 87

    Va skönt att gå ner så mycket med den egentligen enkla åtgärden. Själv kände att jag va tvungen att va lite mer drastisk, i alla fall nu i början för att känna att man kommer igång... Kört modifast en vecka imon, vågen stod på -4kg idag!! känns bra fast jag räknar med att något kilo är enbart vätska också,,, svårt att dricka ordentligt.. Men det känns runt midjan och andra har frågat om jag har gått ner i vikt :P Så nu är jag väldigt motiverad till att köra en vecaka till med enbart modifast... Sen när jag sakta ska introducera mat igen ska jag vänja mig vid mindre portioner. Var hos dietist, hon sa att "hand metoden" är väldigt bra. Lika mycket kolhydrater som en knuten hand, samt samma mängd grönsaker, kött som handflatan. Jag sa att jag tyckte det verkade lite.. fick till svar : Det är kanske därför du ser ut som du gör! Bestämt mig för att köra på hennes linje och gå efter handen, kan jag klara mig på bara modifast ska nog små matportioner inte vara något problem. Jag vill vara smal igen, och stanna där för alltid!!

  • ica

    Har du läst innehållsförteckningen? Det är dyrt och innehåller inget vettigt.

  • Furstinna

    Finns bättre sätt att gå ner vikt. Har flera på jobbet som håller på med modifast och INGEN av dem har gått ner. Köp ett gymkort och ät rätt :)

  • Mamma Anna 87

    hur lyckas dom att inte gå ner när man inte äter något annat än modifast.. get går ju typ inte.. då måste dom fuska... Det att det typ är som att ta ett glas oboy och en vitamintablett.. men nu är jag så jäkla motiverad att köra på det här.. och när allt kommer omkring tror jag att det är bland det viktigaste av allt!

  • ica
    Furstinna skrev 2012-09-20 19:35:06 följande:
    Finns bättre sätt att gå ner vikt. Har flera på jobbet som håller på med modifast och INGEN av dem har gått ner. Köp ett gymkort och ät rätt :)
    Eller ett par vettiga skor att gå promenader i.
  • Furstinna

    Ica: funkar garanterat bättre och man slipper gå hungrig.

  • ica
    Furstinna skrev 2012-09-20 19:42:45 följande:
    Ica: funkar garanterat bättre och man slipper gå hungrig.
    Och mycket billigare. Eller så ersätter man enstaka mål med varma koppen eller liknande.
  • Mamma Anna 87

    Man kan ju göra en diet på i princip vad som helst! Hade kunnat banta med att äta 200g choklad om dagen (ca 1000kcal) och dricka vatten. Om det nu skulle vara så. Så länge man begränsar energiintaget. För ökad mättnadskänna hade poppkorn vart ett bättre alternativ, de kan man äta två hela paket om man ska hålla samma kaloriintag! Nu råkade jag välja modifast, den är god och mättande tycker jag samtidigt som den tillfredställer mitt sötsug... att den också råkar innehålla några vitaminer kan ju inte vara dåligt i alla fall...

  • Lizette80
    Mamma Anna 87 skrev 2012-09-18 12:33:08 följande:
    Nu ska gravidkilona bort. Jag har aldrig haft problem med att hålla vikten. Dock har jag gått upp massa under mina två graviditeter och ligger nu på 35kg övervikt. Nu har jag bestämt mig och är väldigt motiverad. Har köpt hem massor av modifast och har redan börjat. Började redan i helgen att äta pytte små portioner och har gått ner 2 kg. Har bunkrat upp kylen med cola zero för att kunna dämpa sötsug och få i mig vätska ordenligt.

    Mitt program är uppdelat i fyra delar:

    Del 1: Byta ut alla mål mot modifast, promenera 30min 5ggr / veckan, tills jag gått ner 10 kg.

    Del 2: Äta middag och resten modifast tills gått ner ytterligare 10 kg. Motion som ovan plus att jag ska återuppta step up träning en gång i veckan.

    Del 3: Äta frukost, middag och resten modifast tills gått ner ytterligare 10kg.

    Del 4: Byta ut ett mål modifast / dag tills jag gått ner de sista fem kilona.
    DET ABSOLUT VÄRSTA DU KAN GÖRA!!!!
    När du sen börjar äta igen så går du upp alla kilon igen plus lite till..
    Finns inget nyttigt i de drinkarna, lägg ner skiten o ät rätt i stället!!
    Dessutom kommer ditt energiförråd snabbt sjunka o ditt humör kommer inte bli roligt, du kommer inte orka mkt alls, bli snabbt trött, irriterad, grinig, blek, dålig hy osv osv..
    Kroppen behöver näringsrik kost för att må bra och för att du ska orka..
    Ha inte för bråttom med att få bort alla kilon, tänk långsiktigt ist, det vinner du på!!!!

    Träna, ät mindre portioner men oftare..
    Man ska äta 6 mål/dag, typ / 2-3 h för att hålla sockernivån så bra som möjligt o jämn.
    Börja inte mixtra med maten snälla du, det kan få sina konsekvenser....TRO MIG!!!!

    Jag var ute och gick rätt långa promenader VARJE dag efter att min son föddes..
    Det tog ca 1 år innn allt var borta o då tänkte jag inte så mkt på vad jag åt, tänk dig då om jag hade gått till gym o ätit bra ist vad det hade gjort för kroppen o själen =)

    Vill man bli fin får man lida pin, inget är gratis..
    DET FINNS INGA GENVÄGAR!!!!
     
Svar på tråden 35 kg ska bort med hjälp av modifast