• Äldre 21 Mar 23:48
    7138 visningar
    19 svar
    19
    7138

    Jag vill försöka få syskon men inte sambon...

    hm 8-1 år, så länge skulle inte jag klara vänta! Jag säger till sambon rätt ofta at tjag vill ha en till (noga också att det enbart blir en, tror inte jag orkar två igen =p)
    Och att jag vill börja prova rätt snart ändå. Vill inte att barnen hinner bli sådär 5-6 år ens innan syskon kommit på plats.
    Nu är de lite över två så kan vänta ett år till, men inte så mycket längre =)

  • Äldre 23 Apr 14:33
    #15
    Aubergine skrev 2013-03-23 12:58:31 följande:
    Har du din sombo med på de tankarna?
    njaej, både och. han vill också ha ett syskon så småningom, men han vill väl helst vänta lite längre än jag vill. men vi har faktiskt sagt att bara han får jobb nu så ska vi börja tänka på det =) våra föddes ju januari 2011 så skulle jag bli gravid om säg ett år så hinner de bli nästan 4, längre än så vill jag inte vänta =) 
  • Äldre 3 Feb 22:42
    #19
    Aubergine skrev 2014-01-21 21:18:39 följande:
    puffipuff.
    såg nu att jag komenterat här tidigare. Men hur som helst. ja jag ville ju gärna ha ett till för snart ett år sedan och i somras blev jag gravid om än lite oplanerat, dock utomkveds så blev inget då. det upptäcktes i september.
    Blev såklart deppad av detta och orkade knappt med barnen alls än mindre hushållet eller någonting alls. Men så efter ett par månader började jag komma tillbaka. I december bestämde jag mig för att jag skulle ringa min BM för att få ta p-sprutan och försöka glömma allt bara och pröva när barnen är lite äldre. Hm.. ja jag var visst gravid igen och nu väntar vi barn nr 3. och killarna kommer hinna bli 3,5 år när nästa kommer.

    Men för att återgå till dig, jag tycker du skall säga rakt ut till sambon att du INTE kommer gå med på att vänta i 8-10 år om ni skall ha ett syskon till tvillingarna.
    Då har ju han ett val att ta om han vill ha fler barn alls och när i så fall. samt om han känner att nej då får det räcka har du ett val på att stanna kvar men utan fler barn eller gå vidare. Om du förstår hur jag menar.
    Det där med barnlängtan kan ju förstöra en relation ganska rejält.
    Såklart finns det dom som vill ha 8-10 år mellan barnen, men om man vill olika i ett förhållande så blir det ju fel för någon. Då är det ju bättre ni möts lite mer halvvägs och kanske bestämmer att ni kan börja försöka vid säg ca 4-5 år eller så kanske?
    Inte bara barnen sedan tidigare som hinner bli nästan 10 om ni väntar, men även ni som föräldrar är ju då 10 år äldre och beroende på ålder när tjejerna kom så kanske det inte är så ultimat? Sen att börja om igen när man liksom har så stora barn är det många som inte vill =)
Svar på tråden Jag vill försöka få syskon men inte sambon...