• Anonym
    Äldre 20 Sep 01:45
    2838 visningar
    44 svar
    44
    2838

    Skulle ni se dessa tre händelser som en våldtäkt?

    Hur kan man sova om någon stoppar in en dildo så det blöder?

  • Anonym
    Äldre 20 Sep 01:50
    #18
    Joz1a skrev 2012-09-20 01:48:56 följande:
    Men vad hände med sund förnuft? Ska man inte fråga innan man gör något på någon annan?? Bara för att någonting är kul för A så behöver d inte vara d för B. Därför frågar man! Så bara för att ett barn inte säger något när någon förgriper sig på det så får hen skylla sig själv? Visst personerna i ts inlägg var inte barn, men kan kanske ha varit det psykiskt/ känslomässigt och varit i hjälplöst läge eller varit känslomässigt blockerade. Det är faktiskt ett brott!

    Brukar du fråga din partner varje gång?
  • Anonym
    Äldre 20 Sep 01:51
    #20
    Anonym (Undrande) skrev 2012-09-20 01:48:24 följande:
    Druckit mycket alkohol, och helt avsmullen ?

    Dags att börja ta lite ansvar kanske?

    Varför är en 13 åring stupfull inne i stan öht taget?
  • Anonym
    Äldre 20 Sep 01:52
    #21
    Joz1a skrev 2012-09-20 01:51:45 följande:
    Brukade dem ha sex eller smeka ts när hon sov varje gång?

    Det vet ju inte TS eftersom hon sover så hårt =)
  • Anonym
    Äldre 20 Sep 02:03
    #26
    Anonym (Undrande) skrev 2012-09-20 01:57:09 följande:
    Säger bara tur jag inte anmälde då. För det hade uppenbarligen inte lett någonvart. Tur jag litade på mitt inre jag.
    Du skriver ju själv att du var 13-14 år i case 2, hur ska du ha det?
  • Anonym
    Äldre 20 Sep 17:12
    #29

    Men för i helvete - varför ska man ens behöva uttala ordet "nej", för att en person ska förstå att det inte är okej att tafsa på/ha sex med någon som SOVER. Den som förgriper sig på någon borde VETA FRÅN START att det inte är okej att inleda samlag med någon som INTE ÄR VID MEDVETANDE. Det är inte kvinnans uppgift att vakna och säga "NEJ!!", det är mannens uppgift att veta att man bara inte gör så. 

    Jag tycker alla 3 fallen är vidriga och solklara sexuella övergrepp. Hur ska någon som SOVER från början ha kunnat säga ja/nej till samlag, liksom. 

    Och ja, jag förstår helt och fullt hur paralyserad man kan bli när någon tar sig friheter. Har själv blivit helt förstenad när jag blivit tafsad på, och inte vågat göra motstånd. Eftersom jag inte vågade göra motstånd - verkar folk med kass moral tänka "hon tyckte det var okej". Om man inte vågar göra motstånd, verkar det man utsatts för vara mer rättfärdigat enligt folk - "man sa ju inte nej". 

    Jag tycker det är tröttsamt hur man som kvinna ska tystas ner när man blivit utsatt för övergrepp och förväntas kunna skrika "NEEEJ SLUTA" och fäktas vilt under en pågående våldtäkt. Faktum är att många saknar den förmågan, utan blir helt passiva och låter den som våldtar "bli klar". Kan handla om att man är rädd för att göra motstånd eftersom den andra personen i många fall är starkare än man själv, och kan slå en sönder och samman. Kan även handla om att det är en chockreaktion man får.         

  • Anonym
    Äldre 20 Sep 21:38
    #35

    Blir nästan rädd när jag ser vissa svar här. Hur kan det vara okej bara för att tjejerna "inte sagt nej"?? Det är klart som fan att man inte kan säga nej när man sover. Och det är väldigt vanligt att man blir så chockad av en sådan händelse att man inte gör något åt det. Alla vågar inte göra motstånd. Många som blir våldtagna blir liksom "avtrubbade" och kopplar bort sig från det som händer.

    Sex är något som sker mellan två personer som båda säger eller visar att de vill ha sex med varandra. Man kan ju känna av situationen lite, och att ha sex med någon som sover kan ju aldrig vara okej (även om de vaknar och inte vågar säga något).
    Hur sjukt låter det inte att man kan börja ha sex med någon som sover (och därmed inte vet eller är med på det som sker) och sen så hoppas på att hon ska tycka det är okej när hon väl vaknar? Då får man väl väcka personen först och se om hon är intresserad eller ej!!    

  • Anonym
    Äldre 20 Sep 22:40
    #36
    Apocalypso skrev 2012-09-20 21:01:43 följande:
    Har inte läst hela tråden men håller med om att det är iaf sexuellt utnyttjande, men fattar inte heller varför man låtsas sova när man är vaken?

    Som sagt: det kan hända att man inte vågar visa att man är vid medvetande, för man är rädd att åka på stryk/bli ännu mer skadad.
    Tänk dig själv hur vissa djur fungerar när de blir angripna på något sätt - jo, vissa "spelar döda".  
  • Anonym
    Äldre 21 Sep 00:19
    #37

    jag har varit med om liknande också. polisanmälde ingen av gångerna.

    första var jag onykter och skulle sova hos en killkompis kompis i en annan stad, efterfesten är där och jag håller mig vaken så länge jag kan för jag känner bara min killkompis som somnar tidigt där, medans massa andra folk forstätter festa.

    somnade tillslut på soffan och vaknade av att en som hade varit med på festen låg bakom mig med handen nere i mina byxor och trosor, han märkte inte att jag vaknat så jag gjorde "håller på vakna ljud och rörelser" låtsas somna om i en liten stund för att sedan låtsas vakna igen och går upp och går på toa, sedan väcker ja min killkompis och säger att vi måste fara, säger inget till honnom, utan berättar för min tjejkompis senare, och killen som utförde det hela fick en utskällning av både henne och killkompisen jag hade varit med där. ett uppmärksammande på att det han gjorde inte va okej och att någon hade märkt. tyckte en polisanmälan var överflödig men man känner sig kränkt helt klart!

    andra gången festar jag med massa folk ja känner, minns ingenting från festen nästan (kanske blivit drogad? eller bara jätte full) vaknar i sängen i lägenheten där en äldre man har fullbordat sex med mig, och verkar ha blivit "klar" just. samma sak gör jag där, låtsas hålla på vakna ett tag, "vaknar" och sätter mig upp, frågar vart mina kläder är, och går rakt ut och ringer min kompis som var med. går ut och lägger mig på en bänk ute för jag var helt borta. och somnar sen kommer min kompis dit och ja berättar allt för henne, mannen i fråga får utskällningar och dyl av folk som var med på festen under kvällen, jag tar ett dagen efterpiller och glömmer de hela.

    det är fel och olagligt, men är man full, och man vaknar och inte reagerar starkt nog att skrika nej, så känner man inte att det är så lätt att anmäla. man skyller på sig själv, vilket man delvis kanske har rätt i för man var full, men det är ändå någon som har haft sex med en då man inte var vid medvetande.

    kort o gott, inte lätt att handla i den situationen. man vet inte hur man ska betee sig riktigt. 

  • Anonym
    Äldre 21 Sep 17:55
    #39
    Anonym skrev 2012-09-20 17:12:12 följande:
    Men för i helvete - varför ska man ens behöva uttala ordet "nej", för att en person ska förstå att det inte är okej att tafsa på/ha sex med någon som SOVER. Den som förgriper sig på någon borde VETA FRÅN START att det inte är okej att inleda samlag med någon som INTE ÄR VID MEDVETANDE. Det är inte kvinnans uppgift att vakna och säga "NEJ!!", det är mannens uppgift att veta att man bara inte gör så. 

    Jag tycker alla 3 fallen är vidriga och solklara sexuella övergrepp. Hur ska någon som SOVER från början ha kunnat säga ja/nej till samlag, liksom. 

    Och ja, jag förstår helt och fullt hur paralyserad man kan bli när någon tar sig friheter. Har själv blivit helt förstenad när jag blivit tafsad på, och inte vågat göra motstånd. Eftersom jag inte vågade göra motstånd - verkar folk med kass moral tänka "hon tyckte det var okej". Om man inte vågar göra motstånd, verkar det man utsatts för vara mer rättfärdigat enligt folk - "man sa ju inte nej". 

    Jag tycker det är tröttsamt hur man som kvinna ska tystas ner när man blivit utsatt för övergrepp och förväntas kunna skrika "NEEEJ SLUTA" och fäktas vilt under en pågående våldtäkt. Faktum är att många saknar den förmågan, utan blir helt passiva och låter den som våldtar "bli klar". Kan handla om att man är rädd för att göra motstånd eftersom den andra personen i många fall är starkare än man själv, och kan slå en sönder och samman. Kan även handla om att det är en chockreaktion man får.         
    Givetvis är det okey att ta på sin flickvän/pojkvän när de sover.

    Gett sex till sovande och fått sex som sovande, tycker det var trevligt i bägge fallen, då givetvis i förhållande.
    Ge sex till en sovande skulle jag inte göra utanför förhållande.
    Men vill man bygga hjärnmonster inom sig, så finns nog inget som kan hindra en.
  • Anonym
    Äldre 22 Sep 06:02
    #44

    Men vad är det för folk ni umgås med?

    Det börjar bli vanligare att killar man känner har sex med en när man sover?!!

    Byt umgänge.    

Svar på tråden Skulle ni se dessa tre händelser som en våldtäkt?