• Anonym (irriterad)

    Nu får inte Tintin vara på biblioteken längre!!

    Som rubriken säger!! Vad tycker ni om detta?? Jag tycker att det är helt sjukt... de anser att Tintin är rasistiskt och det är inte snällt mot Svarta vad som händer i böckerna..Dessa böcker har funnits i flera flera år...

                        

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-25 09:12
    Det är ju rasistiska böcker enligt ledaren för kulturhuset

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-25 21:40
    Tycker att det känns skönt och bra att detta blev en ordentligt diskussion. Har tittat på nyheterna nu i kväll och det har tagits ett beslut om att Tintin ska få fortsätta att få vara kvar. Det hade blivit väldigt mycket diskussioner under dagen när det gäller att de skulle ta bort Tintin enligt tv nyheterna. Det glädjer mig väldigt mycket och oxå säkert en hel del här inne på FL som jag märkt. Jag tackar för alla svar och disussioner över detta ämnet! natti natti på er alla här på familjeliv.

  • Svar på tråden Nu får inte Tintin vara på biblioteken längre!!
  • Sweno

    Vill vi ha serier om de värderingar som nazisterna hade bara för att det är en del av historien? Vissa saker är det nog vettigt att vi inte ska föra vidare fram i tiden.

  • sasso78

    What? Är det sant? Att de ska plocka bort tintin böckerna? Gud så dumt! Fattar inte varför! Knäppt och konstigt!

  • Anonym (irriterad)
    MajaVira skrev 2012-09-25 08:58:49 följande:
    Var har du fått det i från? Här finns Tintin-böckerna fortfarande kvar på biblioteket.

    Tv 4 nyheterna nu på morgonen!!!! Där har jag fått det ifrån!!
  • Anonym (censur)

    och varför inte ta bort alla sexistiska böcker eller böcker där tjejer beskrivs som det svagare könet, dvs hälften av alla existerande böcker...

  • Tjenixen
    Sweno skrev 2012-09-25 08:58:58 följande:
    Vill vi ha serier om de värderingar som nazisterna hade bara för att det är en del av historien? Vissa saker är det nog vettigt att vi inte ska föra vidare fram i tiden.

    Hur kan du ens jämföra tintin med nazister
  • torka

    Men sansa er. Den konstnärlige ledaren för kulturhuset i Stockholm har tagit bort det från deras bibliotek, ni får ju läsa artikeln ordentligt.

  • kiwibear

    Pippi Långstrump skulle ju också omprövas och utvärderas igen ifall de verkligen ska få finnas på biblioteket utan att censureras först. Eftersom att "kurrekurredutterna" är svarta och Pippis pappa är "negerkung".
    Skitlöjligt.

  • Anonym (irriterad)
    Sweno skrev 2012-09-25 08:58:58 följande:
    Vill vi ha serier om de värderingar som nazisterna hade bara för att det är en del av historien? Vissa saker är det nog vettigt att vi inte ska föra vidare fram i tiden.
    Ja varför ska man inte kunna ha det???? Det e ju saker som hänt!! Det är ju ren fakta.
Svar på tråden Nu får inte Tintin vara på biblioteken längre!!