• Anonym (??)

    Tankar ni på bensinkort?

    Isåfall vilket? Vad är bra och vad är dåligt med bensin kort? Hur funkar det? Betalningar m.m.

    Ex, Volvo, Preem osv...

  • Svar på tråden Tankar ni på bensinkort?
  • sagoslott

    Ja, jet och så dras det på autogiro mellan 2500-3000 i månaden. Jag har också ett volvokort som jag har till parkering... de flesta automater tar volvokort i Gbg och jag har aldrig mynt med mig när jag behöver det. Vissa automater tar visa-kort, då betalar jag med det.

  • Lantistös

    Ja, jag har ett shellkort med "faktura" i slutet av månaden, dock satt på autogiro. Jag tycker att det är bekvämt att inte behöva tänka på vad som finns på kontot och jag får en bra översikt av hur mycket jag använder på bensin. I och med att jag sällan har mer än ett par hundringar på kontot är det ju himla smidigt att slippa planera tankandet. Anledningen till det är att jag vill minska mina onödiga utgifter och för över pengar när jag behöver handla något dyrare t.ex större laddningar mat eller så.

  • The Mechanix

    Tankar på volvokort eftersom jag har en tanka station som ligger bra till och 10 öres rabatt.

    Jag betalar dock in i förskott, lite mer än jag använder för bensin så det finns en buffert där för bilreparationer.

  • Anonym

    har ett volvokort men tankar aldrig med det... vi tankar med våra kontokort på jet. ingen aning vad vi tankar för i månaden. det är sambons syssla.

  • hymafr
    Anonym (fattar inte) skrev 2012-10-02 13:25:28 följande:
    Varför har man bensin kort för?? vem vill betala i efterhand för BENSIN? jag tankar för PENGAR som jag har på mitt konto!
    Jag sätter in pengar i förskott på mitt Volvokort och får då dessutom ränta på pengarna - något jag inte får på banken.
  • Fotboll
    hymafr skrev 2012-10-02 15:12:10 följande:
    Jag sätter in pengar i förskott på mitt Volvokort och får då dessutom ränta på pengarna - något jag inte får på banken.

    och hur mycket ränta blir det på en månad? inte mycket!
  • Anonym

    Vi har JET kort får räkning i slutet av varje månad, blir några ören billigare mot att inte ha kort + smidigt att få räkning ist för att tanka med cash

  • Butterscotch
    Anonym (fattar inte) skrev 2012-10-02 13:25:28 följande:
    Varför har man bensin kort för?? vem vill betala i efterhand för BENSIN? jag tankar för PENGAR som jag har på mitt konto!

    Man kan väl sätta undan de pengarna som man hade tänkt lägga på bensin en månad och använda dem när fakturan kommer. Poängen med bensinkort är ju, för de flesta, inte möjligheten att handla på kredit utan möjligheten att få rabatterat bensinpris. Att man tjänar några kronor i ränta är en bonus.
  • sophiie

    Jet
    Får en faktura varje månad.
    Negativa, tycker deras korts magnetremsa är otroligt känslig. Två kort har blivit avmagniserade på mindre än 6 mån. Så nu har jag ett extra kort hemma i att fall :)

Svar på tråden Tankar ni på bensinkort?