• Trixibell

    treåring kissar hela tiden

    Hejsan.

    Min treåriga son har varit utan blöja på dagen sedan tidigt i sommar. Vi flyttade vid midsommar till ny ort och under mitten av augusti började han på nytt dagis. Han och storasyster trivs bra på dagis och inskolningen gick mycket bra. Nu till han problem: under de senaste tre veckorna har han kissat ner sig 4-6 gånger om dagen. Varje dag får jag hem 5-6 nerkissade kalsonger och byxor. Även hemma kissar han på sig. Han verkar inte ens lägga märka till det. Om han hinner till toaletten är har han oftast blöta och kalla kalsonger från tidigare nedkissning. Han verkar inte speciellt brydd över detta inte heller ledsen eller skamsen. Vi har kollat urinprov som var UA samt glukos som var 7,02 tror jag (kl 12,00 innan lunch). Läkaren bedömde det som normalt. Sonen verkar inte ha ont eller besvärad när han kissar. För övrigt är han en underbar treåring med allt som kommer med åldern. Har du någon ide om vad som ligegr bakom det ständiga kissandet? Är egentligen inte orolig men vill gärna vet att detta går över. Dottern hade aldrig sådana här problem när hon slutade med blöjor.

Svar på tråden treåring kissar hela tiden