• Äldre 1 Oct 11:51
    14063 visningar
    89 svar
    89
    14063

    BF 2013, Kristianstad.

    Hejsan!
     
    Finns det fler än jag som har plussat och väntar en liten 2013? För det vore i så fall kul om vi kunde samlas i den här tråden och utbyta erfarenheter, peppa varandra samt bara göra väntan lite roligare ihop.

    Det hade i såna fall varit kul om man hade kunnat hitta på något tillsammans! Och är det då ens första barn eller andra eller vilken i ordningen det nu än är så spelar det ingen roll. Huvudsaken är att man mår bra under sin graviletet och kan tala med någon annan än sin partner eller BM.

    Ta en fika och lära känna varandra och förhoppningsvis upptäcka att man har mer gemensamt än bara graviditeten. Hoppas på många vill bidra till den här tråden!

  • Svar på tråden BF 2013, Kristianstad.
  • Sara Berggr­en
    Äldre 13 Dec 19:27
    #1
    Clazzicy skrev 2012-10-01 11:51:31 följande:
    Hejsan!
     
    Finns det fler än jag som har plussat och väntar en liten 2013? För det vore i så fall kul om vi kunde samlas i den här tråden och utbyta erfarenheter, peppa varandra samt bara göra väntan lite roligare ihop.

    Det hade i såna fall varit kul om man hade kunnat hitta på något tillsammans! Och är det då ens första barn eller andra eller vilken i ordningen det nu än är så spelar det ingen roll. Huvudsaken är att man mår bra under sin graviletet och kan tala med någon annan än sin partner eller BM.

    Ta en fika och lära känna varandra och förhoppningsvis upptäcka att man har mer gemensamt än bara graviditeten. Hoppas på många vill bidra till den här tråden!
    Hej!
  • Sara Berggr­en
    Äldre 13 Dec 19:30
    #2
    Clazzicy skrev 2012-10-01 11:51:31 följande:
    Hejsan!
     
    Finns det fler än jag som har plussat och väntar en liten 2013? För det vore i så fall kul om vi kunde samlas i den här tråden och utbyta erfarenheter, peppa varandra samt bara göra väntan lite roligare ihop.

    Det hade i såna fall varit kul om man hade kunnat hitta på något tillsammans! Och är det då ens första barn eller andra eller vilken i ordningen det nu än är så spelar det ingen roll. Huvudsaken är att man mår bra under sin graviletet och kan tala med någon annan än sin partner eller BM.

    Ta en fika och lära känna varandra och förhoppningsvis upptäcka att man har mer gemensamt än bara graviditeten. Hoppas på många vill bidra till den här tråden!
    Hej! Väntar också en liten under 2013, ett litet Juni barn sägs det vara. När är ditt beräknat?
  • Äldre 13 Dec 22:38
    #3

    Väntar i feb här. Så vi tidigt

  • Äldre 1 Jan 17:03
    #4

    Vi fick bästa julklappen någonsin. Ett litet juli barn. Första barnet som är såå efterlängtat. Precis lagom när huset är färdigt

  • Äldre 2 Jan 10:36
    #5
    Lilla Söta skrev 2013-01-01 17:03:27 följande:
    Vi fick bästa julklappen någonsin. Ett litet juli barn. Första barnet som är såå efterlängtat. Precis lagom när huset är färdigt
    Grattis till den lilla. 

      
  • Äldre 3 Jan 21:07
    #6

    Väntar andra barnet, bf i början på september :) Har en son på 5 månader :)

  • Äldre 10 Jan 15:38
    #7

    Hej allihop!

    Jag plussade för första gången och är nu i nionde veckan. Barnet är beräknat i mitten av augusti om allt går som det ska.
    Då detta är min första graviditet så kan jag absolut inte ett dugg och har ingen aning om vad som väntar mig egentligen.

    Men jag och min sambo är enormt glada och ser fram emot det hela.

    Jag läser gärna och pratar om allt mellan himmel och jord, så känner någon sig prat-sugen så är det bara att skriva en rad eller två!

  • Äldre 10 Jan 21:27
    #8
    Rocknlollo skrev 2013-01-10 15:38:30 följande:
    Hej allihop!

    Jag plussade för första gången och är nu i nionde veckan. Barnet är beräknat i mitten av augusti om allt går som det ska.
    Då detta är min första graviditet så kan jag absolut inte ett dugg och har ingen aning om vad som väntar mig egentligen.

    Men jag och min sambo är enormt glada och ser fram emot det hela.

    Jag läser gärna och pratar om allt mellan himmel och jord, så känner någon sig prat-sugen så är det bara att skriva en rad eller två!

    Härligt att höra. Mitt tips är att njuta av varje dag nu. För snart kommer du fatta mer och mer vad som händer. Och det är bara att slänga i väg en fråga om du vill. Någon svarar ju alltid och vissa saker kanske man inte tar med MVC precis. Hi hi

    Om ni känner någon mer som väntar nu i år så tipsa om denna tråd så kan man snacka av sig lite och sen kan vi ta en fika i stan någon dag. Nu har jag inte långt kvar tills min lilla ska komma. Men jag tycker det är kul att det är några fler som väntar smått i denna lilla stad som vi bor i.   
  • Äldre 14 Jan 09:36
    #9

    Jodå mellan klök-anfallen och förstoppningarna så njuter jag för fullt. Det börjar nog bli bättre nu denna veckan ( v10 ) men innan har det varit soffläge konstant. Uppsvälld mage och klöktes tills jag nästan spydde hela dagarna så fort jag satte mig upp eller skulle stå upp.

    Jag känner tyvärr inte en enda som sitter i våran sits. Men jag snackar gärna över en fika =)

  • Äldre 16 Jan 11:27
    #10

    Hej hej!

    Plussade nu i helgen och är än så länge väldigt tidigt i graviditeten, i v. 6 så hoppas allt går vägen.
    Om allt går vägen är den lille beräknad till mitten av september. Det blir isåfall mitt andra barn, har en dotter på 2 år.

    Lite roligt att fastän man gått igenom detta tidigare så känns allt så oerhört nytt och nervöst, men så spännande!

    Bor med min sambo och dotter lite utanför stan, är relativt nyinflyttad i kristianstad. Flyttade hit strax efter dottern föddes. Så hade varit roligt att prata lite med andra i liknande sits, nyblivna eller blivande föräldrar :)

Svar på tråden BF 2013, Kristianstad.