• Anonym (Känslosam)

Hur undvika få känslor för KK?

Har träffat en kille som jag är KK med. Allt är bara fint bra sex och han är fin och omtänksam. Tycker om han som person fast kanske lite för mycket. Mitt problem är att jag lätt får känslor för de jag har sex med. Vill inte bli förälskad dels för att jag just har lämnat ett förhållande och inte är mogen för ett nytt ännu och dels för att vi har kommit överens om att inte få känslor för varandra (han av liknande skäl). Är rädd att jag då kommer att bli sårad om jag blir kär och han inte är det.

Hur skall man göra för att undvika få känslor? Kan ju inte direkt börja ogilla honom. Är väl ännu inte kär men känner att jag lätt kan trilla dit. Att avsluta det hela vill jag heller inte.

Sen vet jag inte om han kanske börjar få lite känslor. Han verkar gilla mej mycket och är väldigt snäll och mysig. Men är rätt osäker på det för samtidigt säger han saker som visar att han alls inte vill något mer än sex.

Några råd från er som varit i samma situation?

• Svar på tråden Hur undvika få känslor för KK?
  • LoLs pappa

Svår fråga.
    Känslor är svåra att styra över.
    Och lätt hänt om man är en känslosam person.
    Sex kan ju vara en mkt känsloladdad situation för många.
    Så det finns väl inget bra svar hur du skall undvika att bli kär.
    Enda du kan göra är att reflektera över situationen, om det börjar ske att du är kär/börjar bli.

Och intala dig själv orsakerna till att du ej skall ha ett förhållande, att dom är rätt och att du bara skall ha en fysisk relation, ej emetionell.

• Anonym

Jag fungerar så att jag kan stänga av eventuella känslor jag skulle kunna få. Det kan vara så att personen man har en sexuell relation är någon man skulle kunna få känslor för om förutsättningarna är de rätta, men för att komma dit så måste man ge de känslorna fritt spelrum. För min del är det svårt att få "romantiska" känslor om de inte är besvarade. Känslor kan alltid blossa upp men om de inte får näring av att vara besvarade så dör de för mig ut rätt snabbt.

Har dessutom en gång i tiden varit med om att gå all in i en relation där jag var upp över öronen förälskade i kvinnan men hon var inte lika intresserad tillbaka. Lämnade tom en relation för hennes skull. Blev lite vidbränd av den upplevelsen och är därför lite mer avvaktande.

Sen är det så att ha sex gör att det frigörs hormoner som faktiskt gör att man får vissa känslor för varandra.

• Anonym (en fri kvinna)

Är man känslosam kan det vara svårt att stänga av känslor,jag tror det man söker är en sorts fri relation från båda hållen.
    Jag översvämmades utav känslor över de träffar jag hade ,pararellt,Jag bara grät floder i veckor, men det gick till sist talade jag om lite i omgångar vad jag kände.
    Problemet kan vara att älskaren är gift ,sambo ,har tjej,  då är det omöjligt.
    KIllar har nog det lättare att ta för sig sexuellt,det har med uppfostran och miljö att göra.I andra fall orkar man som tjej kanske inte med den fria relation en kk ger,och känslor går inte att styra över.
    Om det blir alltför jobbigt,är att tala ut eller ta reda på vad han känner det enda möjliga.Man kan träffas och ha en fri relation, om man ändå är medveten om sina känslor.
    Jag tror att livsstilar avlöser varandra just nu, vill man vara fri, prova saker ihop, eller ha en relation som är det vanliga,?
    I mitt fall hade mannen känslor, men det blev en fri relation i stället, där vi inte stänger varandra från att ha egna intressen och liv.
    Det går att ha vänskap och kk med en man, vilket jag haft förut med 3 stycken i många år.. men det var inte lätt att vänja sig i början. Ta reda på vad du vill, blir det för svårt , tala ut.

• Anonym (Swinger)
    Anonym (en fri kvinna) skrev 2012-10-03 09:06:17 följande:
    Är man känslosam kan det vara svårt att stänga av känslor,jag tror det man söker är en sorts fri relation från båda hållen.
    Jag översvämmades utav känslor över de träffar jag hade ,pararellt,Jag bara grät floder i veckor, men det gick till sist talade jag om lite i omgångar vad jag kände.
    Problemet kan vara att älskaren är gift ,sambo ,har tjej,  då är det omöjligt.
    KIllar har nog det lättare att ta för sig sexuellt,det har med uppfostran och miljö att göra.I andra fall orkar man som tjej kanske inte med den fria relation en kk ger,och känslor går inte att styra över.
    Om det blir alltför jobbigt,är att tala ut eller ta reda på vad han känner det enda möjliga.Man kan träffas och ha en fri relation, om man ändå är medveten om sina känslor.
    Jag tror att livsstilar avlöser varandra just nu, vill man vara fri, prova saker ihop, eller ha en relation som är det vanliga,?
    I mitt fall hade mannen känslor, men det blev en fri relation i stället, där vi inte stänger varandra från att ha egna intressen och liv.
    Det går att ha vänskap och kk med en man, vilket jag haft förut med 3 stycken i många år.. men det var inte lätt att vänja sig i början. Ta reda på vad du vill, blir det för svårt , tala ut.
    Bra sex och speciellt kraftiga orgasmer är en portöppnare rätt in i känslornas värld.
    Sex utan kärlek fungerar bra men för mig finns inte sex utan kärleksfulla känslor.
    Är nog en seglivad myt att män skulle ja lättare för sex utan känslor snarare är vi "bättre" på att dölja våra känslor. Senast jag försökte mig på en summering kom jag fram till att jag haft sex med något över hundra kvinnor (vissa i form av trekanter, gruppsex eller rena gangbangs.) Har alltid haft känslor för kvinnorna i fråga men inte vart kär. Finns tyvärr också en del män som tänder på känslan av makt i samband med sex.
Svar på tråden Hur undvika få känslor för KK?