• emmzaz

    bilstolar till V70 nya modellen.

    Min fråga är helt enkelt om det är någon som har erfarenhet av bilstolar i en V70. två stycken måste få plats, helst bak! Jag har tittat på maxicosi mobi även britax maxway men inte provat i bilen än. Mobin har jag en bekant som har två stycken och hon är väldigt nöjd men hon har haft sina i en minibuss. Så hur sitter dom i V70?  Hur gör man med två stolar bak? vi vill ju kunna sitta bekvämt själva oxå!

  • Svar på tråden bilstolar till V70 nya modellen.
  • E Maria

    Ring NTF och fråga! Dom vet garanterat.. Besafe funkar bra i mitten bak vet jag i allafall... Stödbenet på den e liksom som en båge på var sida om den lilla bulan som är där liksom... Axkid kidzone sa ntf till mig att den sitter bra i volvo, och jättebra i nyare volvo..

  • Dreaming01

    Har en V70, 09 i årsmodell. Vi har ett britax babyskydd med sån här insats man klickar i som sitter kvar i bilen (kommer ju självklart inte ihåg vad den heter nu). Och en väninna har ett brio babyskydd. Vi har hade båda i baksätet samtidigt och det har inte varit några problem. Min väninna har även åkt i mitten där bak när båda har varit i bilen och det har inte varit några problem!
    Hoppas mitt svar var till någon hjälp

  • Dreaming01

    Såg nu i efterhand att det antagligen inte var babyskydd från gällde. Hoppas det kan vara till lite hjälp i alla fall!

  • Lumo

    Vi har v70 och Mobi-stol. Men jag skulle tyvärr inte säga att det får plats värst bra bakom förarsätet när min man kör. Den får bara plats bakom passagerarsätet. En variant är ju även att ha den ena i framsätet o den andra bakom passagerarsätet?

    Tyvärr blir det nog trångt med två mobin. Tycker dock detta är bästa stolarna på marknaden, så kanske kan ni satsa på en bakom passagerarsätet, och en annan bakom föraren?

    Titta gärna på sidan Bilstolslotsen (googla). Det är en finsk sida PÅ SVENSKA med massor av undersökningar o även med foton på hur stolarna o barnen får plats. Lycka till!

  • MiniMillan2011

    Vi har två britax highway bak i vår V70. En i mitten å en på högersidan för det blev lite trångt bakom förarsätet. Lite långt fram kanske man sitter i passagerarsätet men inga problem för mej 168 cm å höggravid å få plats :)

  • Nesss

    Vi hade två cosi i vår V70 och de var inget bra.. Hade man en fram så syntes inte sidobackspegeln (varken för en på 160 eller 180 cm) och hade man båda bak så hade föraren väldigt dåligt med utrymme. Fick köpa ny bil med bättre space. Men stolarna är galet bra och ungarna sitter som kungar

  • DessiDessi
    Nesss skrev 2012-10-02 22:58:37 följande:
    Vi hade två cosi i vår V70 och de var inget bra.. Hade man en fram så syntes inte sidobackspegeln (varken för en på 160 eller 180 cm) och hade man båda bak så hade föraren väldigt dåligt med utrymme. Fick köpa ny bil med bättre space. Men stolarna är galet bra och ungarna sitter som kungar

    Vad köpte ni för bil istället? Vi har en Renault Megane och Maxi Cosi Mobi idag, och väntar en tvåa. Får inte plats i bilen som vi har idag i bagaget så vi letar större bil. Framförallt större bagage. V70:n har ju ett otroligt stort bagage, men jag har också hört att man dåligt får plats med två Maxi Cosi Mobi, och vi vill ju säkert ha en likadan till lillebror eftersom vi har varit nöjda med den till andra killen.  
  • Nesss

    Vi köpte en Citroën C4 Grand Picasso. Hur bra som helst! Den har bättre utrymme i bagaget än en V70 som idag känns kanske litet.

Svar på tråden bilstolar till V70 nya modellen.