• Anonym (Onani­ÅPorrO­k)
    Äldre 4 Oct 09:57
    33548 visningar
    575 svar
    575
    33548

    Förbannad på alla töntar som ej låter partnen onanera el kolla porr!!

    Helt seriöst vad är det för fel på alla dessa människor som blir sura, svartsjuka el rent av gör slut me sin partner pga av att denne runkat/pullat el. kollat porr??????????????????????

    Fattar verkligen inte grejjen!

    Min sambo kan ligga i soffan brevid mig å helt plötsligt surfa in på nån porrsida å kolla å en stund senare åker handen in innanför brallan. Ibland stannar det där ibland knäpps byxan upp å kuken åker fram å får sig en omgång. När han e klar ber han om papper el handduk å ja ger honom det! Thats it inget konstigt!

    Han är bekväm med det å ja tycker det är helt ok. Vet han runkar när ja inte e hemma oxå å ibland får ja ett sms el. mini film skickad där han berättar visar va han gör.

    Själv är ja däremot inte bekväm med att ligga i soffan brevid å pulla utan gillar att vara själv å lite hemlig med det. däremot kan även ja dra iväg ett mess el film till honom medan ja gör d! Å även jag kollar porr ibland när ja e sugen.

    Bäst tycker ja givetvis att kolla på porr tillsammans gärna tjejsex med snygga brudar me stora brsöt (vet att killen gillar det vilket bara gör mig mer kåt inte som många töntar här på fl som blir sotis el. inte känner sig lika attraktiva osv). Plus att tjejsex helt klart är det som är seixgast att kolla på helt enkelt!!!!

    Så vad är gjeren?? Kan töntarna med dåligt självförtroende förklara vad som är så farligt med porr å egen onnani????????? För jag fattar verkligen inte då det i mina ögon är mänskligt att onnanera å även att tända på andra utan att man för den delen måste vilja vara otrogen!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-18 12:11
    Blackops var tvungen att citera ditt inlägg då det var klockrent!

    Hela denna tråden har börjat spåra ur lite.

    Det hela tråden egentligen handlar om, är VARFÖR någon i ett förhållande anser det som ett svek när ens partner onanerar. I nästan alla trådar på FL som handlar om detta så är det just en tjej som skrivit tråden. Där hon känner sig kränkt, sviken, otillräcklig, osäker, får dålig självkänsla, äcklad, utbytt eller ja U NAME IT, så fort det kommer till att mannen i förhållande till ve och fasa onanerar då och då.

    Jag kan inte minnas att jag någon gång sett en tråd där en kille beklagar sig över att dennes tjej onanerar. OAVSETT om det är till porr eller inte. Fine, jag kan acceptera att porr inte är för alla. Men det är hela grejjen med att det skall vara tabu för killar att onanera så fort det är i en relation med någon. För onanerar man så betyder det per automatik att sexlivet är kasst, eller att killen hellre föredrar att dra en runk istället för att ha sex med sin tjej. MEN SÅ ÄR JU INTE FALLET!?

    Så frågan som ställs är, varför är det "fel" att onanera när man har ett förhållande, oavsett hur bra sexliv man har?

    Det måste ju grunda sig i att personen som anser att det är fel har extremt dålig självkänsla, eller blir svartsjuk av hela situationen. Den personen som känner så gör ju fel i att "förbjuda" sin partner att göra saker, bara för att personen i fråga inte klarar av att hantera sina issues med situationen. Eller?
  • Svar på tråden Förbannad på alla töntar som ej låter partnen onanera el kolla porr!!
  • Anonym (Hille­wi)
    Äldre 4 Oct 17:09
    #81
    Anonym (OnaniÅPorrOk) skrev 2012-10-04 17:02:02 följande:

    tror mig ha skrivit snygga brudar å ja me stora bröst men måste ja då mena sillisar å ankläppar???? nej tack ja menar snygga brudar å gärna stora bröst!

    å han skulle hellre ha sex me mig men av respekt för mig så gör han d själv då ja absolut inte har någon lust i mitt höggravida tillstånd! men du får gärna tro han inte tänder på mig för ja är ändå trygg i mig själv å vet vart ja har min sambo.

    tack för din åsikt!
    Det är ju precis det som det handlar om - respekt.
    Jag äcklas verkligen av vad min sambo tittar på. Inte för vad det är som skildras utan för att han verkar besatt av det men inte vill göra det live. Finner det sjukt att han ex hellre tittar på analsex än har det med mig, vilket han absolut får. Löjligt av en 30 årig man att titta på teens. Vart går gränsen för pedofili? Eller tro att han sönderknullar dumma bimbos i någon form av hatknull. Väldigt sunt eller hur?

    Eller att han är "sjuk" och inte kan hänga med och träna eller träffa vänner. Men sen är historiken full med porr. Så tragiskt, och så vanligt bland dagens män.
  • reflec­tions
    Äldre 4 Oct 17:10
    #82
    Anonym (Hillewi) skrev 2012-10-04 17:09:10 följande:
    Det är ju precis det som det handlar om - respekt.
    Jag äcklas verkligen av vad min sambo tittar på. Inte för vad det är som skildras utan för att han verkar besatt av det men inte vill göra det live. Finner det sjukt att han ex hellre tittar på analsex än har det med mig, vilket han absolut får. Löjligt av en 30 årig man att titta på teens. Vart går gränsen för pedofili? Eller tro att han sönderknullar dumma bimbos i någon form av hatknull. Väldigt sunt eller hur?

    Eller att han är "sjuk" och inte kan hänga med och träna eller träffa vänner. Men sen är historiken full med porr. Så tragiskt, och så vanligt bland dagens män.
    Vill han helle titta på porr än att träffa vänner? är det så du menar?
  • Anonym (Onani­ÅPorrO­k) Trådstartaren
    Äldre 4 Oct 17:13
    #83
    Anonym (Hillewi) skrev 2012-10-04 16:54:09 följande:
    Jag tror att de flesta som har åsikter om porr har det för att man är orolig för sin partner att det kanske går till överdrift. Jag ser inget sunt i att runka varje dag men inte kunna ha sex på månader. Som min man. Han kan bokstavligen inte hantera porren och det leder till massvis med problem i vårat liv.

    Kanske handlar även porr en hel del om värderingar. De allra flesta är väldigt emot trafficking och skulle aldrig tillåta sina män att vara en del av det. Vad få tänker på är hur vanligt det är inom porrindustri att använda sig av just tjejer man köpt via trafficking. Många tjejer i porren är inte ens 18. Bara för att det står att dem är det, betyder det inte att de faktiskt är sant. Motbevisa mig gärna med en myndighet som upprätthåller det.

    voices.yahoo.com/the-relationship-between-por...

    deffinetivt tummen upp!

    nu är det dock inte sådan porr ja menar men visst all porr har en sunkig "smak" men d finns fortfarande å används av många för att bli kåta! d ja ville veta var varför d e så kränkande å något att må så dåligt över att komma på partnern me att göra d skönt för sig själv med el utan porr!?
  • Anonym (Hille­wi)
    Äldre 4 Oct 17:14
    #84
    reflections skrev 2012-10-04 17:09:09 följande:
    Jag tror att "avarterna" inte håller till på de vanligaste porrsiterna, och många porrskådisar ser ut att vara kring 20 år. T om äldre.

    Sedan om din man inte kan hantera porren, det är inte porrens "fel" utan snarare någon inre obalans han borde söka hjälp för. Att onanera är 100% normalt...Att blocka honom från porr & onani kommer mest troligt inte att göra ert sexliv hälsosamt.
     
    jag varken blockerar eller förbjuder honom, och jag har inga som helst problem med onani.

    porr är inte vad det var för 10 år sedan och det börjar bli väldigt vanligt med män som får biverkningar från porrtittande. jag hoppas du aldrig hamnar i den sitsen att din man väljer porr framför dig. jag är övertygad om att du då skulle känna någonstans "är det mig det är fel på?"

    många är givetvis kring 20 år. minns du själv hur bra beslut man fattade i den ålder?

    thepinkcross.org/  organisation som hjälper fd. porrskådisar tillbaka till livet! väldigt tragiskt
  • Anonym (Onani­ÅPorrO­k) Trådstartaren
    Äldre 4 Oct 17:14
    #85
    reflections skrev 2012-10-04 17:09:09 följande:
    Jag tror att "avarterna" inte håller till på de vanligaste porrsiterna, och många porrskådisar ser ut att vara kring 20 år. T om äldre.

    Sedan om din man inte kan hantera porren, det är inte porrens "fel" utan snarare någon inre obalans han borde söka hjälp för. Att onanera är 100% normalt...Att blocka honom från porr & onani kommer mest troligt inte att göra ert sexliv hälsosamt.
     
  • Äldre 4 Oct 17:15
    #86

    Jag har främst två anledningar till varför jag inte skulle vara ihop med en storkonsumsument av porr:
    1) Det ÄR en sunkig bransch. Den HAR kopplingar till trafficking. Jag tror inte en som konsumerar mycket porr kan dela mina värderingar pga av detta.

    2) Det finns många vittnesmål om hur porren "förstör" förmågan att tända på vanligt sex. Händer inte alla men det är värt att reflektera över vad storkonsumtion av porr gör med lustcentrat i hjärnan.    

    3) Jag tycker kort och gott att det är att ha taskig smak att kolla på porr. Lika lite som jag skulle vilja vara ihop med någon som tycker "Kungarna av Tylösand" är TV-historia vill jag vara ihop med någon som på allvar hävdar att porr är "bra".

    Är jag en av dig som gör dig förbannad nu TS?     


    It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • Äldre 4 Oct 17:17
    #87
    reflections skrev 2012-10-04 17:09:09 följande:
    Jag tror att "avarterna" inte håller till på de vanligaste porrsiterna, och många porrskådisar ser ut att vara kring 20 år. T om äldre.

    Sedan om din man inte kan hantera porren, det är inte porrens "fel" utan snarare någon inre obalans han borde söka hjälp för. Att onanera är 100% normalt...Att blocka honom från porr & onani kommer mest troligt inte att göra ert sexliv hälsosamt.
     

    Varför kopllar du ihop porr och onani? Kan du inte onanera utan porr? Och är det isåfall inte ett symtom på att något inte står riktigt rätt till?
    It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • Anonym (Onani­ÅPorrO­k) Trådstartaren
    Äldre 4 Oct 17:18
    #88
    Anonym (Hillewi) skrev 2012-10-04 17:09:10 följande:
    Det är ju precis det som det handlar om - respekt.
    Jag äcklas verkligen av vad min sambo tittar på. Inte för vad det är som skildras utan för att han verkar besatt av det men inte vill göra det live. Finner det sjukt att han ex hellre tittar på analsex än har det med mig, vilket han absolut får. Löjligt av en 30 årig man att titta på teens. Vart går gränsen för pedofili? Eller tro att han sönderknullar dumma bimbos i någon form av hatknull. Väldigt sunt eller hur?

    Eller att han är "sjuk" och inte kan hänga med och träna eller träffa vänner. Men sen är historiken full med porr. Så tragiskt, och så vanligt bland dagens män.

    när det är på detta viset förstår ja fullt ut att man som partner känner sig kränkt å äcklad absolut!
    du har min fullaste förståelse.

    däremot finns d fortfarande väldigt många som har d jätte bra i sitt förhållande men plötsligt kommer på sambon att göra d själv å blir arga d e dom ja inte begriper mig på!
  • Anonym (porr, nej tack)
    Äldre 4 Oct 17:18
    #89
    Bedhead skrev 2012-10-04 17:15:20 följande:
    Jag har främst två anledningar till varför jag inte skulle vara ihop med en storkonsumsument av porr:
    1) Det ÄR en sunkig bransch. Den HAR kopplingar till trafficking. Jag tror inte en som konsumerar mycket porr kan dela mina värderingar pga av detta.

    2) Det finns många vittnesmål om hur porren "förstör" förmågan att tända på vanligt sex. Händer inte alla men det är värt att reflektera över vad storkonsumtion av porr gör med lustcentrat i hjärnan.    

    3) Jag tycker kort och gott att det är att ha taskig smak att kolla på porr. Lika lite som jag skulle vilja vara ihop med någon som tycker "Kungarna av Tylösand" är TV-historia vill jag vara ihop med någon som på allvar hävdar att porr är "bra".

    Är jag en av dig som gör dig förbannad nu TS?     
    I så fall är vi två TS kan bli arg på för jag håller med dig till 110% Bra jämförelse med "Kungarna..."
  • Anonym (Hille­wi)
    Äldre 4 Oct 17:19
    #90
    reflections skrev 2012-10-04 17:10:38 följande:
    Vill han helle titta på porr än att träffa vänner? är det så du menar?
    ja det är inte ovanligt att han blir plötsligt magsjuk eller bara inte känner för det. och stannar hemma för att runka istället. enligt nya undersökningar visar det också på att porrmissbruk är det missbruk som ökar mest. därför borde man kanske reagera en gång mer när ens partner behöver porr.
    Anonym (OnaniÅPorrOk) skrev 2012-10-04 17:13:51 följande:

    deffinetivt tummen upp!

    nu är det dock inte sådan porr ja menar men visst all porr har en sunkig "smak" men d finns fortfarande å används av många för att bli kåta! d ja ville veta var varför d e så kränkande å något att må så dåligt över att komma på partnern me att göra d skönt för sig själv med el utan porr!?
    det är dock svårt att veta vilken porr som är "sådan". jag kan själv erkänna att jag använt mig av porr under flera år, men sen jag kom i kontakt med denna fråga är det i mina ögon avskyvärt. man har ingen aning hur många kvinnors liv som blivit förstörda, för att dem tog fel beslut i ung ålder eller av olika anledningar hamnat där, pga tvång etc

    jag skulle som sagt inte ha något problem ifall jag hittade min sambo runkades. fan vad glad jag skulle bli faktiskt! det är just porren som är problemet.

Svar på tråden Förbannad på alla töntar som ej låter partnen onanera el kolla porr!!